Komunikacja wizerunkowa

Komunikacja wizerunkowa

26.08.2024

Komunikacja wizerunkowa – Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu

Kierunki studiów we Wrocławiu tworzą razem długą listę ciekawych propozycji. Na kandydatów zainteresowanych zagadnieniami komunikacji i kreowania wizerunku czeka Komunikacja wizerunkowa, czyli kierunek realizowany przez Uniwersytet Dolnośląski DSW. Studia, wyróżniające się praktycznym profilem kształcenia, pozwalają pozyskać cenne wykształcenie, na które składa się specjalistyczna wiedza oraz jasno określone umiejętności. Ich celem jest przede wszystkim przygotowanie do krytycznej oceny przekazów nastawionych na kreację wizerunku i ich wpływu na odbiorców, a także efektywnego tworzenia kontentu, który skutecznie dotrze do różnych grup odbiorców.

Studia na kierunku komunikacja wizerunkowa w UNIWERSYTET DOLNOŚLĄSKI DSW WROCŁAW
Forma studiów stacjonarne, niestacjonarne
Poziom studiów studia I i II stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia)
Ważne terminy Harmonogram rekrutacji >

Kształcenie na kierunku Komunikacja wizerunkowa w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu umożliwia pozyskanie wiedzy z zakresu nauki o komunikacji społecznej i mediach. Studenci zaznajamiają się między innymi z: zasadami funkcjonowania rynków medialnych w Polsce i na świecie, potrzebami wizerunkowymi wybranych organizacji z różnych sektorów rynkowych oraz otoczenia politycznego, teoriami komunikacji i procesami komunikacyjnymi, strategiami zarządzania wizerunkiem, sposobami budowania marki, sposobami monitorowania wizerunku i monitorowania efektywności działań komunikacyjnych, zasadami zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Ponadto poznają sposoby skutecznego wykorzystywania mediów społecznościowych, narzędzi komunikacji cyfrowej oraz zarządzania treściami w środowisku sieciowym na potrzeby komunikacji wizerunkowej, reguły planowania kampanii i sposoby budowania relacji z mediami, jak również metody badania opinii publicznej.

 

Program studiów i przedmioty

Studenci Komunikacji wizerunkowej w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW poruszają się po licznych zagadnieniach, zdobywając obszerną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu komunikacji społecznej oraz rynku mediów. Realizują bogaty program nauczania, w którym odnaleźć można między innymi takie przedmioty jak:

  • rynki medialne,
  • projektowanie komunikacji,
  • wprowadzenie do kultury popularnej,
  • strategie komunikacyjne,
  • prawo autorskie,
  • metody prezentacji osobistej,
  • analiza tekstów wizerunkowych,
  • źródła informacji w komunikacji wizerunkowej,
  • projektowanie badań

Studenci mogą wybrać jedną z dwóch specjalności, dzięki którym mogą rozwijać indywidualne zainteresowania, jak również przygotowywać się do wykonywania określonych obowiązków zawodowych. Specjalnościami są: Branding oraz Communication design z elementami AI. Dzięki nim mogą poszerzyć wiedzę o wiadomości dotyczące między innymi: tworzenia identyfikacji wizualnej organizacji, komunikacji kryzysowej, planowania strategicznego w komunikacji czy socjologii wizualnej.

 

Nabywane umiejętności

Komunikacja wizerunkowa to nowoczesny kierunek, dostarczający specjalistycznej wiedzy, ale bardzo istotnym elementem kształcenia jest także rozwijanie praktycznych umiejętności. Realizowaniu praktycznej strony studiów służą liczne zajęcia, prowadzone w pracowni fotograficznej, studiu telewizyjnym, pracowni komputerowej czy laboratorium dźwięku, a studenci nabywają umiejętności między innymi w zakresie: filtrowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł, stosowania nowoczesnych narzędzi w tworzeniu kontentu medialnego, tworzenia treści z uwzględnieniem grup odbiorczych i typu mediów, zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych, planowania działań zespołu realizującego projekty marketingowe i wizerunkowe, opracowywania analiz rynkowych w celu optymalizacji działań kierowanego zespołu.

 

Praca po studiach

Co po studiach? Jak może wyglądać droga zawodowa po ukończeniu nauki i otrzymaniu dyplomu? Absolwenci studiów na kierunku Komunikacja wizerunkowa w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu wyróżniają się wiedzą, umiejętnościami oraz kompetencjami społecznymi. Sprawnie poruszają się po zagadnieniach: kampanii społecznych, kreowania marki, zarządzania marką czy planowania strategicznego w komunikacji. Z pozyskanym wykształceniem mogą znaleźć zatrudnienie między innymi w: działach promocji, działach marketingu, agencjach komunikacji marketingowej, agencjach public relations, agencjach reklamowych, działach związanych z komunikacją wizerunkową organizacji.

 

Opinie

Komunikacja wizerunkowa to nowoczesna propozycja kształcenia, adresowana do osób, które chciałyby tworzyć wizerunki firm, osób i miejsc w technologiach nowych mediów. Planując studia we Wrocławiu należy zapoznać się z ofertą omawianej uczelni, bo to właśnie ona proponuje studia w tym zakresie. Jakie ma Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu opinie? Paulina, studentka Komunikacji wizerunkowej mówi:

„Studia w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW to studia praktyczne, dzięki którym można nauczyć się wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia do prowadzenia szeroko pojętej komunikacji. Zajęcia są bardzo ciekawe, zwłaszcza te, podczas których poznaje się techniczną obsługę sprzętu oraz jego możliwości. Polecam. Warto tutaj studiować i zdobywać cenne wykształcenie.”

 

 

Wiedza, którą zdobędziesz studiując Komunikację wizerunkową w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW:

Absolwent kierunku Komunikacja wizerunkowa w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu posiada wiedzę i umiejętności między innymi w zakresie:

  • reguł funkcjonowania rynków medialnych w Polsce i na świecie,
  • teorii komunikacji i sztuki perswazji,
  • potrzeb wizerunkowych wybranych organizacji z różnych sektorów rynkowych oraz otoczenia politycznego,
  • specyfiki sztucznej inteligencji i wykorzystywania jej w komunikacji wizerunkowej,
  • strategii zarządzania wizerunkiem,
  • kreatywnego pisania w Internecie,
  • prawa autorskiego,
  • zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych.

 

Praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku Komunikacja wizerunkowa:

Absolwent kierunku Komunikacja wizerunkowa w Uniwersytecie Dolnośląskim DSW we Wrocławiu znajdzie zatrudnienie między innymi w:

  • działach promocji,
  • działach marketingu,
  • agencjach komunikacji marketingowej,
  • agencjach public relations,
  • agencjach reklamowych,
  • działach związanych z komunikacją wizerunkową organizacji.

 

Jakie przedmioty zdawać na maturze

STUDIA I STOPNIA

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Jakie wymagania na studia II stopnia

STUDIA II STOPNIA

Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ

Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu

Komentarze (0)