Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Zarządzanie salonem kosmetycznym to ścieżka kształcenia obejmująca nie tylko ogólną wiedzę z zakresu kosmetologii, ale również dostarcza wiedzy oraz praktycznych umiejętności potrzebnych do tego, aby zarządzać lub założyć i prowadzić własny gabinet kosmetyczny. Studia te są idealną propozycją dla osób chcących pracować na kierowniczych stanowiskach w gabinetach kosmetycznych lub marzą o posiadaniu własnej działalności gospodarczej.
Student zdobędzie wiedzę między innymi z zakresu kosmetologii ogólnej oraz kosmetologii stosowanej, a także nauczy się jak zarządzać salonem kosmetycznym czy ośrodkami Spa & Welness. Studia te umożliwiają również studentom korzystanie ze specjalistycznych pracowni oraz laboratoriów, które pomagają w nabywaniu praktycznych umiejętności pozwalających na zdobycie praktyki zawodowej jeszcze w trakcie trwania studiów.
Absolwent posiadając szeroką wiedzę między innymi z zakresu kosmetologii, fizjologii, anatomii, dermatologii, farmacji, chemii kosmetycznej, a także zarządzania jest w pełni przygotowany do tego, aby rozpocząć karierę zawodową, zatrudniając się na przykład w gabinecie kosmetycznym, ośrodku wypoczynkowym, uzdrowisku, centrum odnowy biologicznej, ośrodku SPA lub zakładając własną działalność gospodarczą.
Zarządzanie salonem kosmetycznym to ścieżka kształcenia, która pozwala studentom poznać m.in.: zasady badania, opisywania, leczenia i pielęgnowania skóry zdrowej lub dotkniętej chorobą czy defektem; zastosowanie produktów kosmetycznych w wizażu i stylizacji; podstawy marketingu; prawne ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie kosmetologii; sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb klientów lub pacjentów; nowoczesne rozwiązania technologiczne stosowane we współczesnej kosmetologii.
Studia na tej ścieżce kształcenia poświęcone są np.: metodom opracowywania sposobów ochrony zdrowia i urody; roli kosmetologa w życiu kulturalnym i społecznym człowieka; strategiom rozpoczynania oraz prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie kosmetologii; zasadom bezpieczeństwa produkcji kosmetyków. Absolwenci zarządzania salonem kosmetycznym są również przygotowani do prowadzenia współpracy z lekarzami specjalistami, dermatologami czy chirurgami estetycznymi.
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: zasad prowadzenia własnej działalności gospodarczej; zastosowania zabiegów kosmetologicznych oraz produktów kosmetycznych w rozwiązywaniu różnych problemów pacjentów lub klientów salonu kosmetycznego.
Absolwenci zarządzania salonem kosmetycznym wyróżniają się kompetencjami niezbędnymi w szczególności m.in. do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie usług kosmetologicznych. Ponadto osoby, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, są przygotowane do pełnienia stanowisk np. menedżerskich, organizacyjnych lub doradczych w szeroko pojętej branży Beauty.
Absolwent zarządzania salonem kosmetycznym może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Zarządzanie salonem kosmetycznym to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku kosmetologia.
Studenci kosmetologii zdobywają szereg umiejętności praktycznych, które mogą oni później wykorzystywać w różnorodnych zawodach związanych np. z pielęgnacją lub leczeniem ludzkiego ciała. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu absolwenci tego kierunku potrafią m.in. wykonywać zabiegi kosmetyczne zgodnie z estetycznymi założeniami, a także zabiegi profilaktyczne i pielęgnacyjne jak np.: zapobieganie starzeniu się skóry czy nawilżanie, ujędrnianie i oczyszczanie skóry. W trakcie zajęć uczestnicy uczą się również tego, w jaki sposób poprawnie odczytywać skład specjalistycznych kosmetyków i preparatów, a także jak wykorzystywać je w codziennej pielęgnacji.
Absolwenci kosmetologii mogą szukać zatrudnienia m.in. w salonach kosmetycznych i gabinetach odnowy biologicznej, firmach kosmetycznych, laboratoriach czy działach sprzedaży. Wiedza specjalistyczna kosmetologów jest także ceniona w mediach – wypowiedzi ekspertów znaleźć można zarówno w magazynach, jak i na blogach poświęconych promocji zdrowia. Ponadto uczelnie w Warszawie przygotowują absolwentów kosmetologii do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług kosmetologicznych.
Dowiedz się więcej: kosmetologia studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie