Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Artykuł archiwalny
Opracowanie zawiera zasady rekrutacji na studia w roku akademickim 2022/2023 na Gdańskim Uniwersytecie Medycznie. W zestawieniu znajdziesz informacje na temat rekrutacji na poszczególne kierunki studiów, przeliczniki punktów, przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie kwalifikacji, limity miejsc oraz terminy rekrutacji 2022.
Uchwała nr 42/2021 Senatu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego z dnia 28 czerwca 2021 r. w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok studiów w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym w roku akademickim 2022/2023
Na podstawie:
1) art. 28 ust. 1 pkt 10, art. 69 ust. 1 pkt 1, art. 70, art. 72, art. 79, art. 323 ust.1 oraz art. 444 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 478 z późn. zm);
Senat GUMed usta
ła na rok akademicki 2022/2023
następujące warunki i tryb rekrutacji:
Rozdział I
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
§1
1. Niniejsza uchwała określa:
2. Użyte w uchwale określenia oznaczają:
3. Początek rekrutacji na studia jednolite magisterskie oraz na studia pierwszego i drugiego stopnia prowadzonych w formie studiów stacjonarnych oraz niestacjonarnych rozpoczynające się w semestrze zimowym w roku akademickim 2022/2023 rozpoczyna się nie później niż 30.06.2022 r.
Zakończenie rekrutacji na wyżej wymienione studia w roku akademickim 2022/2023 ustala się na dzień: 31.08.2022 r.
Początek rekrutacji uzupełniającej na studia jednolite magisterskie oraz na studia pierwszego i drugiego stopnia prowadzonych w formie studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rozpoczynające się w semestrze zimowym w roku akademickim 2022/2023, na które nie został wypełniony limit miejsc w ramach rekrutacji podstawowej ustala się na dzień 01.09.2022 r.
Zakończenie rekrutacji uzupełniającej na wyżej wymienione studia w roku akademickim 2022/2023 ustala się na dzień: 15.10.2022 r.
4. Szczegółowe informacje dotyczące formy bezpośredniego składania dokumentów (doręczenie osobiste lub drogą pocztową) oraz terminy dotyczące:
ustalane są corocznie przez Uczelnię, a następnie udostępniane w informatorach dla kandydatów na stronie internetowej Działu Rekrutacji w terminie do 31 maja 2022, zaś kandydaci zobowiązani są bezwzględnie się do nich stosować.
5. Rejestracja kandydatów w procesie rekrutacji na Uczelnię odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną poprzez system ERK.
6. Na podstawie danych z rejestracji Uczelnia tworzy zbiorcze listy rankingowe. Kwalifikacja kandydatów na studia odbywa się na zasadzie konkursu. Kandydaci są kwalifikowani według całkowitej liczby zdobytych punktów, rozpoczynając od osoby, która zdobyła najwyższą liczbę punktów, aż do wypełnienia limitu przyjęć na określonym kierunku, o ile nie istnieją inne ograniczenia.
7. O przyjęcie na studia ubiegać się mogą wyłącznie Kandydaci, którzy otrzymają co najmniej 30% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w procesie rekrutacji. Wymóg ten nie dotyczy:
1) studiów na kierunku lekarskim, lekarsko-dentystycznym, o przyjęcie na które mogą ubiegać się wyłącznie Kandydaci, którzy otrzymają co najmniej 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania w procesie rekrutacji.
8. Limity przyjęć na poszczególne kierunki ustalane sq:
Senat Uczelni nie ogranicza liczby miejsc na studia dla osób, dla których będzie to kolejny kierunek studiów stacjonarnych w uczelni publicznej.
9. Rektor GUMed podejmuje decyzje w sprawie:
10.W trakcie tworzenia list osób przyjętych na studia możliwe jest przekroczenie limitu przyjęć bądź jego niewypełnienie. W przypadku kandydatów z identyczną punktacją przekroczenie limitu jest możliwe w sytuacji, gdy odchylenie od limitu jest mniejsze niż jego niewypełnienie.
11.Dla kandydatów z taką samą punktacją na jednolite studia magisterskie - z wyłączeniem kierunku psychologia zdrowia, kierunku lekarskiego ED i farmaceutycznego ED, wprowadza się dodatkowe kryterium przyjęcia. Dla kierunku lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, analityka medyczna i fizjoterapia jest to wynik egzaminu maturalnego z biologii na poziomie rozszerzonym. Dla kierunku farmacja jest to wynik z egzaminu maturalnego z chemii na poziomie rozszerzonym.
