AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA

Dodaj do ulubionych

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA studia – kierunek studiów

Studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana
Rok akademicki 2023/2024
Forma studiów stacjonarne
Poziom studiów studia I stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia)

Uczelnie

Opis kierunku

Aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana to studia, które pozwolą przekuć zainteresowania w stabilne wykształcenie. Zostały one zadedykowane osobom związanym na co dzień z aktywnością fizyczną. W trakcie kształcenia nauczą się one, jak wykorzystać jej potencjał – między innymi w agroturystyce, która staje się coraz popularniejszą formą spędzania wolnego czasu.

Wymagania

W procesie rekrutacji na studia 2023/2024 na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana najczęściej wymagane przedmioty maturalne to: biologia, chemia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, język obcy, matematyka.

*Wymagania mogą się różnić w zależności od uczelni oraz trybu studiów (szczegółowe wymagania w dziale poniżej).

To jednak nie koniec – możliwości rozwijania kariery zawodowej jest znacznie więcej! Absolwenci tego kierunku znajdą pracę między innymi w klubach fitness, ośrodkach rekreacji. Po zakończeniu kształcenia można pomyśleć również o prowadzeniu własnej działalności związanej właśnie promocją aktywności fizycznej zarówno wśród dzieci i młodzieży, jak i wśród osób dorosłych.

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Najczęściej wymagane przedmioty maturalne w procesie rekrutacyjnym na studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana:

• biologia,
  • chemia,
  • fizyka i astronomia,
  • geografia,
  • informatyka,
  • język obcy,
  • matematyka.

GDZIE STUDIOWAĆ KIERUNEK AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA

poziom studiów

Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

Aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana stopień: (I), czas trwania: 3 lata
tryb: stacjonarne

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA - zasady rekrutacji

Poziom i forma studiów

Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

Aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana studia stacjonarne

Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

Aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana studia I stopnia

CZĘSTO WYBIERANE

Specjalności / ścieżki kształcenia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana

Nic nie znaleziono

WIEDZA, JAKĄ ZDOBĘDZIESZ PODCZAS STUDIÓW NA KIERUNKU AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA:

Czego nauczysz się na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana?

Podczas studiów, przede wszystkim będziesz zdobywał umiejętności praktyczne. Przez większość czasu będziesz doskonalił swoje zdolności sportowe na profesjonalnych i specjalnie do tego przeznaczonych przestrzeniach, nowoczesnego Centrum Sportowo-Relaksacyjnego. Co więcej, część zajęć odbędzie się w Ośrodku Sportów Wodnych oraz klubie jeździeckim.

Dzięki tak szerokiej dostępności i różnorodności sal sportowych, będziesz mógł poznać wiele rodzajów aktywności fizycznej i wybrać jedną, którą chciałbyś się dalej zajmować. W programie studiów znajdują się także zajęcia pedagogiczne, które przygotują się do pracy z dziećmi. Zdobytą wiedzę teoretyczną będziesz miał szansę wykorzystać podczas praktyk studenckich, które zrealizujesz w szkołach, ośrodkach sportowych i podczas obozów wypoczynkowych.

Ponadto, jako student będziesz miał dostęp do licznych kół naukowych i sekcji sportowych AZS, na których rozwiniesz swoje umiejętności i uzyskasz wiedzę z wielu nowych tematów. Studia realizują także programy wymiany międzynarodowej i umożliwiają studentom poznanie innych kultur i języków.

W programie studiów na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana znajdziesz takie przedmioty jak np.:

• Fizyka i Biomechanika
  • Trening ogólnorozwojowy i fitness
  • Metodyka atletyki terenowej
  • Jeździectwo rekreacyjne
  • Pływanie użytkowe
  • Pedagogika z elementami pedagogiki specjalnej
  • Psychologia
  • Biologia i Ekologia
  • Jeździectwo sportowe i woltyżerka
  • Metodyka wychowania fizycznego

• przygotowanie pedagogiczne
  • wiedza z zakresu ekonomii i biologii
  • umiejętności z zakresu prowadzenia treningu personalnego
  • doskonalenia własnych umiejętności sportowych
  • znajomość wielu dziedzin sportowych ( jeździectwo, pływanie sportowe, żeglarstwo, woltyżerka inne)

Jak wyglądają studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana?

