Studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia online realizowane są jako specjalnie przygotowana, autorska siatka zajęć prowadzona przez doświadczonych pedagogów, nauczycieli i badaczy okresu dziecięcego. W ramach licznych spotkań uczestnicy mogą czerpać z ich wiedzy, zadawać pytania i doskonalić swój warsztat pedagogiczny.
W trakcie roku akademickiego poruszane są zagadnienia w zakresie logopedii, resocjalizacji, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, doradztwa zawodowego czy diagnozy i terapii pedagogicznej. W programie kształcenia uwzględniono bloki tematyczne obejmujące tematykę przygotowania merytorycznego, dydaktyki wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej czy podstaw pedagogiki specjalnej.
Uczelnie we Wrocławiu w ramach kierunku studiów pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia online, cyklicznie organizują również wiele wydarzeń kulturowych czy naukowych, które zrzeszają badaczy i praktyków z całego kraju. Pozwala to studentom zdobyć cenną wiedzę i doświadczenie w interdyscyplinarnym środowisku.
Kierunki studiów we Wrocławiu, do których zaliczana jest pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia online, obejmują m.in. przedmioty w zakresie technik pracy umysłowej, teoretycznych podstaw kształcenia, pedagogiki kreatywnej w teorii i praktyce czy metod badań pedagogicznych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia online możemy podzielić na:
1. Typ
-
jednolite studia magisterskie.
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Kształcenie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – studia online obejmuje wiele teoretycznych i praktycznych zajęć, w ramach których uczestnicy zdobywają wiedzę na temat innowacyjnych zagadnień związanych z pedagogiką i psychologią pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.
Samodzielnie wspomagają rozwój dzieci będących w tym przedziale wiekowym, dokonują rozpoznania ich potrzeb oraz weryfikacji możliwości. Wykazują się jednocześnie znajomością nowoczesnych technik w zakresie organizowania opieki nad najmłodszymi w różnych przedziałach wiekowych i z odmiennych grup społecznych.
Potrafią również dobierać działania edukacyjne i dopasowywać je w zależności do problemów, z jakimi mierzą się dzieci. Wspierają ich rozwojowo – zarówno pod względem intelektualnym, jak i emocjonalnym.