Sztuczna inteligencja w nowej kampanii Uniwersytetu Gdańskiego

Sztuczna inteligencja w nowej kampanii Uniwersytetu Gdańskiego

Studia Gdańsk | Gdynia | Sopot - Uniwersytet Gdański

14.09.2023

Sztuczna inteligencja w nowej kampanii Uniwersytetu Gdańskiego

Uniwersytet Gdański wystartował z nową kampanią wizerunkową. Przekaz kieruje do Pokolenia Z, wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji, ale co najważniejsze- odnosi się do wszystkich emocji, jakie towarzyszą studentom.

Ich pięcioro

Kampania wizerunkowa gdańskiej uczelni oparta jest na historiach pięciorga bohaterów: Karoliny, Szymona, Martyny, Oliwii i Krystiana. Reprezentują oni Pokolenie Z (Gen Z), charakteryzujące się dorastaniem w świecie nowych technologii, aktywną obecnością w sieci, jak również poszukiwaniem możliwości łączenia nauki z bardziej bądź mniej intensywnym życiem zawodowym. Pomimo tego, dużą wagę przywiązują również do relacji, opartych na prawdzie.

Kampania, której hasło wiodące brzmi: „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas” prezentuje nowe, niestosowane dotąd podejście do promocji uczelni w naszym kraju. Nie przedstawia wyłącznie pozytywnego obrazu i nie skupia się tylko na tym, co w życiu studenta bywa najprzyjemniejsze. Oprócz zabaw, radości i przyjaźni występuje także stres, liczne obowiązki czy niepowodzenia.

Co to oznacza? Oznacza to, że studia to element prawdziwego życia, a zatem nie składa się z jednowymiarowych i jednokolorowych elementów. Jeśli jest radość, to może być i smutek. Jeśli jest sukces, to osiągnięty pracą i zaangażowaniem.

 

Wszystko się kiedyś kończy

Tymi słowami rozpoczyna się film promocyjny Uniwersytetu Gdańskiego. Trwający niewiele ponad minutę materiał zawiera wszystko to, co kandydat powinien wiedzieć o kolejnym etapie nie tylko swojej edukacji, ale również życia.

Studia to okres, w którym zawiązujemy przyjaźnie, dokonujemy wyborów, podejmujemy nierzadko niełatwe decyzje. Siedzimy nad książkami, spóźniamy się na zajęcia, świetnie się bawimy. Wreszcie zdobywamy wiedzę i umiejętności, ale i tak wszystko to, to dopiero początek.

Ale nowa kampania uczelni to nie tylko film. To również jedyna w Polsce kampania AI, zastosowana w działaniach promocyjnych uczelni.

Skąd pomysł na zastosowanie sztucznej inteligencji? Ponieważ coraz pewniej wchodzi i oddziałuje na naszą rzeczywistość, z jednej strony stanowiąc pomoc w niektórych elementach codziennego życia, a z drugiej strony budząc wiele pytań, wątpliwości, a nawet obaw. Ale zastosowanie AI to zabieg celowy, mający umocnić przekaz – że wszystko, co nas otacza to jedyna, prawdziwa rzeczywistość, a my przeżywamy szczere emocje. I do tych emocji odnosi się kampania najmocniej.

 

Wspomnienia, które nic nie kosztują

To sentencja, którą kończy się wyprodukowany materiał. Na tym jednak nie koniec całej kampanii. Aby odkryć jej kolejne elementy należy… uważnie rozglądać się na ulicach Gdańska.

 

Komentarze (0)