Gospodarka surowcami mineralnymi

Gospodarka surowcami mineralnymi studia - kierunek studiów

Człowiek to twórcza istota. Od niepamiętnych czasów łączy przedmioty podchodzące z różnych źródeł, by stworzyć z nich narzędzia potrzebne do przetrwania w świecie. Chociaż jesteśmy dziś dalekimi potomkami pierwszego wytwórcy kamiennych narzędzi, procesy rządzące naszym rozwojem są wciąż takie same: potrzebujemy czerpać, by wytwarzać. Rozwój współczesnego przemysłu, nauki i technologii wciąż jest uzależniony od źródła ukrytego pod ziemią a surowce mineralne są wykorzystywane w chemii, budownictwie czy energetyce.

Jeśli pasjonują Cię nauki ścisłe i chciałbyś je zgłębiać w sposób szczegółowy i kierunkowy, zależy Ci na praktycznych umiejętnościach w zawodzie, mającym wpływ na kształt przemysłu i rozwój gospodarki, masz innowacyjne pomysły, chciałbyś planować i realizować projekty polepszające jakość produkcji mineralnej w kraju i Europie, studia na kierunku gospodarka surowcami mineralnymi mogą być dla Ciebie doskonałym początkiem kariery naukowej i zawodowej.

Jakie przedmioty znajdą się w Twoim planie zajęć, jeśli wybierzesz studia na kierunku gospodarka surowcami mineralnymi? Podstawową wiedzę merytoryczną zdobędziesz podczas ćwiczeń z matematyki, fizyki i chemii, podczas zajęć z geodezji i kartografii nauczysz się pracować z ukształtowaniem terenu i mapą, zgłębisz mineralogię, czyli naukę o budowie wewnętrznej minerału, a zdobyte informacje poszerzysz o interesujące konteksty z dziedziny geologii środowiska, hydrogeologii czy podstaw górnictwa. Studia wyposażą Cię w wiedzę na temat źródeł surowców pierwotnych i wtórnych, przygotowując Cię jednocześnie do przewidywania kierunku rozwoju gospodarki surowców mineralnych i decydowania o jej kształcie z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi i metod.

Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent gospodarki surowcami mineralnymi? Wiedza o surowcach mineralnych w połączeniu z orientacją gospodarczą i znajomością łańcucha wydobywczo-produkcyjnego, czynią Cię specjalistą, który bez trudu znajdzie zatrudnienie w zakładach wydobywczych i przetwórczych, kopalniach, przedsiębiorstwach, zajmujących się wydobywaniem i przetwarzaniem dóbr a także w laboratoriach i organach samorządowych.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując gospodarkę surowcami mineralnymi?

• budowy geologicznej ziemi i procesów związanych z litosferą
  • podstaw matematyki, fizyki i chemii
  • geodezji i kartografii
  • struktury wewnętrznej minerałów
  • struktury i sposobów funkcjonowania zakładów i przedsiębiorstw sektora wydobywczego
  • wykorzystania pierwotnych i wtórnych surowców mineralnych w gospodarce
  • prognozowania trendów rynku surowców mineralnych
  • ekologii i wpływu przemysłu surowcowego na środowisko
  • wykorzystania technologii informatycznych i nowoczesnych narzędzi diagnostycznych w procesie wspierania rozwoju gospodarki surowców wtórnych

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku gospodarka surowcami mineralnymi?

Absolwent kierunku gospodarka surowcami mineralnymi znajdzie zatrudnienie w/jako:

• pracownik zakładów wydobywczych i kopalnia
  • laborant
  • pracownik przedsiębiorstw zajmujących się poszukiwaniem, wydobywaniem i przetwarzaniem surowców mineralnych
  • pracownik branży jubilerskiej
  • pracownik samorządu lub administracji
  • specjalista ds. planowania rozwoju gospodarczego w branży surowców mineralnych

Przy rekrutacji na gospodarkę surowcami mineralnymi na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: matematyka na poziomie podstawowym, jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka(poziom rozszerzony), fizyka z astronomią, chemia, biologia, informatyka, geografia.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku GOSPODARKA SUROWCAMI MINERALNYMI