Sektory kreatywne: marketing, PR, media, moda

Sektory kreatywne: marketing, PR, media, moda

praca pr media

Sektory kreatywne: marketing, PR, media, sztuka, moda

Branże kreatywne, mimo iż brzmią jak kierunki niezwiązane z konkretnym wykształceniem, często wymagają szerokich umiejętności i zdolności szybkiego przekwalifikowywania i rozwoju. W Polsce, byłym zagłębiu przemysłu włókienniczego, odżywa teraz na przykład stara produkcja w nowym wymiarze i poszukiwani są specjaliści wykonujący zawody włókiennicze pod kątem modowym. Ale to nie jedyny możliwy zawód artystyczny, jaki możemy wykonywać. Jeśli mamy pomysł na własny biznes, pomocne okazują się takie projekty jak Art_Inkubator, w którym stworzone zostało miejsce m.in. dla firm z branży kulturalnej i przemysłu kreatywnego albo lokale dla kreatywnych, przeznaczone na prowadzenie działalności nie tyle handlowej, co usługowej, designerskiej i artystycznej. Jeśli jednak nie mamy przekonania do zakładania firmy czy stowarzyszenia, zawsze możemy poszukać swojego miejsca pod skrzydłami firm związanych m.in. z PR i reklamą, marketingiem, dziennikarstwem, fotografią, grafiką i projektowaniem, a nawet malarstwem.

Oczekiwane wykształcenie, ukończone kierunki

Wszystkie kierunki dozwolone. Jeśli jednak chcemy podeprzeć pasję wykształceniem, dobrym wyborem jest jakikolwiek wydział filologiczny, a także szkoły artystyczne. Możemy także zdecydować się na konkretne kierunki twórcze na uniwersytecie i politechnice, np. architekturę krajobrazu, artystyczną grafikę komputerową, filmoznawstwo, fotografię, krytykę artystyczną, scenopisarstwo, tkaninę i ubiór albo wzornictwo.

Ważne umiejętności

Jak sama nazwa sektora wskazuje, przede wszystkim ważne są w nim kreatywność, otwartość na zmiany i pomysł na własną karierę. Branża artystyczna wymaga uporu i ciągłego samodoskonalenia, które pozwala na rozwój nie tylko osobisty, ale przede wszystkim kariery.

Proces rekrutacji

Obecnie w Łodzi istnieje około 3,5 tysiąca firm działających w sektorze sztuki, mediów i rozrywki oraz przedsiębiorstw związanych z przemysłem kreatywnym. I każda z tych firm posiada inny proces rekrutacji, sprawdzający przede wszystkim, czy kandydat jest utalentowany i ambitny oraz gotowy do podjęcia nowych wyzwań właśnie w wybranej przez siebie placówce. Należy pamiętać, że zawody artystyczne rzadko wiążą się z długoletnim zatrudnieniem na etat, tutaj wszystko dzieje się dynamicznie, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania i zmiany.

PRZYKAŁDOWE STANOWISKA I ŚREDNIE ZAROBKI*
 
Pracownik w dziale PR – 2500 zł brutto
Fotograf – 2700 zł brutto
Grafik komputerowy – 3300 zł brutto
Aktor – 3400 zł brutto
Dziennikarz – 3400 zł brutto
Specjalista ds. reklamy – 3600 zł brutto
Redaktor – 3800 zł brutto
Account executive (PR) – 3800 zł brutto
Operator DTP (przygotowywanie materiałów do druku) – 3900 zł brutto
Copywriter – 3900 zł brutto
Event manager – 4000 zł brutto
Specjalista ds. marketingu – 4200 zł brutto
Specjalista ds. PR – 4400 zł brutto
Analityk rynku – 5000 zł brutto
Rzecznik prasowy – 5200 zł brutto
Dyrektor artystyczny – 7000 zł brutto
Brand manager – 7200 zł brutto
Kierownik ds. marketingu – 7500 zł brutto
Account director (PR) – 11000 zł brutto
PR manager – 15000 zł brutto
Dyrektor kreatywny – 18000 zł brutto
 

 

Pracodawcy

SfeRa modern media solutions, Toolbox Creative&Communications, VENTI, Kamikaze, Le Polish Bureau Unit 9, Mosquito, Bluerank, Media4U Sp. z o.o., Power Media S.A., XL Media, Studio PRowokacja, GETUP PR, HealthThink, Abilita Communications, Telma Communications Agency, GFT Polska, Top Secret, Monnari Trade S.A., Eldar Sp. jawna, Radio ZET Gold, 38PR & Content Communication, Confluentia, Media Impact Polska, TVN, Radio Parada, Radio Planeta Łódź, TVP, Van Graaf GmbK Sp. k., PAWO, Firma Odzieżowa „2be3”, Antal Sales&Marketing, Zaps Fashion Group, Over Group, Sukcesja Management, J Apps!

 

* Wszystkie dane finansowe pochodzą ze strony wynagrodzenia.pl i/lub praca.pl.

{matura_kierunki}

Komentarze (0)