Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku rekrutacja 2018 - zasady rekrutacji na ASP 2018/19
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2018/2019 na ASP w Gdańsku. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2018.
Uchwala nr 19/2017 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 24 maja 2017 roku w sprawie warunków i trybu rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2018/2019
Na podstawie art. 169 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2016r. poz. 1842, dalej: „Ustawa”) oraz 33 ust. lpkt 7 Statutu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku przyjętego uchwałą nr 29/2015 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 30 czerwca 2015r. z późniejszymi zmianami, Senat określa następujące warunki, tryb oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w roku akademickim 2018/2019:
§1
l . Kandydaci na I rok studiów przyjmowani są na kierunki lub bezpośrednio na specjalności prowadzone w ramach danego kierunku studiów. Szczegółowe zasady postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na poszczególne kierunki i formy studiów, zawierają załączniki od nr 1 do nr 10 do niniejszej uchwały.
-
Szczegółowe zasady przyjmowania cudzoziemców na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku określa załącznik nr 8 do niniejszej uchwały.
-
Limity przyjęć na I rok studiów określa w drodze odrębnej uchwały Senat Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, podając liczbę miejsc na poszczególnych kierunkach studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych na dany rok akademicki,
-
Tryb działania komisji rekrutacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku określa Regulamin prac Komisji Rekrutacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku wprowadzony uchwałą nr 8/2016 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 23 marca 2016r.
-
Zasady przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego określa uchwała nr 17/2015 Senatu Akademii Sztuk Pięknych Gdańsku z dnia 27 maja 2015r. w sprawie zasad przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego w latach akademickich: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019.
-
Zasady przyjmowania na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku kandydatów w trybie potwierdzenia efektów uczenia się określa Regulamin potwierdzenia efektów uczenia się Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku uchwalony uchwałą nr 23/2015 Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku z dnia 24 czerwca 2015r.
-
Szczegółowy terminarz rekrutacji na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku na rok akademicki 2018/2019 określa załącznik nr 9 do niniejszej uchwały.
-
Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o rekrutacji na kierunek studiów rozumie się przez to również rekrutację na Specjalność prowadzoną w ramach kierunku, jeżeli tak stanowią szczegółowe zasady rekrutacji ustalone przez właściwą Radę Wydziału.
§2
-
Rejestracja kandydatów na wszystkie kierunki i specjalności studiów w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku odbywa się w panelu Internetowej Rejestracji Kandydatów, zwanym dalej „panelem IRK”, dostępnym na stronie internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku pod adresem:www.asp.gda.pl. Zgodnie z procedurą kandydat rejestruje się elektronicznie w panelu IRK, a następnie przystępuje do wyznaczonych kolejnych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się rejestrację kandydatów w formie tradycyjnej, przez którą rozumie się przesłanie przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty.
-
W przypadku przesłania przez kandydata wymaganych dokumentów pocztą wraz z oryginałem dowodu wpłaty - rejestracji elektronicznej dokonuje Biuro Rekrutacji właściwe dla danego kierunku studiów. W tym przypadku o zachowaniu terminu wpływu dokumentów decyduje data wpłynięcia dokumentów do komisji rekrutacyjnej właściwej dla danego kierunku studiów.
-
Rekrutacja na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku cudzoziemców przyjmowanych na innych zasadach niż obywatele polscy odbywa się w sposób przewidziany w ust. 1-3 powyżej, z zastrzeżeniem postanowień załącznika nr 8 do niniejszej uchwały.
-
Osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności podlegają takiemu samemu procesowi rekrutacji jak pozostali kandydaci na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Forma pomocy osobom z orzeczonym stopniem niepełnosprawności w czasie całego postępowania rekrutacyjnego ustalana jest z Wydziałową Komisją Rekrutacyjną po osobistym zgłoszeniu się kandydata do pracownika Biura Rekrutacji z aktualnym orzeczeniem o niepełnosprawności /stopniu niepełnosprawności. Zgłoszenie to powinno nastąpić nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego lub rozmowy kwalifikacyjnej. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku dołoży wszelkich starań, aby uwzględnić szczególne potrzeby kandydatów z orzeczonym stopniem o niepełnosprawności.
-
W przypadku, gdy liczba zarejestrowanych w panelu IRK kandydatów na dany kierunek jest mniejsza niż określony na kierunek limit przyjęć, postępowanie rekrutacyjne może nie zostać przeprowadzone, a kierunek nieuruchomiony. Decyzję o nieprzeprowadzaniu naboru na dany kierunek studiów podejmuje Uczelniana Komisja Rekrutacyjna. Decyzja ta wymaga zatwierdzenia przez Senat Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku w formie uchwały na najbliższym posiedzeniu Senatu. Informacja w tym przedmiocie zostanie podana do wiadomości publicznej za pośrednictwem strony internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
-
Kandydaci na studia na kierunek, który nie zostanie uruchomiony zgodnie z postanowieniami ust. 6 powyżej, zostaną poinformowani o nieuruchomieniu tego kierunku, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
-
Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku nie ponosi odpowiedzialności za błędne wprowadzenie danych przez kandydata do panelu IRK, a w szczególności za wpisane niewłaściwych danych osobowych uniemożliwiających kontakt z kandydatem lub niezgodne z prawdą potwierdzenie posiadania wykształcenia uprawniającego do podjęcia studiów w wybranej formie kształcenia.
§3
l . Postępowanie rekrutacyjne ma charakter konkursowy. Składa się ono, w zależności od formy kształcenia i formy studiów, z jednego, dwóch lub więcej etapów. Szczegółowe warunki postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek studiów określają załączniki do niniejszej uchwały.
-
Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów, w wyznaczonych terminach, w na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl oraz na tablicach informacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku ogłasza listy z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego oraz listy osób zakwalifikowanych do dalszych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
Suma punktów uzyskanych z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego stanowi podstawę do ustalenia lokaty kandydata na liście rankingowej.
-
W przypadku osiągnięcia przez kandydatów tej samej sumy punktów, decyduje liczba punktów osiągniętych podczas wielozadaniowego egzaminu praktycznego, a w przypadku takiej samej ilości punktów osiągniętych podczas wielozadaniowego egzaminu praktycznego o kolejności kandydata na liście rankingowej decyduje komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów, przyznając wyższą pozycję kandydatowi, który otrzymał wyższe oceny z zagadnień kierunkowych.
-
Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są w skali punktowej.
-
Po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego na dany kierunek, komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku studiów sporządza dla każdego kierunku studiów:
-
alfabetyczną i rankingową listę z punktami,
-
punktową listę osób wstępnie zakwalifikowanych na studia,
-
listę osób, które nie uzyskały wymaganej liczby punktów, tj. listę osób niezakwalifikowanych na studia.
-
Zgodnie z art. 169 ust. 16 Ustawy wyniki postępowania rekrutacyjnego są jawne.
-
O przyjęciu na studia w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, w ramach limitu miejsc, decyduje liczba punktów uzyskanych w postępowaniu rekrutacyjnym.
-
Komisja rekrutacyjna właściwa dla danego kierunku, w wyznaczonych terminach, na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl oraz na tablicach informacyjnych w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku ogłasza listę osób wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na studia na dany kierunek studiów.
