Wielu maturzystów zastanawia się, czy wybrany przez nich kierunek będzie satysfakcjonujący. Przyszli studenci zadają sobie pytania, na które nie zawsze znają odpowiedzi, warto jednak przed wyborem profilu kształcenia wyższego zastanowić się nad swoimi zainteresowaniami, predyspozycjami czy nawet ulubionymi przedmiotami szkolnymi – będzie to niemała podpowiedź podczas planowania swojego kształcenia wyższego.
A czy psychologia w biznesie to kierunek, na którym odnajdzie się każdy absolwent szkoły średniej? Został on stworzony z myślą o maturzystach, którzy chcieliby uzyskać przede wszystkim interdyscyplinarne wykształcenie z pogranicza zarządzania oraz psychologii.
Kierunki związane z psychologią i zarządzaniem wbrew pozorom mają wiele cech wspólnych. Dlatego też są one zadedykowane przede wszystkim osobom komunikatywnym, które nie boją się dynamicznej pracy w zespole. Psychologia w biznesie pozwoli więc czerpać satysfakcję z nauki studentom nastawionym na rozwój oraz przedsiębiorczym. W trakcie kształcenia rozwijać będą oni także kompetencje miękkie, które pozwolą w przyszłości na dobre i świadome funkcjonowanie w grupie pracowniczej.
Przed przystąpieniem do rekrutacji warto sprawdzić również, jakie z przedmiotów uwzględniane są w trakcie rekrutacji. Ich znajomość pomoże określić, czy kierunek taki jak psychologia w biznesie zbieżny jest z indywidualnymi zainteresowaniami. Znajomość przedmiotów maturalnych będzie także wskazaniem tych obszarów, które wymagają jeszcze szlifowania i wzmożonej nauki.
Kierunki studiów takie jak psychologia w biznesie niejednokrotnie mają charakter interdyscyplinarny. W praktyce oznacza to, że ich studenci otrzymują wiedzę z różnorodnych obszarów. W tym przypadku poznawane zagadnienia oscylować będą wokół nauk z obszaru zarządzania i psychologii. Warto przyjrzeć się więc, z jakimi przedmiotami spotykać się będą studenci podczas wszystkich semestrów kształcenia. Przedmioty związane z zarządzaniem to przykładowo:
Ciekawie prezentuje się także druga grupa przedmiotów o charakterze psychologicznym. Znalazły się w niej między innymi:
Studenci psychologii w biznesie będą mieć także do wyboru różnorodne specjalności, dzięki którym rozwiną wąskie kompetencje. Czekać na nich będą także praktyki zawodowe – pozwolą na naukę, jak wykorzystywać posiadaną wiedzę podczas codziennych zawodowych wyzwań.
Potencjał nauk psychologicznych jest dziś wykorzystywany na szeroką skalę. Dotyczy to w szczególności środowiska biznesowego. Specjaliści, którzy posiadają kwalifikacje z tego obszaru, mogą z powodzeniem nie tylko dbać o komfort pracowników. Są oni także przygotowani do prowadzenia negocjacji, rozmów rekrutacyjnych czy prowadzenia przemyślanych, perswazyjnych kampanii marketingowych. Tak wiele możliwości zawodowych sprawia, że psychologia w biznesie – mimo swojej innowacyjności – cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
Popularność ta wzrasta głównie przez fakt, że absolwenci tego kierunku nie powinni obawiać się o perspektywy swojego zatrudnienia, co w dzisiejszych czasach jest szczególnie cenne. Wykwalifikowani psychologowie biznesu mogą liczyć na zatrudnienie w firmach o niemal każdym profilu, a czekać na nich będzie praca zarówno w działach kadr, jak i marketingu czy PR.