Organizacja środowiska uczenia się a specyficzne potrzeby edukacyjne to propozycja kształcenia, która pozwala studentom pozyskać obszerną wiedzę na temat projektowania zmian w środowisku edukacyjnym, sprzyjających uczeniu się. Wiedza ta dotyczy przede wszystkim związków struktury organicznej układu nerwowego i struktury funkcjonalnej systemu psychicznego w ujęciu rozwojowym, a także potrzeb występujących u dzieci i uwzględniania tych potrzeb w procesie nauczania.
Studenci tej ścieżki nauki uczą się jak konstruować indywidualne programy usprawniania funkcji psychicznych, analizować jakość środowiska społecznego ze względu na stopień w jakim sprzyja ono uczeniu się, jak również projektować zmiany oraz planować pomoc psychologiczną.
Organizacja środowiska uczenia się a specyficzne potrzeby edukacyjne to studia, dzięki którym można pozyskać konkretną wiedzę oraz jasno określone umiejętności, które razem stanowią niezbędny fundament do pracy na stanowisku psychologa w placówkach oświatowych.