Weterynaria studia

Weterynaria studia - kierunek studiów

Leczenia nie potrzebują tylko ludzie. Potrzebują go również rośliny oraz nasi czworonożni przyjaciele - zwierzęta. Medycyna weterynaryjna może poszczycić się swoją długą historią, bowiem pierwsze zapiski na temat leczenia zwierząt pojawiły się już w 3000 roku przed naszą erą w Mezopotamii. Leczeniu zwierząt poświęcał uwagę Hipokrates, Arystoteles opisał niektóre z chorób zwierzęcych, takich jak wścieklizna psów, a Alkmeon z Krotonu jaki pierwszy dokonywał sekcji zwierząt w celach naukowych, a miało to miejsce ok. 500 roku przed naszą erą. W trzecim wieku przed naszą erą w Indiach powstał pierwszy szpital dla zwierząt. W średniowieczu szereg wydawanych dzieł i przeprowadzanych badań wpłynął na znaczny rozwój weterynarii, natomiast w 1762 roku w Lyonie powstała pierwsza uczelnia weterynaryjna - Wyższa Szkoła Weterynarii. W latach siedemdziesiątych tego samego wieku w ślad Francuzów poszli Szwedzi, Niemcy, Duńczycy i Austriacy. W późniejszych wiekach weterynaria już tylko coraz prężniej się rozwijała. Obecnie weterynarzy kształci się na uniwersytetach, a studia te trwają 5,5 roku - są jednolitymi studiami magisterskimi.

Jeżeli chcesz studiować weterynarię musisz mieć dobre wyniki z biologii, chemii, fizyki, matematyki oraz posiadać sporo wrażliwości, jak i zimnej krwi. Jeśli w tym opisie widzisz siebie studia na kierunku weterynaria stoją dla Ciebie otworem!

Jako student tego kierunku w swoim planie zajęć odnajdziesz takie przedmioty jak biologia, biologia komórki, biochemia, biofizyka, chemia, histologia i embriologia, anatomia zwierząt, anatomia topograficzna, fizjologia zwierząt, mikrobiologia, immunologia, genetyka ogólna i weterynaryjna, epidemiologia weterynaryjna, patofizjologia, farmacja, toksykologia, ochrona środowiska, weterynaria sądowa, dietetyka, chirurgia ogólna i anestezjologia, choroby owadów użytkowych, choroby psów, choroby koni, higiena mleka, historia weterynarii, choroby ryb, andrologia i unasienianie, diagnostyka obrazowa i wiele innych z tego zakresu.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując weterynarię

• rozpoznawania chorób zwierzęcych
  • genetyki ogólnej i weterynaryjnej
  • dietetyki
  • patomorfologii
  • chirurgii ogólnej

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku weterynaria

Absolwent kierunku weterynaria znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • szpitalach dla zwierząt
  • schroniskach dla zwierząt
  • klinikach weterynaryjnych
  • weterynarz prywatny
  • lecznicach

Żeby dostać się na studia na kierunku weterynaria, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: biologia, chemia, język obcy.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku WETERYNARIA

Gdzie studiować i jakie wymagania na kierunek Weterynaria

WETERYNARIA - Szkoły wyższe, uczelnie i wymagania

Zobacz inne kierunki Weterynaryjne

Julia odpowiedz pokaż odpowiedzi (1)

Pomyśl o psach na łańcuchach bez dobrej opieki zaniedbanych i niechcianych o kotku ktury złamał łapkę i zastanów się dobrze nad studiami zwierzęta Cię potrzebują!!!!!

Jan W odpowiedzi do: Julia odpowiedz

Masz rację chyba pójde na weterynarie !

Julia odpowiedz pokaż odpowiedzi (1)

:-) Napewno im pomożesz bo wsumie możesz prawda ?

Sandra W odpowiedzi do: Julia odpowiedz

W sumie mogę czemu nie mnie to barzdo interesuje.

Julia odpowiedz pokaż odpowiedzi (1)

Ja mam 11lat ale myślę o weterynarii i mam nadzieje że tak zostanie .Warto pomagać zwierzętom ! Prawda pomyśl one też cierpią i chorują pomóż im dopuki ja nie pójdę na studiai ich nie skończe!

Sandra W odpowiedzi do: Julia odpowiedz

Zastanowię sie nad tym w sumie.

Ja odpowiedz pokaż odpowiedzi (1)