praca w hr

Praca w HR, obsłudze klienta, telemarketing

Ogólna charakterystyka

HR (Human Resources) i obsługa klienta mają jedną cechę wspólną: oba skupiają się na człowieku, ponieważ – niezależnie od branży – w każdej występuje czynnik ludzki. To mogą być pracownicy, ale równie często firmowi klienci. Branża HR i obsługi klienta dba o to, by działalność firmy przebiegała płynnie i bezproblemowo. Druga ważna rzecz związana z obsługą klienta: zawsze znajdzie się tu praca i to niezależnie od wieku, wykształcenia czy zdobytego doświadczenia – ważna jest tylko umiejętność utrzymywania poprawnych i skutecznych stosunków interpersonalnych. W przypadku HR praca związana jest m.in. z prowadzeniem szkoleń czy odpowiadaniem za proces rekrutacji, a także z doradztwem personalnym. Obsługa klienta związana jest natomiast z kontaktami z osobami spoza firmy i stawia pracowników tej branży w pierwszym szeregu relacji między firmą a światem zewnętrznym. To oni są twarzą i wizytówką danego przedsiębiorstwa.

Oczekiwane wykształcenie, ukończone kierunki

W związku z tym, że HR i obsługa klienta nie są związane z konkretną rynkową branżą, nie jest wymagane jedno, kierunkowe wykształcenie. To duża zaleta dla osób szukających pracy, ale też główna wada: przy bardzo dużym popycie istnieje jednocześnie olbrzymia konkurencja.

Ważne umiejętności

W tej pracy cenione są przede wszystkim tzw. umiejętności miękkie. Są to m.in.: umiejętność budowania dobrych i trwałych relacji z innymi ludźmi, umiejętność zarządzania innymi ludźmi, samodzielność w działaniu i determinacja w osiąganiu celów, chęć poszerzania swoich kompetencji, asertywność i ambicja, umiejętność negocjacji czy pozytywna energia i dobre nastawienie do ludzi oraz empatia.

HR, obsługa klienta, telemarketing proces rekrutacji

Najważniejszym etapem podczas procesu rekrutacji na stanowiska związane z kontaktem z innymi osobami jest sprawdzenie umiejętności interpersonalnych. W zależności od firmy rekrutacja może przebiegać w różny sposób, ale pracodawca prędzej czy później będzie chciał sprawdzić w praktyce otwartość do działania, kreatywność i umiejętność radzenia sobie ze stresem, stawiając przed kandydatem konkretne zadania do wykonania.

Zanim jednak dojdzie do spotkania z menedżerem lub właśnie jednym z pracowników istniejącego w przedsiębiorstwie działu HR, trzeba jak zwykle pozytywnie przejść konkurs CV i listów motywacyjnych oraz, bardzo często, pierwszą, przeprowadzaną telefonicznie rozmowę rekrutacyjną. Jest to stały element we wszystkich większych, często międzynarodowych firmach.

HR, obsługa klienta, telemarketing  zarobki*


Telemarketer – 1800 zł brutto
Pracownik obsługi klienta – 2250 zł brutto
Konsultant telefoniczny – 2700 zł brutto
Asystent w dziale obsługi klienta – 2800 zł brutto
Asystent do spraw personalnych (HR) – 2800 zł brutto
Specjalista ds. obsługi klienta – 3400 zł brutto
Specjalista ds. kadr i płac (HR) – 3800 zł brutto
Specjalista ds. rekrutacji (HR) – 4000 zł brutto
Kierownik działu ds. obsługi klienta – 5000 zł brutto
Kierownik działu call center – 5500 zł brutto
Trener w dziale HR – 5700 zł brutto
Kierownik ds. personalnych (HR) – 7400 zł brutto
 
 

 

Pracodawcy

SUM Poland Sp. z o.o., Telmon, Eniro Polska Sp. z o.o., Randstadt Polska, mBank, eurobank, Voice Contact Center Sp. z o.o., Infosys BPO Poland Sp. z o.o., Strefa HR, WYG HR Consulting Sp. z o.o., AMG.net S.A., Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o., Philips, Broker HR, McCormick Shared Services, Contrain Group Sp. z o.o., Target BPO Polska Sp. z o.o., Hutchinson Poland Sp. z o.o.

 

* Wszystkie dane finansowe pochodzą ze strony wynagrodzenia.pl i/lub praca.pl.

Komentarze (0)


KARIERA


KIERUNKI STUDIÓW


STUDIA

studia biologicznestudia biologiczne

UCZELNIE