Kierunki studiów w Szczecinie związane z inżynierią e-commerce łączą elementy informatyki, zarządzania, marketingu i technologii, oferując szeroki zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy w dynamicznie rozwijającym się świecie handlu elektronicznego.
W programie uwzględniono naukę podstaw HTML, CSS, JavaScript oraz technologii wspierających budowanie, zarządzanie stronami internetowymi. Studenci poznają także metodykę zarządzania projektami, w tym Agile i Scrum.
Uczelnie w Szczecinie w ramach tych studiów uwzględniły też w programie specjalistyczne programy, które skupiają się na wykorzystywaniu i konfiguracji platform e-commerce, takich jak Magneto, WooCommerce czy Shopify. Studenci poznają również techniki analizy i optymalizacji procesów sprzedaży online, zarządzania zapasami i integracji z systemami płatności.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku inżynieria e-commerce możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią konfigurować i zarządzać platformami e-commerce, takimi jak Magneto, WooCommerce. Znają języki programowania, technologiefrontendowe i backendowe, a także narzędzia do tworzenia i utrzymywania stron internetowych.
Efektywnie zarządzają stanami magazynowymi. Implementują również zabezpieczenia dla transakcji online, ochroną danych osobowych i finansami użytkowników. Mają też wiedzę na temat metody ochrony przed zagrożeniami cybernetycznymi, monitorowania i reagowania na incydenty bezpieczeństwa.
Optymalizują treści i struktury stron internetowych w celu poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania. Mają również wiedzę na temat tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google Ads.