1. Typ i tryb studiów
Kierunek analityka i komunikacja w biznesie można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zaocznym. W przypadku pierwszej opcji zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych przez władze konkretnych uczelni. Jeżeli natomiast zdecydujesz się na studia niestacjonarne, na naukę poświęcisz wybrane weekendy semestru.
Osoby, które aplikują na powyższe studia zdobędą wszechstronną wiedzę ekonomiczną.
Studia na kierunku analityka i komunikacja w biznesie możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Program kształcenia na kierunku analityka i komunikacja w biznesie będzie oscylował wokół treści związanych z naukami ekonomicznymi i gospodarczymi. W planie zajęć znajdzie się wiele ciekawych i rozwijających przedmiotów z tego obszaru tematycznego, między innymi takich jak:
-
ekonomia społeczna
-
elementy socjotechniki
-
psychologia w biznesie
-
analiza polityk publicznych
W czasie studiów zdobędziesz także specjalistyczną wiedzę na temat rachunkowości i finansów oraz nowoczesnego zarządzania. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, dzięki którym zyskasz cenne doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.
3. Nabywane umiejętności
Jako student kierunku analityka i komunikacja w biznesie zdobędziesz szereg istotnych umiejętności praktycznych, które z powodzeniem wykorzystasz w swojej przyszłej praktyce zawodowej. Przede wszystkim, wykształcisz kompetencje analizy wybranych zjawisk społeczno-gospodarczych oraz nauczysz się dokonywać analizy finansowej.
Ponadto, dowiesz się jak obsługiwać nowoczesne programy informatyczne, stosowane na co dzień w biznesie. Studenci rozwiną również zdolności językowe, co zwiększy ich szanse na karierę w środowisku międzynarodowym.
4. Dla kogo ten kierunek
Określenie analityczności zwykle opisuje osobę o umyśle ścisłym. Stereotypowy analityk powinien być uważny, dokładny i wnikliwy. Powinien posiadać wiedzę zarówno matematyczną, jak i fizyczną, a także charakteryzować się antypatią względem przedmiotów humanistycznych.
Stereotyp ten zakorzenił się w umysłach ludzkich tak trwale, że uczniowie celowo próbują wyprzeć z siebie zamiłowanie do przedmiotu uchodzącego za "ścisły" na korzyść "humanistycznego" albo odwrotnie. To krzywdzące myślenie zawęża horyzonty ograniczając rozwój człowieka tylko do jednej dziedziny. Socjologia jest nauką społeczną, przez niektórych zaliczaną do humanistycznych.
Czy w praktyce jest możliwe połączenie tych dwóch różnych dziedzin nauki? Oczywiście, że tak, a mało tego, w tym połączeniu znajdzie się także miejsce na biznes. Jeśli wnikliwość twojej natury, analityczność twojego umysłu i opanowanie przedmiotów nazywanych ścisłymi nie przeszkadzają ci w byciu zainteresowanym biznesem i naukami społecznymi z pogranicza socjologii, wybierz kierunek analityka i komunikacja w biznesie.
5. Gdzie studiować analitykę i komunikację w biznesie
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek analityka i komunikacja w biznesie: