Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z elementami terapii pedagogicznej to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać praktyczną wiedzę na temat zasad prowadzenia działań opiekuńczych i wychowawczych oraz funkcjonowania systemu opieki dzieci i młodzieży. Program nauczania złożony jest z licznych zagadnień reprezentujących między innymi: pedagogikę, socjologię, psychologię oraz prawo.
Studenci omawianej ścieżki kształcenia, obok wiedzy teoretycznej, nabywają również umiejętności, ze szczególnym uwzględnieniem: działań diagnostycznych, stymulujących i terapeutycznych, identyfikacji problemów i zadań w zakresie wychowania i opieki, planowania, prowadzenia i ewaluacji działalności opiekuńczo- wychowawczej, diagnozy sytuacji wychowawczych i opiekuńczych, a także planowania i prowadzenia działań profilaktycznych i terapeutycznych w zakresie opieki i wychowania.
Absolwenci Pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej z elementami terapii pedagogicznej wyróżniają się wiedzą i umiejętnościami, dzięki którym mogą podjąć pracę między innymi w: szkołach, placówkach opiekuńczo- wychowawczych, bursach, internatach, placówkach wsparcia dziennego, placówkach interwencyjnych, placówkach socjalizacyjnych oraz innych instytucjach pomocy psychologiczno- pedagogicznej.