Mówisz po niemiecku? Philips GBS i dział Sales Back Office czekają właśnie na Ciebie!

Mówisz po niemiecku? Philips GBS i dział Sales Back Office czekają właśnie na Ciebie!

philips

 

Mówisz po niemiecku? Philips GBS i dział Sales Back Office
czekają właśnie na Ciebie!

Globalne Centrum Kompetencyjne Philips - Poznaj nasze zespoły

 

Philips to globalna firma skoncentrowana na poprawie jakości życia ludzkiego poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie technologii medycznych i zdrowego stylu życia. W naszej organizacji tworzymy perspektywy rozwoju osobistego oraz zawodowego poprzez możliwość uczestniczenia w ambitnych projektach, poznania ciekawych ludzi i usprawniania procesów i wdrażania nowych pomysłów w życie. W naszym Globalnym Centrum Kompetencyjnym – GBS Hub, każdego dnia możesz doskonalić swoje umiejętności i pracować innowacyjnie. Współpracując z podmiotami w obszarze zdrowia masz wpływ na zmianę sposobu funkcjonowania opieki zdrotowotnej na całym świecie.

GBS, czyli Global Business Services (Globalne Centrum Kompetencyjne) to wewnętrzna część organizacji, której celem jest centralizacja i standaryzacja procesów biznesowych. Zbudowana jest, by umożliwić szybszy przepływ pracy oraz uproszczenie operacji biznesowych.

Organizacja GBS łączy rozproszoną strukturę organizacyjną, umożliwiając w ten sposób wyższą wydajność i jakość tych operacji z dużymi korzyściami dla firmy.

W Philips rozumiemy też, że praca to tylko część Twojego życia, dlatego mamy elastyczne zasady pracy i oferujemy szereg innowacyjnych świadczeń i programów zdrowotnych, które pomogą Ci zachować siłę psychiczną i fizyczną.

Obecnie z uwagi na pojawiające się coraz to nowe projekty związane z wykorzystywaniem języka niemieckiego w praktyce – chcielibyśmy przedstawić Wam pierwszy z trzech dynamicznie rozwijających się działów, SBO, czyli Sales Back Office. W artykułach przybliżymy również sylwetki Managerów i pracowników.

 

Bartosz – Supply Chain Manager

Dział Sales Back Office (w skrócie zwany SBO) zajmuje się na co dzień wsparciem sprzedawców w innych krajach i jak nazwa wskazuje „działamy w tle”. Naszym głównym zadaniem jest odciążenie handlowców, by mogli się skoncentrować na tym, co najważniejsze – budowaniu wartościowych i długotrwałych relacji z klientem. Co to oznacza w praktyce? Przygotowujemy m.in. w ich imieniu oferty dla klientów, tworzymy w systemie podwaliny pod dalszą realizację zamówień przez inne działy i zbieramy wszystkie niezbędne dokumenty, by je skompletować.

Zespół Sleep & Respiratory Care (S&RC) dla Szwajcarii zajmuje się sprzętem medycznym wspomagającym zaburzenia snu oraz oddychanie. Oprócz języka niemieckiego do obsługi klientów potrzebujemy również osób znających włoski i francuski. W naszym zespole przetwarzamy reklamacje, szykujemy wyceny dla klientów jesli wadliwe urządzenie nie jest już objęte gwarancją oraz szykujemy korespondencję przypominającą o zaległych należnościach.

 

Co powoduje, że praca w Philips jest unikalna?

Przez lata nauczyłem się, że ludzie i atmosfera w pracy są najważniejsze – w końcu spędza się w biurze koło 8 godzin dziennie! W Philipsie mamy to szczęście, że pracujemy w środowisku bardzo międzynardowym, z ludźmi, od których wiele możemy się nauczyć i którym się zwyczajnie „chce”. Dodatkowo, świadomość tego, że ma się udział w procesie dostawy sprzętu medycznego, który gdzieś tam w innym zakątku świata, może uratować komuś życie daje poczucie, że to, co robimy ma sens i sprawia, że każdy daje z siebie 100% (czasem nawet więcej ?).

