Marketing to obecnie jedna z popularniejszych propozycji kształcenia, która znalazła się w ofercie krakowskich ośrodków akademickich. Cieszy się ona dużym zainteresowaniem wśród studentów, ponieważ będą oni mogli z powodzeniem rozwijać swoją karierę w prężnie rozwijającym się dziś sektorze korporacyjnym.
Studenci odnajdą w siatce programowej między innymi przedmioty takie jak: przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym, zarządzanie relacjami z klientem, zarządzanie firmą, biznes plan, sztuka sprzedaży czy komunikację marketingową w przedsiębiorstwie. Warto podkreślić, że wszystkie te unikalne kompetencje zawodowe opierać się będą na stabilnych podstawach teoretycznych.
Specjaliści do spraw marketingu muszą mieć bowiem opanowaną znajomość podstaw prawa, czy nawet ekonomii. Abiturienci tej propozycji kształcenia nie powinni mieć poza tym żadnych problemów w przypadku swojego zawodowego rozwoju. Czekać na nich będą przedsiębiorstwa o różnorodnych profilach działalności. Abiturienci będą się zajmować organizacją i nadzorowaniem struktur marketingowych w firmie, współpracą z instytucjami w zakresie badań rynku i agencjami marketingowymi.
W programie marketingu znaleźć można przedmioty, które poświęcone są zagadnieniom związanym m.in. z: marketingowymi systemami informacyjnymi; specyfiką marketingu w działalności przemysłowej, usługowej i organizacji non-profit; uwarunkowaniami działań public relations. Studenci tej ścieżki kształcenia rozwijają cenne kompetencje organizacyjne, komunikacyjne i analityczne.
Studia na marketingu skierowane są do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie np.: współtworzenia zintegrowanej polityki przedsiębiorstwa w obszarze produktu, ceny, dystrybucji i promocji czy badania i określania skuteczności komunikacji marketingowej. Studenci tej ścieżki kształcenia szkolą się również m.in. do organizowania i nadzorowania struktur marketingowych w firmie czy prowadzenia współpracy z różnymi instytucjami w zakresie badań rynku.
W programie studiów na ścieżce marketing znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Krakowie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: skutecznych strategii marketingowych; narzędzi oraz technik komunikacyjnych stosowanych powszechnie w marketingu; zastosowania marketingu w przedsiębiorstwach różnych branż; metod analizy rynku gospodarczego, w tym sposobów oceniania potencjalnych zachowań konsumentów.
Absolwenci marketingu mogą rozpocząć pracę np. w strukturze marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa czy w agencji marketingowej. Osoby, które ukończyły tę ścieżkę kształcenia, mogą liczyć na zatrudnienie również m.in. w ośrodkach badań rynku, biurach doradczych, instytucjach międzynarodowych czy domach mediowych. Ponadto uczelnie w Krakowie przygotowują absolwentów tej ścieżki do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej lub reklamowej.
Absolwent marketingu może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Marketing to ścieżka kształcenia, którą w Krakowie można studiować w ramach kierunku zarządzanie.
Absolwenci zarządzania potrafię m.in.: podejmować trafne decyzje w obszarze działań organizacji; stosować instrumenty i narzędzia współczesnego marketingu; kreować markę produktu i przedsiębiorstwa; wykorzystywać media społecznościowe w kampaniach reklamowych; prowadzić działania doradcze w zakresie finansów i rachunkowości, komunikacji w biznesie lub kontroli wewnętrznej.
Osoby, które ukończyły ten kierunek, mogą aplikować np. na stanowiska kierownicze, menedżerskie, analityczne, organizacyjne, eksperckie, urzędnicze, doradcze lub związane z komunikacją w biznesie, controllingiem i audytem, księgowością, reklamą i brandingiem, public relations czy coachingiem. Uczelnie w Krakowie przygotowują absolwentów zarządzania również do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej.
Dowiedz się więcej: zarządzanie studia w Krakowie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Krakowie