Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Marketing to obecnie jedne z bardziej popularnych studiów wśród osób, które planują w przyszłości rozpoczęcie kariery korporacyjnej. Czego nauczą się studenci? Przede wszystkim umiejętności myślenia o rynku. A wbrew pozorom nie może być ona intuicyjna. Liczy się zauważanie potrzeb klientów, zrozumienie konkurencji, czy budowanie strategii i kampanii marketingowych. By wiedzieć zatem, jak poruszać się na parkiecie przedsiębiorczym, potrzebne są zatem szczegółowe umiejętności, które zapewni właśnie na specjalność.
W siatce programowej studenci odnajdą szereg wykładów, jak i ćwiczeń praktycznych. Największe znaczenie będą mieć bowiem kompetencje przyszłych specjalistów do spraw marketingu. Muszą mieć one jednak bardzo stabilne podstawy teoretyczne. Przedmioty, z jakimi spotykać się będą studenci, to przykładowo: strategia produktu i marki, zachowania nabywców, warsztaty marketingowe, trendy w marketingu, zarządzanie sprzedażą czy dziś niezwykle popularny marketing internetowy.
Pamiętaj, że jeśli chcesz wybrać te studia, twoje zainteresowania zawodowe powinny oscylować wokół funkcjonowania przedsiębiorstw. Warto byś zastanowił się, czy posiadasz predyspozycje, które pozwolą ci realizować się w tym obszarze z sukcesami.
Specjalności na kierunku management
Ścieżki kształcenia na kierunku bachelor in management
Studia na marketingu to ścieżka kształcenia, która skierowana jest w szczególności do osób, które interesują się np.: sposobem podejmowania decyzji marketingowych w przedsiębiorstwie, organizacji niekomercyjnej lub w instytucji publicznej; obsługą marketingową aktywności przedsiębiorstw; szeroko pojętą komunikacją rynkową i strategiami budowania relacji z klientami; sprzedażą i metodami budowania wizerunku czy zarządzania marką.
W programie na tej ścieżce kształcenia znajdują się przedmioty, które poświęcone są m.in.: przygotowywaniu oraz wdrażaniu plany marketingowego; analizie danych; ocenie efektywności decyzji biznesowych; komunikacji w zespole. Studenci marketingu zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie np.: psychologii, socjologii, ekonomii, statystyki, rachunkowości, finansów, etnografii czy filozofii. Absolwenci tej ścieżki są gotowi m.in. do projektowania różnych faz działań promocyjnych w biznesie, a także do przeprowadzania profesjonalnych badań marketingowych.
W programie studiów na ścieżce marketing znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Warszawie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: nowych trendów w marketingu; sposobów kształtowania i planowania polityki cenowej; metod tworzenia efektywnej strategii marketingowej; sposobów budowania wizerunku przedsiębiorstwa, marki lub instytucji; technik komunikacyjnych stosowanych w mediacji i negocjacji.
Absolwenci marketingu mogą podjąć pracę na stanowisku np. menedżera produktu, dyrektora ds marketingu i zarządzania marką czy menedżera projektów. Kompetencje osób, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, są cenione m.in. w: domach mediowych, agencjach marketingowych, instytucjach finansowych, korporacjach międzynarodowych czy w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Absolwent marketingu może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Marketing to ścieżka kształcenia, którą w Warszawie można studiować w ramach kierunku zarządzanie.
Zarządzanie to kierunek studiów, który może w szczególności zainteresować osoby pasjonujące się np. funkcjonowaniem współczesnego rynku pracy, trendami organizowania pracy zespołu, finansami i rachunkowościom przedsiębiorstw, technikami komunikacyjnymi stosowanymi w negocjacjach handlowych, szeroko pojętą komunikacją w biznesie lub strategiami marketingowymi firm.
Absolwenci zarządzania są przygotowani do pełnienia różnorodnych ról w przedsiębiorstwach, instytucjach lub innych organizacjach rządowych i pozarządowych. Osoby, które ukończyły ten kierunek studiów, mogą aplikować na stanowisko np. doradcze, kierownicze, analityczne, organizacyjne, eksperckie lub związane z księgowością, mediacją lub reklamą. Ponadto są one przygotowane do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
Dowiedz się więcej: zarządzanie studia w Warszawie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Warszawie