§4
-
Kandydat, w celu przyjęcia na dany kierunek studiów, po ogłoszeniu przez właściwą komisję rekrutacyjną listy kandydatów wstępnie zakwalifikowanych do przyjęcia na studia, powinien złożyć w Biurze Rekrutacji w ciągu 7 dni kalendarzowych w tekturowej teczce następujące dokumenty:
-
własnoręcznie podpisany formularz podania o przyjęcie na studia, wygenerowany i wydrukowany z panelu IRK,
-
oryginał świadectwa dojrzałości albo świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 199 Ir. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz.U. z 2015r. poz. 2156 z późn. zm.) - dotyczy kandydatów na studia I stopnia oraz jednolite studia magisterskie,
-
oryginał świadectwa dojrzałości albo świadectwa dojrzałości i zaświadczenia o wynikach egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów, o których mowa w ustawie wskazanej w punkcie b) powyżej, i oryginał dyplomu ukończenia studiów wyższych — dotyczy kandydatów na studia II stopnia,
-
dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata na studia, celem poświadczenia przez uczelnię,
-
student ubiegający się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów, w zależności od formy kształcenia, jest zobowiązany złożyć kserokopie dokumentów, o których mowa w punkcie b) lub c),poświadczone przez uczelnię, której jest już studentem.
-
Dokumenty winny być złożone w wiązanej tekturowej teczce opisanej imieniem i nazwiskiem kandydata oraz kierunkiem studiów z zaznaczeniem studia stacjonarne/niestacjonarne.
-
W szczególnie uzasadnionych przypadkach decyzję o przedłużeniu terminu złożenia wymaganych dokumentów podejmuje Przewodniczący właściwej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
§5
l . Po upływie terminu składania dokumentów przez kandydatów wstępnie zakwalifikowanych na studia zostaje ogłoszona, na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl oraz na tablicy informacyjnej w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, lista osób przyjętych na dany kierunek studiów.
-
Na liście osób przyjętych na dany kierunek studiów są umieszczone nazwiska i imiona kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów i zakwalifikowali się na kierunek w ramach ustalonego limitu przyjęć oraz w terminie złożyli wymagane dokumenty.
-
W przypadku zakwalifikowania do przyjęcia na studia na dany kierunek mniejszej liczby kandydatów aniżeli ustalony limit przyjęć, Przewodniczący Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej może podjąć decyzję o uruchomieniu uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego - uzupełniającego limit przyjęć na dany kierunek. Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne poinformują o uruchomieniu uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego, w tym o liczbie wolnych miejsc w ramach limitów przyjęć na dany kierunek oraz terminie składania podań o przyjęcie na studia w ramach uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego, poprzez zamieszczenie na stronie internetowej uczelni www.asp.gda.pl informacji o wolnych miejscach i terminie składania podań o przyjęcie na studia w ramach uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego.
-
Kandydaci, którzy ubiegali się o przyjęcie na pierwszy rok studiów i uzyskali w wyniku przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego wymaganą ilość punktów, ale znaleźli się poza określonym limitem przyjęć na dany kierunek, mogą na podstawie wyników uzyskanych w podstawowym postępowaniu rekrutacyjnym, zwrócić się z podaniem do właściwej Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej o przyjęcie na inny kierunek studiów, na który limit przyjęć nie został wypełniony, z zastrzeżeniem zasad, o których mowa w ust. 5 poniżej. W celu wzięcia udziału w uzupełniającym postępowaniu rekrutacyjnym, kandydat składa podanie o przyjęcie na pierwszy rok studiów wraz z wymaganymi w postępowaniu rekrutacyjnym dokumentami w terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, nie krótszym niż 7 dni od ogłoszenia na stronie internetowej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku informacji o wolnych miejscach na dany kierunek. Decyzję w sprawie przyjęcia na studia w uzupełniającym postępowaniu rekrutacyjnym podejmuje Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna właściwa dla kierunku, na który kandydat składa podanie o przyjęcie na studia w uzupełniaj ącym postępowaniu rekrutacyjnym.
-
Szczegółowe zasady uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego określa załącznik nr 10 do niniejszej uchwały.
§6
-
Z przebiegu postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół, który zawiera imię i nazwisko kandydata oraz wykaz uzyskanych punktów z poszczególnych etapów postępowania rekrutacyjnego.
-
Protokół z przebiegu postępowania rekrutacyjnego podpisują wszyscy członkowie właściwej komisji rekrutacyjnej.
§7
l . Od decyzji Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej służy odwołanie do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej za pośrednictwem Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
2. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia określonych uchwałą Senatu Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.