Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie to studia licencjackie, których program kształcenia 3 lata (studia licencjackie) i kończy się uzyskaniem dyplomu licencjata. Specyfika studiów zależy od wyboru ścieżki kształcenia. Studia możesz podjąć stacjonarnie oraz niestacjonarnie.
Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie w Opolu | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | stacjonarne, niestacjonarne |
Poziom studiów | studia I stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia) |
Opis kierunku
Studia w Opolu na tym kierunku łączą aspekty zarządzania, mediów i komunikacji, koncentrując się na skutecznym zarządzaniu informacją oraz budowaniu wizerunku firmy w różnych kanałach komunikacji. Celem kształcenia jest przygotowanie studentów do efektywnego zarządzania komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną w firmach. Program kształcenia ma na celu rozwijanie umiejętności związanych z tworzeniem, zarządzaniem i analizowaniem treści medialnych oraz budowaniem relacji z mediami, klientami i interesariuszami.
Praca po studiach
Absolwenci znajdą pracę w roli specjalistów do spraw PR, którzy odpowiadają za budowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy, zarządzanie relacjami z mediami oraz organizowanie wydarzeń PR-owych. Jako menedżerowie komunikacji będą z kolei koordynować działania komunikacyjne w firmie, zarządzać zespołem komunikacyjnym i planować strategie komunikacji. W roli specjalistów do spraw marketingu zajmą się z kolei tworzeniem i realizowaniem kampanii marketingowych.
Rekrutacja na studia w Opolu na tym kierunku uwzględnia wyniki na maturze z języka polskiego, języka obcego nowożytnego, WOS-u.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kształcenie to łączy teorię z praktyką, oferując studentom wiedzę oraz umiejętności niezbędne do efektywnego komunikowania się w biznesie i zarządzania komunikacją. Studenci uczą się podstaw komunikacji interpersonalnej, organizacyjnej i medialnej.
Poznają techniki i narzędzia stosowane w marketingu, takie jak kampanie reklamowe, promocje i budowanie marki. Omawiane są także strategie i techniki zarządzania relacjami z mediami, budowania i utrzymywania pozytywnego wizerunku firmy.
Kierunki studiów w Opolu związane z tą dziedziną nauki, oferują uczestnikom możliwość wyboru jednej z dostępnych specjalności kształcenia, m.in. komunikacja wizerunkowa, social media i technologie cyfrowe, trendwatching i analiza danych, e-public relations i creative writing.
Uczelnie w Opolu w programie tych studiów uwzględniły także praktyki zawodowe, dzięki którym studenci zdobywają doświadczenie w realnych warunkach pracy, w agencjach PR, działach marketingu firm czy mediach.
Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Absolwenci potrafią tworzyć jasne, atrakcyjne i przekonujące treści do różnych mediów, w tym artykuły, posty w mediach społecznościowych, komunikaty prasowe i materiały marketingowe. Efektywnie komunikują się z różnymi grupami odbiorców, zarówno w mowie, jak i w piśmie.
Tworzą oraz wdrażają strategie budowania wizerunku firmy, zarządzając reputacją i utrzymując pozytywny obraz organizacji w oczach publiczności. Współpracują też z mediami, organizują konferencje prasowe, tworząc komunikaty prasowe i zarządzając relacjami z dziennikarzami.
Opracowują także strategie i plany zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, przygotowują odpowiedzi na negatywne sytuacje i zarządzają komunikacją podczas kryzysów.
Uczelnie w Opolu - kierunek media i komunikacja w biznesie:
Uczelnia | Forma studiów | Poziom studiów | |
---|---|---|---|
Uniwersytet WSB Merito Opole | stacjonarne, niestacjonarne | I stopnia | więcej |
Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności
Studia na kierunku media i komunikacja w biznesie trwają 3 lata (studia licencjackie).
Media i komunikacja w biznesie w Opolu - czas trwania
Poziom studiów | czas trwania | otrzymywany tytuł |
studia I stopnia | 3 lata | licencjat |
Absolwenci mogą pracować jako specjaliści do spraw PR, którzy odpowiadają za zarządzanie wizerunkiem firmy, budowanie relacji z mediami oraz tworzenie strategii PR. Jako menedżerowie do spraw komunikacji będą odpowiadać za zarządzanie całokształtem komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy.
Odnajdą się też w roli specjalisty do spraw marketingu, który planuje i realizuje kampanie marketingowe, analizuje rynek oraz prowadzi działania promujące produkty lub usługi. Pracuje też nad strategią marketingową, reklamą i analizą efektywności kampanii.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku media i komunikacja w biznesie
Absolwenci mają wiele możliwości kariery, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Dzięki zdobytym umiejętnościom w zakresie komunikacji, marketingu, zarządzania mediami i PR, mogą podejmować różne role w obszarze tworzenia treści, zarządzania wizerunkiem, analizy mediów i planowania kampanii.
Sprawdź jakiego typu znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Media i komunikacja w biznesie Opole studia i stopnia
Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Media i komunikacja w biznesie Opole studia stacjonarne
Media i komunikacja w biznesie Opole studia niestacjonarne
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia