• INTERDYSCYPLINARNE STUDIA NAD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ Stopień: II REKRUTACJA

    Uczelnie Warszawa - kierunek Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością
    Dwuletnie stacjonarne studia kończące się uzyskaniem dyplomu magistra. Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością to innowacyjny, pierwszy w Polsce, samodzielny kierunek kształcenia II stopnia. Studia zapewniają zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych do rozumienia i wyjaśniania niepełnosprawności oraz działania na rzecz osób z niepełnosprawnością i ich rodzin. Program studiów stwarza studentom praktyczną możliwość projektowania działań skierowanych do niepełnosprawnych i ich środowisk. Przygotowuje także do podejmowania i realizacji badań, dotyczących problematyki niepełnosprawności z interdyscyplinarnej perspektywy nauk społecznych (w tym pedagogiki, socjologii, psychologii, nauki o mediach, nauki o polityce publicznej, nauki o poznaniu i komunikacji społecznej) oraz humanistycznych (w tym filozofii, nauki o rodzinie). Program kształcenia wprowadza studenta w teoretyczne, metodologiczne i wdrożeniowe ujęcia niepełnosprawności w wymiarze indywidualnym, międzyludzkim i ogólnospołecznym. 
    Studia adresowane są do tych absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych, a także medycznych, którzy swoje aspiracje zawodowe łączą z szeroko rozumianymi działaniami na rzecz osób niepełnosprawnych lub też zamierzają podjąć karierę naukową w zakresie badań nad niepełnosprawnością i są zainteresowani kontynuowaniem studiów na III stopniu.
    Kompetencje, zdobyte na kierunku kształcenia interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością, pozwolą skutecznie prowadzić wielopłaszczyznowe działania skierowane do niepełnosprawnych i ich środowisk, a w tym m.in. pełnić rolę rzecznika broniącego praw osób niepełnosprawnych, lidera walczącego o ich miejsce w społeczeństwie i o zmianę postaw społecznych, zaangażowanego w przygotowanie mediów do promocji osób niepełnosprawnych, specjalistę działającego w społecznościach lokalnych.
    Studiowanie na kierunku interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością pozwala wykształcić:
    • kompetentnego rzecznika osób niepełnosprawnych,
    • profesjonalistę w dziedzinie projektowania systemów wsparcia dla osób z niepełnosprawnością,
    • naukowca zainteresowanego problematyką badania zjawiska niepełnosprawności.
    Absolwent kierunku kształcenia interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością ma kompetencje do realizacji zadań zawodowych w organizacjach rządowych i pozarządowych, w środkach masowego przekazu.
    Wymagania rekrutacyjne


    Studia II stopnia

     
    Kandydaci na studia stacjonarne drugiego stopnia przyjmowani są na podstawie konkursu, którego kryteria stanowią: ocena na dyplomie licencjata (lub równoważnego), średnia ocen uzyskanych podczas studiów. 
    Punkty rankingowe wylicza się na podstawie wzoru: 
    W = 0,3 x wd + 0,7 x wśr 
    gdzie: 
    W – suma wyników (max 5 punktów),  
    wd – ocena  końcowa ukończenia studiów pierwszego stopnia, 
    wśr – średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia.

  • PEDAGOGIKA Stopień: II REKRUTACJA

    Uczelnie Warszawa - kierunek Pedagogika
    Studia I stopnia:
    Trzyletnie stacjonarne i niestacjonarne studia kończące się nadaniem tytułu zawodowego licencjata. Studia istotowo związane z misją i strategią rozwoju Akademii jako uczelni prowadzącej badania i kształcenie w zakresie nauk o wychowaniu oraz rozwijającej etos i odpowiedzialność pedagogiczną w duchu patronki Marii Grzegorzewskiej.
    Celem ogólnym kształcenia jest uzyskanie kwalifikacji umożliwiających projektowanie i realizację działań pedagogicznych, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów. Obejmuje on następujące cele:
    • nabycie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki w jej powiązaniu z naukami humanistycznymi i społecznymi oraz praktyką społeczną,
    • przygotowanie do pracy zawodowej w zakresie określonym specjalnością studiów, w tym do radzenia sobie na rynku pracy,
    • wyrobienie umiejętności doskonalenia wiedzy i nabywania nowych kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i analizowania danych,
    • ukształtowanie gotowości i kompetencji do uczenia się przez całe życie,
    • kształtowanie wrażliwości etycznej oraz refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym.
    Absolwent jest przygotowany do wykonywania zawodu pedagoga, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów.
     
