Pedagogika szkolna ze wspomaganiem rozwoju dziecka to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać wiedzę z zakresu wychowania, opieki, wspierania rozwoju dzieci i młodzieży oraz nabyć umiejętności wykorzystywania tej wiedzy w praktycznym działaniu, w tym przede wszystkim w dostrzegania i identyfikowania zaburzeń rozwojowych oraz potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Studenci Pedagogiki szkolnej ze wspomaganiem rozwoju dziecka zdobywają wiedzę i kompetencje w zakresie: metodyki pracy pedagoga szkolnego, pomocy psychologiczno- pedagogicznej, diagnozy pedagogicznej, metodyki pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wsparcia dziecka i rodziny oraz interwencji kryzysowej. Rozwijają umiejętności rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, rozpoznawania możliwości psychofizycznych, organizowania pomocy psychologiczno- pedagogicznej, prowadzenia działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych czy podejmowania działań z zakresu profilaktyki uzależnień.
Absolwenci Pedagogiki szkolnej ze wspomaganiem rozwoju dziecka przygotowani są do podejmowania działań związanych z rozpoznawaniem trudności, niepowodzeń edukacyjnych uczniów, a w szczególności dokonywania wstępnej diagnozy uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.