Rolnictwo studia

Rolnictwo studia - kierunek studiów

Jeden z najistotniejszych sektorów gospodarki kraju - rolnictwo. Polega nie tylko na pozyskiwaniu produktów roślinnych, ale i zwierzęcych. Jest jedną z najstarszych aktywności społecznych i gospodarczych w historii ludzkości, ponieważ najwcześniejsze wzmianki o uprawach datuje się na neolit, czyli od 10,000 do 30,000 lat przed naszą erą. Na przestrzeni dziejów miało miejsce wiele rewolucji gospodarczych, ale najważniejsza odbyła się, gdy w celu ułatwienia upraw do rolnictwa zostały dołączone specjalistyczne maszyny, preparaty chemiczne oraz sterowanie komuterowe, a jakoś produktów jest bardzo precyzyjnie badana w laboratoriach. Dlatego, aby współcześnie zajmować się rolnictwem - nawet najmniejszym gospodarstwem - właściciel powinien odznaczać się szeroką wiedzą na ten temat, którą mogą dostarczyć mu chociażby studia na kierunku rolnictwo.

Jeśli sam jesteś osobą, która marzy o posiadaniu własnego gospodarstwa, zarządzaniu nim oraz chce poświęcić się zawodowo pozyskiwaniu produktów żywieniowych roślinnych, bądź zwierzęcych - powinieneś poważnie rozważyć ten kierunek studiów. Jeżeli jesteś już na nie zdecydowany, musisz jeszcze tylko wiedzieć, że wiedza z zakresu biologii czy chemii oraz fizyki może okazać się nieoceniona i bardzo pomocna w poszerzaniu i rozwijaniu Twojej aktualnej wiedzy.

Program studiów dzieli się na treści podstawowe i kierunkowe. W ramach zajęć z grupy podstawowej możesz spodziewać się przedmiotów takich jak botanika i genetyka, chemia i biochemia, ekonomia, statystyka matematyczna, fizjologia roślin i mikrobiologia. W grupie kierunkowej możesz zetknąć się z zajęciami o tematyce takiej jak agroekologia, agrometeorologia i ochrona środowiska, gleboznawstwo i chemia rolna, hodowla roślin i nasiennictwo, produkcja roślin, ochrona roślin, produkcja zwierzęca, technika rolnicza czy organizacja i ekonomika rolnictwa.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując rolnictwo

• technologii produkcji rolniczej
  • samodzielnego prowadzenia gospodarstwa
  • bio-chemii i ekologii
  • zarządzania produkcją
  • ekonomiki

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku rolnictwo

Absolwent kierunku rolnictwo znajdzie zatrudnienie w/jako:

• właściciel gospodarstwa rolniczego
  • zarządca gospodarstwa rolniczego
  • administracji rządowej i samorządowej
  • doradztwie rolniczym
  • przedsiębiorstwach zajmujących się skupem i obrotem produktów roślinnych

Żeby dostać się na studia na kierunku rolnictwo, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: chemia, fizyka z astronomią, geografia, informatyka, matematyka.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku ROLNICTWO