aerospace engineering studia

Aerospace engineering studia - kierunek studiów

Eksploracja kosmosu rozpoczęła się od wyścigu kosmicznego pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a ZSRR podczas Zimnej Wojny. Bardzo ważnym wydarzeniem było umieszczenie pierwszego obiektu na orbicie Ziemi - satelity Sputnik 1 w 1957 roku. Stamtąd już niedaleko było do wysłania człowieka poza Ziemię, na Księżyc i umieszczenie w Kosmosie stacji badawczych i wielu satelit.

Kto z nas kiedyś, kiedyś dawno temu “za dzieciaka” nie marzył o tym, żeby polecieć na Księżyc, polecieć w Kosmos? Stawiam, że każdy, choć przez chwilę, chciał być kosmonautą, pracować w NASA, budować rakiety, dużymi czerwonymi przyciskami odpalać ich silniki i wysyłać w nieznane. Niektórzy wciąż o tym marzą, a szansą na spełnienie ich odwiecznych marzeń mogą okazać się studia na kierunku aerospace engineering. Są to studia dla osób, które charakteryzują się umysłem ścisłym - ulokowane są na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa. Potrzebna będzie uprzednia znajomość i zainteresowanie matematyką, fizyką oraz chemią. W dodatku nienaganna znajomość języka angielskiego - w tym technicznego, ponieważ jest to kierunek studiów prowadzony w języku angielskim.

Jeśli już zdecydujesz się aplikować na te trudne studia, możesz spodziewać się w swoim planie zajęć takich przedmiotów jak algebra and geometry, computer science, engineering graphics, engineering physics, materials, mechanics, economics, engineering graphics - CAD, mechanics of structures, thermodynamics, basics of automation and control, fluid mechanics, materials in aerospace technology, introduction to aerospace, machine design, astronautics, integrated laboratory, aircraft engine design, mechanics of flight, rotorcraft aeromechanics, spacecraft design, chemistry of combustion, intermediate engineering project, physics, aircraft maintenance, finite element method, simulation of aeronautical systems, aeronautical regulations, vibrations and aeroelasticity i jeszcze wiele innych.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując aerospace engineering

• astronautyka
  • termodynamiki
  • grafiki inżynierskiej
  • materiałów używanych w astronautyce
  • mechaniki lotów kosmicznych

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku aerospace engineering

Absolwent kierunku aerospace engineering znajdzie zatrudnienie w/jako:

• stacjach badawczych
  • kosmiczne ośrodki diagnostycze
  • centrach nauki
  • laboratoriach konstrukcyjnych
  • działach technicznych linii lotniczych
  • lotniczych firmach i koncernach międzynarodowych

Żeby dostać się na studia na kierunku aerospace engineering, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: Matematyka, fizyka, chemia, informatyka, biologia, język obcy.

Gdzie studiować kierunek aerospace engineering?

AEROSPACE ENGINEERING - Szkoły wyższe, uczelnie