    Studia II stopnia:
    Celem ogólnym kształcenia jest uzyskanie pogłębionych kwalifikacji umożliwiających wieloaspektowe projektowanie i realizację działań pedagogicznych, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów. Obejmuje on następujące cele:
    • nabycie poszerzonej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki w jej powiązaniu z naukami humanistycznymi i społecznymi oraz praktyką społeczną,
    • przygotowanie do pracy zawodowej w zakresie określonym specjalnością studiów, w tym do radzenia sobie na rynku pracy,
    • doskonalenie i poszerzanie umiejętności doskonalenia wiedzy i nabywania nowych kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i analizowania danych,
    • doskonalenie kompetencji do uczenia się przez całe życie,
    • pogłębianie wrażliwości etycznej oraz doskonalenie refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym.
    Absolwent jest przygotowany do wykonywania zawodu pedagoga, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów, oraz prowadzenia elementarnych form pracy badawczej w zakresie pedagogiki.
    Wymagania rekrutacyjne


    Studia I stopnia
     
    Studia stacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku)
    • Język polski
    • Język obcy
    • Jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie
    Przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku)
    Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 3 różne przedmioty)
    Studia niestacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku)
    • Język polski
    • Jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie
    Przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku)
    Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 2 różne przedmioty)
     


    Studia II stopnia
     
    Wymagania rekrutacyjne
    Kandydaci na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia przyjmowani są na podstawie konkursu, którego kryteria stanowią: ocena na dyplomie licencjata (lub równoważnego), średnia ocen uzyskanych podczas studiów.
    Punkty rankingowe wylicza się na podstawie wzoru:
    W = 0,3 x wd + 0,7 x wśr
    gdzie:
    W – suma wyników (max 5 punktów), 
    wd – ocena  końcowa ukończenia studiów pierwszego stopnia,
    wśr – średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia.

  • PEDAGOGIKA - profil praktyczny Stopień: I REKRUTACJA

    Uczelnie Warszawa - kierunek Pedagogika
    Trzyletnie stacjonarne i niestacjonarne studia kończące się nadaniem tytułu zawodowego licencjata. Są to studia o profilu praktycznym realizowane w Studium Edukacji Nauczycielskiej na Wydziale Nauk Pedagogicznych APS. Zakres treści zgodny jest z Krajową Ramą Kwalifikacji (KRK) na kierunku pedagogika - profil praktyczny oraz standardami kształcenia nauczycieli na poziomie licencjackim. Studenci zdobywają podstawową wiedzę z obszaru dyscyplin pedagogicznych, niezbędną do zrozumienia społeczno - kulturowego kontekstu edukacji, wychowania i opieki. Przygotowanie zawodowe realizowane jest podczas zajęć specjalizacyjnych i praktyk pedagogicznych.
    Wymagania rekrutacyjne


    Studia II stopnia

     
    Studia stacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku) – Język polski, język obcy oraz jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie; przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku) – Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 3 różne przedmioty)
    Studia niestacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku) – Język polski oraz jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie; przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku) – Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 2 różne przedmioty)

  • PEDAGOGIKA SPECJALNA Stopień: I II REKRUTACJA

    Uczelnie Warszawa - kierunek Pedagogika specjalna
    Studia I stopnia:
    Trzyletnie stacjonarne i niestacjonarne studia kończące się nadaniem tytułu zawodowego licencjata. Studia są istotowo związane z misją i strategią rozwoju Akademii jako uczelni prowadzącej badania i kształcenie w zakresie nauk o wychowaniu oraz rozwijającej etos i odpowiedzialność pedagogiczną w duchu patronki Marii Grzegorzewskiej.
    Celem ogólnym kształcenia jest uzyskanie kwalifikacji umożliwiających projektowanie i realizację działań pedagogicznych, zwłaszcza w zakresie określonym specjalnością studiów. Obejmuje on następujące cele:
    • nabycie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki w jej powiązaniu z naukami humanistycznymi i społecznymi oraz praktyką społeczną,
    • przygotowanie do pracy zawodowej w zakresie określonym specjalnością studiów, w tym do radzenia sobie na rynku pracy,
    • nabycie elementarnej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w obszarze peda­gogice specjalnej, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, techni­kach i narzędziach badawczych;
    • wyrobienie umiejętności doskonalenia wiedzy i nabywania nowych kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i analizowania danych,
    • ukształtowanie gotowości i kompetencji do uczenia się przez całe życie,
    • kształtowanie wrażliwości etycznej oraz refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym.
    Absolwent jest przygotowany do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie określonym specjalnością studiów.
     
    Studia II stopnia
    Celem ogólnym kształcenia  jest uzyskanie przez absolwentów pogłębionych kwalifikacji, umożliwiających projektowanie i realizację złożonych działań pedagogicznych związanych z rehabilitacją, edukacją, terapią lub resocjalizacją. Cele szczegółowe obejmują:
    • nabycie poszerzonej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki specjalnej  w jej powiązaniu z naukami humanistycznymi, społecznymi i medycznymi oraz praktyką społeczną;
    • przygotowanie do pracy zawodowej w zakresie określonym specjalnością studiów oraz nabycie umiejętności radzenia sobie na rynku pracy;
    • pogłębianie wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w obszarze peda­gogice specjalnej, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, techni­kach i narzędziach badawczych;
    • wyrobienie umiejętności doskonalenia wiedzy i nabywania nowych kompetencji z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i analizowania danych;
    • doskonalenie  kompetencji do uczenia się przez całe życie;
    • pogłębienie wrażliwości etycznej oraz doskonalenie refleksyjnej i odpowiedzialnej postawy w pracy zawodowej i życiu społecznym.
    Absolwent jest przygotowany do wykonywania zawodu pedagoga specjalnego w zakresie określonym specjalnością studiów oraz do projektowania i prowadzenia pracy badawczej z zakresu pedagogiki specjalnej.
    Wymagania rekrutacyjne

