Studia na kierunku language, mind, technology prowadzone są w języku angielskim, dlatego uczestnicy powinni wykazywać się jego znajomością co najmniej w stopniu średniozaawansowanym. To interdyscyplinarna ścieżka kształcenia, która skupia się na badaniu języka oraz umysłu, wykorzystując nowoczesne narzędzia itechniki obliczeniowe.
Uczelnie w Poznaniu przygotowały kierunek, jakim jest language, mind, technology, jako odpowiedź na przemiany zachodzące w sferze społecznej oraz rynku pracy, gdzie rośnie zastosowanie technologii informatycznych oraz kompetencji miękkich.
Zajęcia dydaktyczne integrują podejście do badań językoznawczych z zakresem teoretycznych i eksperymentalnych dziedzin nauki – psycholingwistyki, neuronauki kognitywnej, językoznawstwa klinicznego czy lingwistyki komputerowej.
W ramach kształcenia uczestnicy zapoznają się także z zagadnieniami w zakresie programowania, sztucznej inteligencji, przetwarzania języka naturalnego oraz statystyki. Kierunek ten realizują pracownicy akademiccy, którzy mają duże doświadczenie w prowadzeniu interdyscyplinarnych badań nad językiem. Wykładowcy to również praktycy pracujący w przedsiębiorstwach zewnętrznych, którzy zajmują się wdrażaniem nowoczesnych technologii i modelowaniem języka.
Program zajęć skupia się na nowoczesnych teoriach i interdyscyplinarnych technikach badawczych, jakie stosuje się w językoznawstwie. W siatce zajęć uwzględniono przedmioty w zakresie wstępu do informatyki, programowania w języku Python czy sztucznej inteligencji.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku language, mind, technology możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia na kierunku language, mind, technology kształcą absolwentów, którzy potrafią prowadzić badania nad językiem i umysłem, wykorzystując inteligentne systemy informacyjne. Wiedzą, w jaki sposób korzystać z nowoczesnych metodologii interdyscyplinarnych w badaniach percepcji, produkcji czy przetwarzania mowy.
Absolwent potrafi także programować, przeprowadzać i analizować eksperymenty naukowe, a także kodować w językach R, Python i C++. W ramach badań eksperymentalnych uczy się pracy z zastosowaniem elektroencefalografu, eye-trackera, optopalatografu czy oprogramowania akustycznego.
W efekcie uczestnicy zdobywają umiejętności biegłego posługiwania się językiem angielskim w kontekście potocznym i specjalistycznym. Mają także kompetencje miękkie w zakresie kreatywności, umiejętności komunikacji czy zdolności do adaptacji.