Dodaj do ulubionych

Marketing studia - kierunek studiów

Studia na kierunku marketing to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym (dziennym)

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku marketing:

  • biologia,
  • chemia,
  • fizyka,
  • geografia,
  • historia,
  • informatyka,
  • język obcy,
  • matematyka,
  • wiedza o społeczeństwie.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK MARKETING

Województwo
Miejscowość
Typ studiów
Tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
typ studiów
tryb studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Uniwersytet Łódzki

Uniwersytet Łódzki

Jednostka prowadząca

Marketing stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: stacjonarne

UCZELNIE, GDZIE MARKETING JAKO SPECJALNOŚĆ / ŚCIEŻKA KSZTAŁCENIA

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne, online

Ścieżki kształcenia na kierunku zarządzanie

Pokaż więcej
Uczelnia Techniczno - Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie

Uczelnia Techniczno - Handlowa im. H. Chodkowskiej w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku zarządzanie

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Jednostka prowadząca

Ekonomia stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku ekonomia

Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie

Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne, online
Pokaż więcej
Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie

Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie

Jednostka prowadząca

Zarządzanie stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne, online

Specjalności na kierunku zarządzanie

Pokaż więcej
Akademia Humanistyczno - Ekonomiczna w Łodzi

Akademia Humanistyczno - Ekonomiczna w Łodzi

Jednostka prowadząca

Turystyka i rekreacja - studia online stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: online

Specjalności na kierunku turystyka i rekreacja - studia online

Pokaż więcej
Akademia Ignatianum w Krakowie

Akademia Ignatianum w Krakowie

Jednostka prowadząca

Nauki o polityce stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: stacjonarne

Ścieżki kształcenia na kierunku nauki o polityce

Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie

Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie

Jednostka prowadząca

Socjologia stopień: (I)  (II), czas trwania: 3 lata • 2 lata
tryb: stacjonarne

Specjalności na kierunku socjologia

Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej

Jednostka prowadząca

Stosunki międzynarodowe stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: niestacjonarne, stacjonarne

Specjalności na kierunku stosunki międzynarodowe

Pokaż więcej

Marketing - zasady rekrutacji

  • Terminy rekrutacji

  • Czas trwania

  • Przedmioty maturalne

  • Limity

  • Progi

Poziom i tryb studiów

Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

MARKETING STUDIA STACJONARNE

Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

MARKETING STUDIA I STOPNIA

POPULARNE MIASTA

CZĘSTO WYBIERANE

Miasto
SORTOWANIE:

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku marketing

Tryb studiów
Typ studiów
Miasto
Województwo
SORTOWANIE:

Nic nie znaleziono

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując marketing

Program studiów i przedmioty

Liczba miejsc pracy dla specjalistów w dziedzinie marketingu ciągle rośnie. Taki wzrost popytu na ten zawód sprawia, że jako absolwent Marketingu nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem ciekawej pracy.

W ramach studiów będziesz uczęszczać oraz zdobywać wiedzę z z takich przedmiotów jak: marketing, handel i zarządzanie sprzedażą, badania marketingowe, zachowania konsumenta, zarządzanie marketingiem, e-marketing, komunikacja rynkowa, marketing usług czy negocjacje handlowe.

Kierunek kształci nie tylko w zakresie wiedzy teoretycznej, ale także stawia na rozwój umiejętności miękkich, które umożliwią Ci skuteczne poruszanie się w niełatwej przestrzeni biznesowej. Takie połączenie przedmiotów pozwoli Ci na aktywne kreowanie rzeczywistości gospodarczej.

 

Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
  • nauk o marketingu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa,
  • rozumienia podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów marketingu, rozwiązywania problemów marketingu,
  • rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami,
  • rozumienia podstawowych kategorii ekonomicznych, rozumienia zasad działania głównych podmiotów w systemie ekonomicznym państwa, rozumienia wpływu czynników ekonomicznych na zarządzanie,
  • języka obcego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiada umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim z zakresu kierunku kształcenia.

Jak wyglądają studia na kierunku marketing?

 

1. Typ i tryb studiów

Studia na kierunku marketing można realizować tylko w trybie stacjonarnym. Program studiów stacjonarnych będzie realizowany od poniedziałku do piątku.

 

Studia na kierunku marketing możemy podzielić na:

1. Typ:

  • Studia I stopnia (licencjackie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne

 

Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie związana z naukami o zarządzaniu.

 

2. Program studiów i przedmioty

W czasie studiów na kierunku marketing będziesz miał okazję korzystać z szerokiej oferty zajęć akademickich o tematyce związanej z marketingiem, zarządzaniem, public relations czy reklamą. W planie znajdą się między innymi następujące przedmioty:

  • Badania marketingowe
  • Zachowania nabywców
  • Nowoczesne technologie w marketingu
  • Marketing międzynarodowy
  • eCommerce

 

3. Nabywane umiejętności

Osoby, które aplikują na kierunek marketing rozwiną wiele cennych kompetencji. Przede wszystkim, poznasz nowoczesne techniki marketingowe i reklamowe, co z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy zawodowej.

Ponadto nauczysz się przygotowywać i wdrażać profesjonalny plan marketingowy. Studenci poznają także zasady skuteczne analizy danych, niezbędnych do podejmowania decyzji marketingowych. Dodatkowo rozwiniesz swoje kompetencje miękkie, takie jak zdolność komunikacji czy pracy zespołowej.

 

4. Dla kogo ten kierunek

Współcześnie światowe rynki opierają się na działaniach marketingowych. Jest to branża o nieograniczonym zasięgu, a jej znaczenie jest nieocenione. Dlatego też tak ważne jest wykształcenie specjalistów w tej dziedzinie, którzy będą wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniom wymagającego rynku.

Jeżeli zatem masz głowę pełną pomysłów, a dodatkowo interesujesz się sytuacją gospodarczą to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

 

5. Gdzie studiować marketing

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek marketing:

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku marketing trwają 3 lata (studia I stopnia).

Studia pierwszego stopnia na kierunku marketing będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata. 

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku marketing

Praca po studiach

Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent studiów na kierunku Marketing? Współczesny rynek oferuje wiele miejsc pracy – potrzebni są bowiem nie tylko marketingowcy, ale także specjaliści, na przykład w zakresie analizy rynku.

Twoim miejscem pracy mogą być agencje reklamy, agencje public relations, instytuty badań rynku, a także jednostki samorządowe czy organizacje non profit. Co więcej, będziesz przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Jeżeli zatem nie jest Ci obcy świat reklamy to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

 

Absolwent kierunku marketing znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • specjalista do spraw marketingu,
  • specjalista do spraw analizy i badań rynku,
  • specjalista do spraw reklamy,
  • pracownik obsługi klientów,
  • manager produktu.

Zobacz inne kierunki Zarządzanie i Marketing

Typ studiów
Województwo
SORTOWANIE:

W JAKICH FIRMACH MOŻESZ PRACOWAĆ PO KIERUNKU MARKETING

MIASTA, KTÓRE OFERUJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING

Komentarze (0)