marketing studia


<  Kierunki studiów

Marketing studia - kierunek studiów

Współcześnie światowe rynki opierają się na działaniach marketingowych. Jest to branża o nieograniczonym zasięgu, a jej znaczenie jest nieocenione. Dlatego też tak ważne jest wykształcenie specjalistów w tej dziedzinie, którzy będą wychodzić naprzeciw zapotrzebowaniom wymagającego rynku. Jeżeli zatem masz głowę pełną pomysłów, a dodatkowo interesujesz się sytuacją gospodarczą to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!

Liczba miejsc pracy dla specjalistów w dziedzinie marketingu ciągle rośnie. Taki wzrost popytu na ten zawód sprawia, że jako absolwent Marketingu nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem ciekawej pracy. W ramach studiów będziesz uczęszczać oraz zdobywać wiedzę z z takich przedmiotów jak: marketing, handel i zarządzanie sprzedażą, badania marketingowe, zachowania konsumenta, zarządzanie marketingiem, e-marketing, komunikacja rynkowa, marketing usług czy negocjacje handlowe. Kierunek kształci nie tylko w zakresie wiedzy teoretycznej, ale także stawia na rozwój umiejętności miękkich, które umożliwią Ci skuteczne poruszanie się w niełatwej przestrzeni biznesowej. Takie połączenie przedmiotów pozwoli Ci na aktywne kreowanie rzeczywistości gospodarczej.

Gdzie znajdziesz zatrudnienie jako absolwent studiów na kierunku Marketing? Współczesny rynek oferuje wiele miejsc pracy – potrzebni są bowiem nie tylko marketingowcy, ale także specjaliści, na przykład w zakresie analizy rynku. Twoim miejscem pracy mogą być agencje reklamy, agencje public relations, instytuty badań rynku, a także jednostki samorządowe czy organizacje non profit. Co więcej, będziesz przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Jeżeli zatem nie jest Ci obcy świat reklamy to Marketing może być świetnym kierunkiem dla Ciebie!


Wiedza, którą zdobędziesz, studiując marketing


Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • nauk o marketingu i nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji – przedsiębiorstw, instytucji publicznych i struktur bezpieczeństwa państwa,
  • rozumienia podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów marketingu, rozwiązywania problemów marketingu,
  • rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami,
  • rozumienia podstawowych kategorii ekonomicznych, rozumienia zasad działania głównych podmiotów w systemie ekonomicznym państwa, rozumienia wpływu czynników ekonomicznych na zarządzanie,
  • języka obcego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posiada umiejętności posługiwania się specjalistycznym językiem angielskim z zakresu kierunku kształcenia.

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku marketing


Absolwent kierunku marketing znajdzie zatrudnienie w/jako:

  • specjalista do spraw marketingu,
  • specjalista do spraw analizy i badań rynku,
  • specjalista do spraw reklamy,
  • pracownik obsługi klientów,
  • manager produktu.

Jakie przedmioty zdawać na maturze?

Żeby dostać się na studia na kierunku marketing, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: język obcy, matematyka, geografia, WOS, historia, informatyka.

 

 

autor Marta Matyja

 

Komentarze (0)


KARIERA


KIERUNKI STUDIÓW


STUDIA

studia biologicznestudia biologiczne

UCZELNIE