Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna

Nowe media, reklama, kultura współczesna studia - kierunek studiów

Diagnozowanie i nazywanie zjawisk kultury współczesnej, które „dzieją się” i powstają niemalże na naszych oczach, to wyjątkowo trudne zadanie. Refleksja na ich temat, a co za tym idzie – także trafne obudowanie ich definicjami, wpisanie ich w tendencje, prądy czy kierunki artystyczne – przychodzi z czasem. Wtedy właśnie możemy obejrzeć się przez ramię i zobaczyć w szerszej perspektywie to, co widziane z bliska było tylko fragmentem, niewiele mówiącym nam o rzeczywistości. Warto uświadomić sobie jaki potencjał tkwi w dynamicznych zmianach, których jesteśmy świadkami. Możemy nie tylko korzystać z nowoczesnych narzędzi oferowanych przez nowe media, coraz skuteczniej i mądrzej reklamować swoje produkty czy lepiej rozumieć rzeczywistość dzięki diagnozom, które formułuje sztuka współczesna – wychodzimy raczej z roli biernych użytkowników, przykładamy rękę do zmian na płaszczyznach, które nas dotyczą, opisujemy i oceniamy tworząc nowoczesny świat, który już zawsze będzie nosił ślad naszej twórczej interwencji.

Dla osób, które chciałyby zrozumieć współczesność – przyłapać ją na gorącym uczynku i prześwietlić, dowiadując się dzięki temu czegoś o sobie i świecie, są zainteresowane językiem mediów, nowoczesnym dziennikarstwem i marketingiem oraz mają ambicje, by samodzielnie kreować narzędzia i rozwiązania wykorzystywane przez te branże, w polu ich zainteresowań znajduje się sztuka współczesna i widzą w niej coś więcej, niż fanaberię nierozumianego przez nikogo twórcy, powstały studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna.

Jaką wiedzę zdobędziesz w toku studiów i jakimi umiejętnościami będziesz mógł się pochwalić jako absolwent tego kierunku? Z pewnością nie utkniesz z nosem w książkach – studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna pozwolą Ci złapać równowagę między przyswajaniem wiedzy teoretycznej a zdobywaniem i kształtowaniem umiejętności praktycznych. Zapoznasz się więc z katalogiem najważniejszych zjawisk współczesnej kultury, poznasz jej przedstawicieli i dzieła (z dziedziny sztuk wizualnych, filmu, teatru, literatury), które miały wpływ na kształtowanie się szkół i kierunków artystycznych. Przyjrzysz się jak XXI wiek wpłynął na sposoby komunikacji międzyludzkiej i jakich narzędzi używamy, by ją podtrzymywać. Zrozumiesz relacje między różnorodnymi zjawiskami społecznymi a sposobami przekazywania informacji przez Nowe Media, dowiesz się jak powinna wyglądać nowoczesna, świadoma, zaangażowana społecznie reklama i jak stworzyć przekaz marketingowy, który wszyscy zapamiętają ze względu na przekazywaną przez niego opowieść. Nauczysz się analizować i interpretować dzieła literackie, filmowe i teatralne, opanujesz podstawy projektowania graficznego i zdobędziesz solidny warsztat dziennikarski.

Jakie perspektywy zawodowe otworzą się przed Tobą, kiedy ukończysz studia na kierunku nowe media, reklama, kultura współczesna? Będziesz znakomitym kandydatem na kreatywne stanowiska w agencjach reklamowych i marketingowych, gdzie skorzystasz ze swojej orientacji w nowoczesnych metodach i narzędziach promocji. Z powodzeniem sprawdzisz się w roli dziennikarza prasowego, radiowego lub telewizyjnego a wiedza o kulturze współczesnej dostarczy Ci tematów, na których będziesz mógł ćwiczyć swój styl. Będziesz mógł pomyśleć o karierze specjalisty ds. promocji i public relations, zająć się organizowaniem imprez kulturalnych i rozrywkowych rozwijając swoje kompetencje menadżerskie lub pójść w stronę branży wydawniczej i pracować jako redaktor. Twoje kompetencje otworzą przed Tobą także drzwi instytucji kulturalnych, takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki czy teatry.

 

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując nowe media, reklamę i kulturę współczesną?

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • zjawisk, przedstawicieli i kierunków wyznaczających ramy kultury i sztuki współczesnej, z dziedziny sztuk wizualnych, teatru, filmu, literatury etc.
  • współczesnej kultury popularnej i audiowizualnej
  • sposobów i narzędzi współczesnej komunikacji
  • sposobów i narzędzi wykorzystywanych przez Nowe Media oraz ich wpływu na relacje społeczne
  • nowoczesnych metod projektowania reklam i kampanii marketingowych (storytelling, reklamy zaangażowane społecznie)
  • analizy i interpretacji dzieła literackiego, filmowego i teatralnego
  • podstaw projektowania graficznego
  • warsztatu dziennikarza
  • tworzenia, redagowania i interpretowania tekstów dziennikarskich, marketingowych i krytycznych
  • public relations i badania opinii publicznej
  • narzędzi i sposobów komunikowania stosowanych w social mediach i mediach interaktywnych

 

Jaka praca, czzyli gdzie będziesz pracował po kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna?

Absolwent kierunku nowe media, reklama i kultura współczesna znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • pracownik agencji reklamowych i marketingowych
  • dziennikarz prasowy, radiowy lub telewizyjny
  • specjalista ds. promocji i public relations
  • organizator imprez kulturalnych i rozrywkowych
  • redaktor wydawniczy
  • animator kultury
  • pracownik instytucji kultury, takich jak muzea, domy kultury, teatry lub galerie sztuki
  • rzecznik prasowy

 

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Przy rekrutacji na nowe media, reklamę i kulturę współczesną na większości uczelni brane są pod uwagę następujące przedmioty: warunkiem przyjęcia est dostarczenie kompletu dokumentów oraz uiszczenie opłaty rekrutacyjnej. 

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA

Gdzie studiować i jakie wymagania na kierunek Nowe media, reklama, kultura współczesna

NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA - Szkoły wyższe, uczelnie i wymagania

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Zobacz inne kierunki Dziennikarstwo i informacja

Komentarze (0)