 

Do czego wykorzystujesz znajomość języka niemieckiego w swojej obecnej pracy?

Język niemiecki to podstawowe narzędzie, które jest mi niezbędne w kontaktach z kolegami ze Szwajcarii i Niemiec, i choć to prawda, że większość z nich biegle włada angielskim – niemiecki jest bardzo pomocny, żeby pokazać, że mimo iż są obsługiwani przez biuro w Polsce, jakość obsługi, w tym biegłość językowa, w żaden sposób na tym nie cierpi i jest to niewątpliwie postrzegane jako miły ukłon w ich kierunku.

 

Jak praca w Philips wpłynęła na rozwinięcie Twoich kompetencji językowych?

W dotychczasowej karierze zawodowej, wiodącym językiem był zawsze angielski, więc objęcie zespołów na Szwajcarię i Niemcy było dobrym pretekstem, żeby sobie mój niemiecki nieco odświeżyć. Nie ma to jak praca z żywym językiem w codziennych kontaktach, a pracując dodatkowo z różnymi krajami dostrzega się subtelne różnice językowe (czasem subtelne nieco mniej, jak zupełnie różne akcenty w Niemczech i Szwajcarii).

 

Kasia – Master Data Specialist (SBO)

Mam na imię Kasia, pochodzę z Krakowa,studiuję Informatykę i Ekonometrię - obecnie pracuję w Philipsie na stanowisku Master Data Specialist – w skrócie zajmuję się bazami danych niemieckojęzycznych klientów. Intrygujący aspektem pracy w obecnym miejscu jest możliwość uczestnictwa w tranzycji – przeniesieniu serwisu z Hamburga do Łodzi.

 

Co powoduje, że praca w Philips jest unikalna?

Pomimo posiadanych poprzednich doświadczeń pracując w innych korporacjach w Krakowie – dopiero tutaj w Philipsie mam poczucie, że podejście do ludzi i atmosfera w pracy są elementem ekstremalnie ważnym dla organizacji, managerów, a także wszystkich pracowników. Mam poczucie, że razem budujemy coś niezwykle ważnego, a możliwość samodzielnej pracy, znajomości procesu, a przede wszystkim poczucia pomocy pacjentom, osobom potrzebującym napędza do działania.

 

Aneta – Senior Sales Back Office Specialist

Po ukończeniu studiów germanistycznych na Uniwersytecie Łódzkim podjęłam pracę w firmach świadczących usługi dla klientów z krajów niemieckojęzycznych. Chcąc się dalej rozwijać zdobyłam wiedzę z zakresu zarządzania jakością i procesami. Dzięki temu działam z większym zrozumieniem zachodzących procesów, co przekłada się na moje zaangażowanie w wykonywanie zadania.

 

Co powoduje, że praca w Philips jest unikalna?

Współpraca z koleżankami i kolegami z teamu od samego początku układa się bardzo dobrze. Mam poczucie, że możemy liczyć na siebie w każdej sytuacji, nie tylko zawodowej. Jestem również pod wrażeniem przełożonych wspierających nas w każdej sytuacji, ich dużego doświadczenia i umiejętności miękkich. Zdecydowanie są to liderzy z prawdziwego zdarzenia, a nie z przypadku.

 

Do czego wykorzystujesz znajomość języka niemieckiego w swojej obecnej pracy?

W Philips pracuję w dziale wsparcia sprzedaży urządzeń medycznych SRC. Znajomość języka wykorzystuję przede wszystkim do kontaktu z niemieckojęzycznymi klientami i kolegami, którzy dzielą się z nami swoją wiedzą procesową.

 

Jak praca w Philips wpłynęła na rozwinięcie Twoich kompetencji językowych?

Różnorodność kultur i międzynarodowe środowisko pracy sprawia, że na każdym kroku rozwijamy w Philips swoje kompetencje językowe, społeczne oraz poszerzamy horyzonty.

 

Wszystkie aktualne oferty pracy i staży dostępne pod adresem: https://www.careers.philips.com/cee/en

 

 

Komentarze (0)