Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
24.11.2024
Branże kreatywne, mimo iż brzmią jak kierunki niezwiązane z konkretnym wykształceniem, często wymagają szerokich umiejętności i zdolności szybkiego przekwalifikowywania i rozwoju. W Polsce, byłym zagłębiu przemysłu włókienniczego, odżywa teraz na przykład stara produkcja w nowym wymiarze i poszukiwani są specjaliści wykonujący zawody włókiennicze pod kątem modowym. Ale to nie jedyny możliwy zawód artystyczny, jaki możemy wykonywać.
Jeśli mamy pomysł na własny biznes, pomocne okazują się takie projekty jak Art_Inkubator, w którym stworzone zostało miejsce m.in. dla firm z branży kulturalnej i przemysłu kreatywnego albo lokale dla kreatywnych, przeznaczone na prowadzenie działalności nie tyle handlowej, co usługowej, designerskiej i artystycznej.
Jeśli jednak nie mamy przekonania do zakładania firmy czy stowarzyszenia, zawsze możemy poszukać swojego miejsca pod skrzydłami firm związanych m.in. z PR i reklamą, marketingiem, dziennikarstwem, fotografią, grafiką i projektowaniem, a nawet malarstwem.
Wszystkie kierunki dozwolone. Jeśli jednak chcemy podeprzeć pasję wykształceniem, dobrym wyborem jest jakikolwiek wydział filologiczny, a także szkoły artystyczne. Możemy także zdecydować się na konkretne kierunki twórcze na uniwersytecie i politechnice, np. architekturę krajobrazu, artystyczną grafikę komputerową, filmoznawstwo, fotografię, krytykę artystyczną, scenopisarstwo, tkaninę i ubiór albo wzornictwo.
kierunki studiów:
filmoznawstwo i kultura mediów
Jak sama nazwa sektora wskazuje, przede wszystkim ważne są w nim kreatywność, otwartość na zmiany i pomysł na własną karierę. Branża artystyczna wymaga uporu i ciągłego samodoskonalenia, które pozwala na rozwój nie tylko osobisty, ale przede wszystkim kariery.
Obecnie istnieje około kilkudziesięciu tysiący firm działających w sektorze sztuki, mediów i rozrywki oraz przedsiębiorstw związanych z przemysłem kreatywnym. I każda z tych firm posiada inny proces rekrutacji, sprawdzający przede wszystkim, czy kandydat jest utalentowany i ambitny oraz gotowy do podjęcia nowych wyzwań właśnie w wybranej przez siebie placówce. Należy pamiętać, że zawody artystyczne rzadko wiążą się z długoletnim zatrudnieniem na etat, tutaj wszystko dzieje się dynamicznie, a każdy dzień przynosi nowe wyzwania i zmiany.
PRZYKAŁDOWE STANOWISKA I ŚREDNIE ZAROBKI 2024*
Pracownik w dziale PR – 7010 zł brutto
Fotograf – 4964 zł brutto
Grafik komputerowy – 5830 zł brutto
Aktor – 36130 zł brutto
Dziennikarz – 4860 zł brutto
Specjalista ds. reklamy – 5760 zł brutto
Redaktor – 5760 zł brutto
Account executive (PR) – 6425 zł brutto
Operator DTP (przygotowywanie materiałów do druku) – 6310 zł brutto
Copywriter – 5440 zł brutto
Event manager – 8935 zł brutto
Specjalista ds. marketingu – 6200 zł brutto
Specjalista ds. PR – 7010 zł brutto
Analityk rynku – 8020 zł brutto
Rzecznik prasowy – 8120 zł brutto
Dyrektor artystyczny – 11270 zł brutto
Brand manager – 11700 zł brutto
Kierownik ds. marketingu – 9440 zł brutto
Account director (PR) – 15000 zł brutto
PR manager – 10310 zł brutto
Dyrektor kreatywny – 14200 zł brutto
|
SfeRa modern media solutions, Toolbox Creative&Communications, VENTI, Kamikaze, Le Polish Bureau Unit 9, Mosquito, Bluerank, Media4U Sp. z o.o., Power Media S.A., XL Media, Studio PRowokacja, GETUP PR, HealthThink, Abilita Communications, Telma Communications Agency, GFT Polska, Top Secret, Monnari Trade S.A., Eldar Sp. jawna, Radio ZET Gold, 38PR & Content Communication, Confluentia, Media Impact Polska, TVN, Radio Parada, Radio Planeta Łódź, TVP, Van Graaf GmbK Sp. k., PAWO, Firma Odzieżowa „2be3”, Antal Sales&Marketing, Zaps Fashion Group, Over Group, Sukcesja Management, J Apps!
* Wszystkie dane finansowe pochodzą ze strony wynagrodzenia.pl i/lub praca.pl.