Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego wyszedłeś ze sklepu z produktami, których wcale nie potrzebowałeś? Albo dlaczego kompulsywnie dodawałeś ubrania do koszyka w sklepie internetowym? Może nawet nie byłeś świadomy tego, że poddałeś się wpływowi reklamy! We współczesnej branży marketingowej pracuje szereg specjalistów, którzy robią wszystko, by nakłonić klientów do zakupów.
Jeśli i ciebie fascynują tego rodzaju mechanizmy, możesz śmiało wybrać propozycję kształcenia jaką jest psychologia w biznesie i reklamie. Na studentów będzie czekać szereg różnorodnych zajęć, dzięki którym dowiedzą się, jak sprawić, by nie tylko wpłynąć na potencjalnych konsumentów. Kształcić się oni będą również z zakresu psychologii biznesowej.
Oznacza to, że studenci wejdą w posiadanie interdyscyplinarnych kompetencji z pogranicza psychologii i zarządzania. Po zakończeniu kształcenia mogą oni rozwijać swoją karierę zawodową w szeroko rozumianym sektorze korporacyjnym. Czekają na nich działy PR, agencje marketingowe i reklamowe, instytucje kulturalne, przedsiębiorstwa. Absolwenci mogą rónież załozyć własną działalność gospodarczą.
Psychologia w biznesie i reklamie to ścieżka kształcenia skierowana w szczególności do tych osób, które interesują się m.in.: diagnozowaniem i rozwiązywaniem sytuacji trudnych w środowisku pracy czy koordynowaniem procesami marketingowymi i reklamowymi w dowolnej firmie o zasięgu lokalnym lub międzynarodowym. W programie tej ścieżki kształcenia znajdują się przedmioty, które pozwalają dogłębnie zrozumieć np.: podstawy psychologii zachowań organizacyjnych; uwarunkowania klimatu i kultury w organizacji; rodzaje patologii w środowisku pracy.
Studia na psychologii w biznesie i reklamie poświęcone są zagadnieniom związanym m.in. z: zachowaniami konsumenckimi, strategiami projektowania reklamy, narzędziami i metodami służącymi tworzeniu efektywnych kampanii reklamowych, wpływowi reklamy na funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa oraz na kształtowanie się środowiska biznesowego. Studenci tej ścieżki kształcenia szkolą się również w zakresie np. prowadzenia rekrutacji i szkoleń w organizacji, prowadzenia negocjacji czy wspierania procesów kadrowych w firmie.
W programie studiów na psychologii w biznesie i reklamie znajdziesz takie przedmioty, jak np.:
Studia w Krakowie, które związane są z tą ścieżką kształcenia, przygotowują absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach wymagających znajomości m.in.: kluczowych problemów występujących w organizacji; współczesnych modeli kultury organizacyjnej; charakterystyki współczesnego rynku pracy; psychologicznych podstaw marketingu; mechanizmów wpływu mediów; metod coachingu stosowanych w organizacjach.
Absolwenci psychologii w biznesie i reklamie są kompleksowo przygotowani m.in. do: określania źródeł i skutków konfliktów w organizacjach; planowania strategii zarządzania; przeprowadzania procesów rekrutacyjnych i selekcyjnych; oceny jakości pracy pracowników; doskonalenia kompetencji pracowniczych członków organizacji. Wiedza i umiejętności nabyte przez te osoby są cenione m.in. w wielu przedsiębiorstwach, korporacjach, instytucjach kulturalnych, mediach czy agencjach reklamowych.
Absolwent psychologii w biznesie i reklamie może szukać zatrudnienia w takich miejscach jak np.:
Psychologia biznesu i reklamy to ścieżka kształcenia, którą w Krakowie można studiować w ramach kierunku psychologia.
Interdyscyplinarny charakter psychologii umożliwia studentom zdobycie uniwersalnych kompetencji społecznych i zawodowych. Program kierunku przewiduje liczne przedmioty poświęcone różnorodnym czynnikom kształtującym ludzką psychikę – w trakcie nauki studenci m.in. analizują poszczególne etapy emocjonalnego, społecznego i biologicznego rozwoju człowieka. Ponadto teoretyczne zagadnienia zapoznają studentów z najważniejszymi założeniami prawnymi i etycznymi zawodu psychologa.
Absolwenci psychologii zostają wyposażeni w uniwersalne zdolności, które pozwalają im m.in. na: skuteczne nawiązywanie nowych relacji, rozwiązywanie konfliktów o różnorodnym podłożu, stawianie diagnoz psychologicznych, leczenie terapeutyczne lub zarządzanie zespołami w przedsiębiorstwach i organizacjach. Zawodowych możliwości dla psychologów jest wiele, a ich kariera zależy jedynie od predyspozycji i zainteresowań absolwentów tego kierunku.
Dowiedz się więcej: psychologia studia w Krakowie
Zobacz także:
rekrutacja na studia w Krakowie