1. Typ i tryb studiów

Kierunek aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana obecnie jest dostępny tylko w trybie studiów stacjonarnych, co z w praktyce oznacza, że zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku. Z tego względu będzie to idealna opcja kształcenia dla osób, które mogą pozwolić sobie na codzienną obecność na uczelni oraz pełne poświęcenie nauce i zdobywaniu wykształcenia.

Studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana możemy podzielić na:

1. Poziom:

2. Forma:

Studia te realizują program z zakresu nauk o zdrowiu, nauk biologicznych i przyrodniczych, dzięki czemu po ich ukończeniu otrzymasz wszechstronne wykształcenie i przygotowanie zawodowe.

W siatce zajęć na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana znajdzie się wiele ciekawych i rozwijających przedmiotów, między innymi:

• biologia i ekologia
  • pływanie użytkowe
  • trening ogólnorozwojowy i fitness
  • metodyka atletyki terenowej

Jako student będziesz miał także okazję zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu biologii i geografii. W czasie studiów duży nacisk będzie kładziony na rozwijanie przygotowania pedagogicznego i dydaktycznego. Program kształcenia zakłada również realziacje obowiązkowych praktyk, dzięki którym zdobędziesz cenne doświadczenie zawodowe, które z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej pracy.

3. Nabywane umiejętności

Studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana mają w dużej mierze charakter praktyczny, dzięki czemu będziesz miał okazję wykształcić szereg istotnych umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim, skupisz się na rozwijaniu swojej aktywności fizycznej. Jako student nauczysz się:

• jeździectwa rekreacyjnego i sportowego
  • żeglarstwa
  • wspinaczki
  • pływania sportowego
  • ratownictwa wodnego

4. Dla kogo ten kierunek

Jak głosi słynna sentencja „W zdrowym ciele, zdrowy duch”. W dobie kiedy aktywność fizyczna zajmuje bardzo ważne miejsce w życiu niemal każdego człowieka, zyskuje ona na popularności. Ludzie w każdym wieku, coraz chętniej uprawiają różne formy sportu, który wpływa na ich lepsze samopoczucie i zdrowie.

Tak duże zainteresowanie aktywnością fizyczną sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów w dziedzinie treningu personalnego i szeroko rozumianej kultury fizycznej. Jako odpowiedź na potrzeby stawiane przez współczesny rynek pracy, powstały studia, które przygotowują do tego typu pracy.

Aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana to niezwykle innowacyjny i przyszłościowy kierunek, który oferuje swoim studentom wiele godzin praktycznych zajęć podczas których mogą doskonalić swoje umiejętności sportowe i pedagogiczne, których wysoki poziom umożliwi im zdobycie dobrze płatnej i ciekawej pracy. Jeżeli więc jesteś osobą, która nie wyobraża sobie życia bez aktywności fizycznej, a dodatkowo chcesz dzielić się swoją pasją z innymi to te studia są właśnie dla Ciebie!

5. Gdzie studiować aktywność fizyczną i agroturystykę kwalifikowaną

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana:

Ile trwają studia i jaki tytuł uzyskasz?

Studia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana trwają 3 lata (studia I stopnia).

Studia pierwszego stopnia na kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana trwają trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie zdobędziesz tytuł licencjata.

JAKA PRACA, CZYLI GDZIE BĘDZIESZ PRACOWAŁ PO KIERUNKU AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA I AGROTURYSTYKA KWALIFIKOWANA:

Jaka praca po tym kierunku?

Jako absolwent kierunku aktywność fizyczna i agroturystyka kwalifikowana będziesz miał kompleksową wiedzę pedagogiczną oraz umiejętności związane z kilkoma dziedzinami sportowymi. Uzyskane kompetencje umożliwią Ci podjęcie pracy w wielu instytucjach związanych z aktywnością i kultura fizyczną. Będziesz miał wszelkie kompetencje do rozpoczęcia pracy w ośrodkach sportu i rekreacji oraz w instytucjach samorządowych.

Idealnie sprawdzisz się także na stanowisku specjalisty od organizowania zajęć związanych z aktywnością sportową. Dzięki przygotowywaniu pedagogiczno-psychologicznemu zyskasz możliwość pracy w oświacie oraz jako opiekun na obozach i koloniach sportowych. Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia będziesz mógł kontynuować naukę na studiach magisterskich i podyplomowych i zdobywać dalsze wykształcenie.

• kluby sportowe