Optyka studia

Optyka studia - kierunek studiów

Kiedy słyszysz słowo “optyka” zapewne kojarzy Ci się ono z zakładem bądź gabinetem optycznym, gdzie uprzejmy pan lub pani zbadają Ci wzrok i dopasują szkła kontaktowe czy okulary. Nic bardziej mylnego. Osoba, która się tym zajmuje to w większości optometrysta - dokonuje pomiarów wad wzrokowych. Optyka, o jakiej jest mowa w tym tekście to dział fizyki i techniki zajmujący się badaniem światła, jego emisją, prawami jakimi się rządzi, jak oddziałuje z materią oraz jak przez owe materie jest pochłaniane i jego zastosowanie w technice. Niegdyś optyka zajmowała się badaniem jedynie światła rejestrowalnego przez oko ludzkie, natomiast wraz z upływem lat i rozwojem technologii bada również promieniowanie elektromagnetyczne - ultrafiolet i podczerwień, które nazywane są światłem niewidzialnym. Podzielona jest ona również na działy takie jak optyka geometryczna, falowa, stereoskopia, kwantowa czy nieliniowa.

Jeśli w szkole przodowałeś w matematyce, fizyce czy chemii i jesteś żywo zainteresowany materią światła oraz badaniami w tym zakresie - studia na kierunku optyka wydają się być idealnymi dla Ciebie!

Jako student tego kierunku będziesz miał do wyboru specjalności takie jak inżynieria optyczna i fotoniczna czy optyka okularowa, dzięki którym będziesz wyposażony w wiedzę z zakresu fizyki oraz jej technicznych zastosowań, korzystania z nowoczesnej aparatury badawczej i technologii informacyjnej, systemów diagnostycznych i wielu innych. W zależności od wybranej uprzednio specjalizacji możesz spodziewać się w swoim planie zajęć przedmiotów takich jak optyka geometryczna, optyka falowa, kolorymetria, fotometria, światłowody, fotografia instrumentalna, holografia, mikroskopia optyczna, ciekłe kryształy, numeryczna obrókba obrazów, optyczne przetwarzanie informacji czy techniki optyczne w astronomii, materiałoznawstwo optyczne i oftalmiczne oraz tym podobne.

Oprócz szerokiej wiedzy teoretycznej będziesz mógł ją przetestować w praktyce poprzez wykonywanie ćwiczeń i badań na zajęciach laboratoryjnych oraz praktykach i stażach.

Wiedza, którą zdobędziesz, studiując optykę

• zasad powstawania obrazu tworzonego przez obiektyw
  • działania wyświetlaczy ciepłokrystalicznych
  • projektowania i tworzenia hologramów
  • obsługi zaawansowanej aparatury elektronicznej
  • pomiaru wielkości fizycznych za pomocą światła

Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku optyka

Absolwent kierunku optyka znajdzie zatrudnienie w/jako:
  • pracowniach optycznych
  • placówkach badawczych
  • laboratoriach naukowych
  • placówkach służby zdrowia
  • placówkach przemysłowo-diagnostycznych

Żeby dostać się na studia na kierunku optyka, na większości uczelni przy rekrutacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne: Język polski, matematyka, fizyka z astronomią, język obcy.

Popularne miasta, które oferują studia na kierunku OPTYKA