     
    Studia I stopnia
     
    Studia stacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku)
    • Język polski
    • Język obcy
    • Jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie
    Przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku)
    Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 3 różne przedmioty)
     
    Studia niestacjonarne
    Nowa matura (od 2005 roku)
    • Język polski
    • Jeden przedmiot do wyboru spośród: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie
    Przelicznik wyników z matury pisemnej – poziom podstawowy: 1% = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty; poziom rozszerzony: 1%  = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty
    Stara matura (do 2005 roku)
    Kwalifikacja na podstawie ocen z przedmiotów zdawanych na maturze w części pisemnej i ustnej (bierzemy pod uwagę 2 różne przedmioty)
     
     
     

     
    Studia II stopnia
     
    Kandydaci na studia stacjonarne i niestacjonarne drugiego stopnia przyjmowani są na podstawie konkursu, którego kryteria stanowią: ocena na dyplomie licencjata (lub równoważnego), średnia ocen uzyskanych podczas studiów (z wyłączeniem specjalności logopedia na studiach stacjonarnych). 
    Punkty rankingowe wylicza się na podstawie wzoru: 
    W = 0,3 x wd + 0,7 x wśr 
    gdzie: 
    – suma wyników (max 5 punktów),  
    wd – ocena  końcowa ukończenia studiów pierwszego stopnia, 
    wśr – średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia.
    Dodatkowo na specjalności logopedia (wyłącznie studia stacjonarne) brane będą pod uwagę również punkty z rozmowy kwalifikacyjnej. W przypadku tej specjalności punkty rankingowe wylicza się na podstawie wzoru:
    W = 0,3 x wd + 0,7 x wśr + wk 
    gdzie: 
    W – suma wyników (max 10 punktów),  
    wd – ocena  końcowa ukończenia studiów pierwszego stopnia, 
    wśr – średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia,
    wk – liczba punktów (0 - 5) uzyskanych w ramach rozmowy kwalifikacyjnej.

  • EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUK PLASTYCZNYCH (STUDIA II STOPNIA) Stopień: II REKRUTACJA

    Uczelnie Warszawa - kierunek Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych
    Dwuletnie stacjonarne studia kończące się uzyskaniem dyplomu magistra sztuki. Celem studiów łączących uprawianie sztuk pięknych z wiedzą humanistyczną oraz pogłębiających umiejętność terapeutycznego wykorzystania tych kompetencji, jest wykształcenie wrażliwych i twórczych profesjonalistów, dbających o rozwijanie własnej osobowości, zamiłowań naukowych oraz zawodowych umiejętności. Studia uwrażliwiają na zrozumienie i poszanowanie jednostkowej niepowtarzalności innego człowieka, pozwalając absolwentom na podjęcie we własnej twórczości artystycznej zagadnień niepełnosprawności i wykluczenia, ze znajomością i zrozumieniem tradycji sztuki oraz myśli humanistycznej; ugruntowują w głębokim poznaniu i przeżywaniu sztuki dalszy rozwój umiejętności terapeutycznych. Absolwent kierunku cechuje się w pełni i świadomie ukształtowaną osobowością twórczą. Walory osobiste i wysokie umiejętności artystyczne w połączeniu z wiedzą przedmiotową oraz kompetencjami społecznymi umożliwiają podejmowanie przez niego zadań wymagających kreatywności i zdecydowania. Jest w pełni przygotowany do prowadzenia indywidualnej działalności twórczej jako artysta, zarządzania kulturą i promocją sztuki w instytucjach państwowych oraz na rynku artystycznym (kurator, marszand), indywidualnej działalności pedagogicznej, terapeutycznej czy usługowej (warsztaty plastyczne, arteterapia, coaching, zamówienia indywidualne).
    Wymagania rekrutacyjne


    Studia II stopnia

     
    Kandydaci na studia stacjonarne drugiego stopnia przyjmowani są na podstawie konkursu, którego kryteria stanowią: ocena na dyplomie licencjata (lub równoważnego), średnia ocen uzyskanych podczas studiów oraz dodatkowo na podstawie autoprezentacji kandydata połączonej z analizą teczki jego prac. Teczka prac kandydata powinna składać się z 10 rysunków z natury, wykonanych w dowolnej technice oraz do 10 prac malarskich lub graficznych lub fotograficznych lub filmowych – w zależności od zainteresowań kandydata
    Punkty rankingowe wylicza się na podstawie wzoru: 
    W = 0,3 x wd + 0,7 x wśr + wa
    gdzie: 
    W – suma wyników (max 10 punktów),  
    wd – ocena  końcowa ukończenia studiów pierwszego stopnia, 
    wśr – średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia
    wa – liczba punktów (0 - 5) uzyskanych w ramach autoprezentacji kandydata i analizy jego prac.

opinie (0)

Bardzo słaby Bardzo słaby
Słaby Słaby
Neutralny Neutralny
Dobry Dobry
Bardzo dobry Bardzo dobry

PODYPLOMOWE