Materiały współczesnych technologii

Materiały współczesnych technologii studia - kierunek studiów

Tak zwana wiedza ogólna, która pozwala nam na orientację w możliwie największej liczbie dziedzin, często uchodzi za wyznacznik erudycji i miernik ciekawości świata – zwłaszcza, jeśli jest wyjątkowo rozległa i niepowierzchowna. Czy warto w takim razie zdecydować się na studia, które już w nazwie kierunku przemycają informację o bardzo wąskim przedmiocie naukowego zainteresowania przyszłych absolwentów? Oczywiście, że tak! Inżynieria materiałowa to nie tylko specjalność o wysokich notowaniach w rankingach rynkowego zapotrzebowania, ale także okazja do interdyscyplinarnego zgłębiania trzech najważniejszych ścisłych dyscyplin naukowych w połączeniu z praktyką badawczą w zakresie najnowocześniejszego materiałoznawstwa. To kierunek wspierający zdobywanie podstawowej wiedzy matematycznej, fizycznej i chemicznej, ale pozostający w ścisłej relacji z aktualnymi kierunkami rozwoju przemysłu stawiającego na nowe technologie.

Jeśli nauka przedmiotów ścisłych zawsze sprawiała Ci przyjemność, zależy Ci na zdobyciu wiedzy, która w przyszłości przełoży się na przydatną praktykę w pożądanym zawodzie, umiesz obserwować i interpretować – z łatwością dostrzegasz zależności pomiędzy elementami składającymi się na strukturę całości i potrafisz wyciągać wnioski z własnych obserwacji, studia na kierunku materiały współczesnych technologii mogą okazać się dla Ciebie idealną opcją.

Jak wyglądają takie studia i czego będziesz miał okazję się nauczyć jako adept tego kierunku? Wchodząc w świat materiałoznawstwa przejdziesz solidny kurs matematyki elementarnej, podstaw fizyki i chemii – te trzy dziedziny będą teoretycznymi filarami Twojego przyszłego, specjalistycznego wykształcenia. Poznaną teorię uzupełnisz praktycznymi umiejętnościami zdobywanymi podczas licznych zajęć laboratoryjnych, przeprowadzanych doświadczeń oraz projektów badawczych. Zostaniesz wyposażony w kompleksową wiedzę na temat właściwości materiałów, ich struktury, wytwarzania i przetwórstwa oraz możliwych zastosowań w technologiach przemysłowych. Zdobytą wcześniej wiedzę chemiczną i fizyczną nałożysz na sukcesywnie pogłębianą tematykę materiałoznawczą, by lepiej rozumieć zależności rządzące Twoją dziedziną, dochodzić do nowych, odkrywczych wniosków i mieć realny wpływ na rozwój najnowszych technologii. W Twoim planie zajęć pojawią się również takie przedmioty jak kwantowa teoria materii, modelowanie materiałów i procesów, podstawy elektroniki i elektrotechniki czy technologie wytwarzania materiałów.

Jakie perspektywy zatrudnienia możesz rozważyć, gdy ukończysz studia na kierunku materiały współczesnych technologii? Praktyczne doświadczenie wyniesione z zajęć prowadzonych w pracowniach tematycznych sprawi, że doskonale odnajdziesz się w roli pracownika laboratoriów i biur projektowych. Wykształcenie inżynierskie otworzy przed Tobą drzwi zakładów przemysłowych i firm związanych z przemysłem chemicznym, elektronicznym, tekstylnym czy budowlanym. Możesz zdecydować się na twórczą, wymagającą samodzielności ścieżkę projektanta najnowszych rozwiązań technologicznych lub pójść w kierunku kariery naukowej, dołączając do zespołów projektowych działających w ośrodkach badawczych i instytutach.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując materiały współczesnych technologii?

• podstaw matematyki elementarnej, fizyki i chemii
  • budowy, właściwości i struktury materiałów
  • procesu wytwarzania i przetwórstwa materiałów
  • możliwych zastosowań materiałów w technologiach przemysłowych
  • metod opracowywania pomiarów
  • techniki komputerowej
  • zasad programowania strukturalnego
  • projektowania innowacji
  • chemicznych i fizycznych metod charakteryzowania materiałów
  • podstaw elektroniki i elektrotechniki

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku materiały współczesnych technologii?

Absolwent kierunku materiały współczesnych technologii znajdzie zatrudnienie w/jako:

• pracownik laboratoriów chemicznych
  • inżynier w zakładach przemysłowych
  • pracownik biur projektowych
  • instytutach i ośrodkach badawczych
  • specjalista w firmach związanych z przemysłem chemicznym, elektronicznym, tekstylnym, budowlanym etc.
  • projektant najnowszych rozwiązań technologicznych
  • pracownik elektrowni i elektrociepłowni
  • pracownik zakładów energetycznych i stoczni

Przy rekrutacji na materiały współczesnych technologii na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: jeden przedmiot do wyboru spośród: chemia, matematyka, fizyka z astronomią, informatyka.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku MATERIAŁY WSPÓŁCZESNYCH TECHNOLOGII