Communication management

Communication management

Studia na kierunku communication management możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Filtrowanie
Województwo
Miejscowość
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Poziom studiów
Forma studiów
Czas trwania
Uniwersytet Wrocławski

Uniwersytet Wrocławski

Communication management stopień: (II) , czas trwania: 2 lata ,
forma: stacjonarne, niestacjonarne

Communication management – kierunek studiów

Studia na kierunku communication management to studia magisterskie, których program kształcenia trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra). Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym.

Studia na kierunku communication management
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne, niestacjonarne
Poziom studiów studia II stopnia
Czas trwania 2 lata (studia II stopnia)

Uczelnie

Studia na kierunku communication management możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym | communication management - uczelnie >

Opis kierunku

Communication management to interdyscyplinarny kierunek studiów, który łączy w sobie zagadnienia związane z komunikacją, mediami, marketingiem oraz zarządzaniem. Jego celem jest przygotowanie studentów do efektywnego zarządzania procesami komunikacyjnymi w organizacjach, instytucjach oraz firmach. Program koncentruje się na rozwoju umiejętności związanych z budowaniem strategii komunikacyjnych, kreowaniem wizerunku, zarządzaniem relacjami z mediami oraz organizowaniem kampanii marketingowych. Studenci uczą się, jak skutecznie komunikować się zarówno w małych zespołach, jak i na poziomie organizacyjnym. Zajęcia obejmują zagadnienia związane z przekazem werbalnym i niewerbalnym, a także zrozumieniem procesów komunikacyjnych w złożonym środowisku.

Praca po studiach

Kierunki studiów związane z tą dyscypliną dzięki licznym zajęciom praktycznym przygotowują absolwentów do pracy w roli menedżerów do spraw komunikacji. Będą odpowiadać za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnych w firmie. Ich zadania polegają także na koordynowaniu działań związanych z wizerunkiem organizacji, zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz promocyjnymi, a także dbaniem o komunikację z mediami.

Wymagania rekrutacyjne

Rekrutacja na studia na tym kierunku na uwzględnia ocenę na dyplomie ukończenia studiów wyższych po pokrewnej ścieżce kształcenia. Od kandydatów wymaga się także przedstawienia dokumentu, który potwierdza ich znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

szczegółowe wymagania na uczelniach

Communication management - zasady rekrutacji

  • Terminy rekrutacji

  • Czas trwania

  • Przedmioty maturalne

  • Limity

  • Progi

Dalsza część artykułu pod reklamą

Jak wyglądają studia na kierunku communication management?

Studia na tym kierunku łączą elementy z zakresu komunikacji, marketingu, PR czy mediów. Program nauczania jest zaprojektowany tak, aby przygotować studentów do pracy w różnych obszarach komunikacji organizacyjnej i publicznej.

Program kładzie duży nacisk na budowanie strategii komunikacyjnych, zarządzanie wizerunkiem organizacji oraz prowadzenie działań PR, które mają na celu poprawę postrzegania firmy lub instytucji przez różne grupy interesariuszy.

Studenci uczą się także zarządzania projektami komunikacyjnymi w różnych branżach, od marketingu po public relations, poznając techniki planowania, realizacji oraz oceny efektywności działań. Kursy ujęte w programie obejmują także najnowsze technologie wykorzystywane w komunikacji, takie jak media społecznościowe czy reklama internetowa.

Ważnym elementem kształcenia jest też nauka radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, w tym komunikowanie się z mediami oraz interesariuszami w trudnych momentach dla organizacji.

 

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku communication management możemy podzielić na:

1. Typ:

 

2. Tryb:

 

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci potrafią skutecznie komunikować się zarówno w małych zespołach, jak i na poziomie organizacyjnym. Efektywnie porozumiewają się z innymi ludźmi w różnych sytuacjach, w tym w pracy zespołowej i w relacjach z klientami.

Planują, organizują i koordynują projekty komunikacyjne, w tym zarządzają zasobami, budżetem czy harmonogramem. Motywują, delegują zadania i monitorują postępy zespołu. Tworzą też długoterminowe strategie komunikacyjne i PR, które wspierają cele organizacji.

Wyróżnia ich też umiejętność zbierania oraz analizowania danych dotyczących odbiorców komunikacji, ich potrzeb i preferencji. Oceniają skuteczność różnych narzędzi komunikacyjnych i dopasowywania działań do wyników analizy.

Dalsza część artykułu pod reklamą

Ile trwają studia na kierunku communication management?

Studia na kierunku communication management trwają 2 lata (studia magisterskie).

Dalsza część artykułu pod reklamą

Jaka praca po studiach na kierunku communication management?

Absolwenci mogą pracować w roli specjalistów do spraw komunikacji i PR. Osoby na tym stanowisku odpowiadają za tworzenie i realizowanie strategii komunikacyjnych, utrzymywanie relacji z mediami, organizowanie konferencji prasowych czy tworzenie komunikatów prasowych.

Jako menedżerowie komunikacji zajmą się nadzorowaniem wszystkich działań komunikacyjnych w organizacji, w tym zarządzaniem zespołem PR, marketingiem i komunikacją wewnętrzną.

Jako menedżerowie do spraw marki absolwenci zajmą się z kolei budowaniem i utrzymywaniem wizerunku marki, tworzeniem strategii marketingowych, analizowaniem rynku oraz wdrażaniem kampanii reklamowych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku communication management

  • specjalista do spraw komunikacji i PR,
  • menedżer komunikacji,
  • brand manager,
  • digital marketing specialist,
  • specjalista do spraw mediów społecznościowych,
  • menedżer projektów.

Po ukończeniu studiów na tym kierunku absolwenci mogą liczyć na pracę w różnych branżach, zwłaszcza w marketingu, PR i mediach. Dzięki nabytym umiejętnościom z zakresu komunikacji, zarzadzania czy nowych technologii, mają szansę na rozwój kariery w dynamicznych, twórczych i dobrze płatnych zawodach.

Dalsza część artykułu pod reklamą

Poziom i forma studiów

Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

Communication management studia niestacjonarne

Communication management studia stacjonarne

Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

Communication management studia II stopnia

Dalsza część artykułu pod reklamą

Zobacz inne kierunki studia w języku obcym

Filtrowanie
Województwo
Poziom studiów

Dalsza część artykułu pod reklamą

Dalsza część artykułu pod reklamą

Miasta, które oferują studia na kierunku Communication management

Dalsza część artykułu pod reklamą

Teraz najważniejsze

kalkulator maturalny

matura 2025

arkusze maturalne

wyniki matur 2024

rekrutacja na studia

studia

kierunki studiów

studia podyplomowe

 

Ciekawe

 


gdzie studiować

 

 

Komentarze (0)