12.Zasady rekrutacji dla laureatów oraz finalistów olimpiad reguluje odrębna Uchwała Senatu GUMed w sprawie warunków rekrutacji laureatów oraz finalistów ogólnopolskich olimpiad stopnia centralnego oraz olimpiad międzynarodowych na studia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Warunkiem rozpoczęcia postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydata będącego laureatem bądź finalistą wymienionych w tejże Uchwale olimpiad jest zarejestrowanie przez niego konta ERK i załączenie w systemie ERK (w formie plików pdf) skanów dokumentów potwierdzających uzyskanie tytułu laureata lub finalisty tychże olimpiad.
13.W podanym terminie rejestracji Kandydaci na studia z tokiem nauczania w języku polskim, zobowiązani sq:
1) założyć konto ERK w systemie rekrutacji on-line dostępnym na stronie internetowej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego: http://rekrutacja.gumed.edu.p1/, oraz wypełnić i zatwierdzić znajdujący się w systemie ERK elektroniczny formularz rejestracyjny, w tym w szczególności:
Kandydaci z maturą EB zobowiązani są w terminie rejestracji na studia załączyć w systemie ERK (w formie plików pdf) skony następujących dokumentów:
- świadectwo maturalne wraz z transkryptem ocen i obowiązującą na nim skalą ocen; załączone powinny być wersje dokumentów w języku polskim.
Kandydaci z maturą zagraniczną zobowiązani są w terminie rejestracji na studia załączyć w systemie ERK (w formie plików pdf) skony następujących dokumentów:
d) Kandydaci na studia II stopnia na kierunkach: dietetyka, pielęgniarstwo, położnictwo, przemysł farmaceutyczny i kosmetyczny, zdrowie publiczne oraz zdrowie środowiskowe i bhp - zobowiązani są załączyć w systemie ERK zaświadczenia (w formie plików pdf) zawierające potwierdzone dane o składowych niezbędnych w procesie tworzenia listrankingowych na poszczególne kierunki. Dane jakie mają znajdować się na zaświadczeniu precyzują zapisy tej Uchwały w części szczegółowej opisującej warunki i tryb rekrutacji na w/w kierunki. Zaświadczenia należy składać na formularzach ustalonych przez Dział Rekrutacji będących załącznikiem do tej Uchwały (Załącznik nr 1 );
e) umieścić plik w formacie JPG, o parametrach zgodnych z wymaganiami technicznymi ERK, ze zdjęciem kandydata spełniającym wymogi dla zdjęcia przeznaczonego do dowodu osobistego,
2) wnieść opłatę za przeprowadzenie rekrutacji, nie później niż w ostatnim dniu rejestracji kandydatów, na indywidualny rachunek bankowy o numerze wskazanym na jego koncie ERK.
W przypadku gdy kandydat ubiega się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek studiów, czy na ten sam kierunek ale prowadzony w różnych formach, wtedy na potrzeby rekrutacji każdorazowo, oddzielnie dla każdego kierunku czy formy kandydat zobowiązany jest powtórzyć czynności opisane w podpunktach 1-2.
Spełnienie powyższych wymogów jest równoznaczne z zaakceptowaniem kandydatury na dany kierunek studiów. Kandydat ponosi pełną odpowiedzialność za niewprowadzenie danych lub wprowadzenie danych niepełnych, błędnych lub fałszywych, a także za wynikające z tego skutki oraz decyzje komisji.
14. W podanym terminie rejestracji kandydaci na studia z tokiem nauczania w języku angielskim, zobowiązani są:
1) założyć konto ERK w systemie rekrutacji on-line dostępnym na stronie internetowej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego: httos://admission.mug.edu.p1/, oraz wypełnić i zatwierdzić znajdujący się w systemie ERK elektroniczny formularz rejestracyjny, w tym w szczególności:
W przypadku gdy kandydat ubiega się o przyjęcie na więcej niż jeden kierunek studiów, wtedy na potrzeby rekrutacji każdorazowo, oddzielnie dla każdego kierunku kandydat zobowiązany jest powtórzyć powyższe czynności;
2) załączyć w systemie ERK (w formie plików pdf) skany następujących dokumentów:
Spełnienie powyższych wymogów jest równoznaczne z zaakceptowaniem kandydatury na dany kierunek studiów i jest niezbędne do dopuszczenia kandydata do dalszych etapów postępowania kwalifikacyjnego opisanych w części szczegółowej tej uchwały. Kandydat ponosi pełną odpowiedzialność za niewprowadzenie danych lub wprowadzenie danych niepełnych, błędnych lub fałszywych, a także za wynikające z tego skutki oraz decyzje komisji.
15. Do końca okresu rejestracji kandydat ma prawo uzupełniać i modyfikować dane wprowadzone do internetowego formularza rekrutacyjnego i innych części osobistego konta ERK. Jeżeli w ostatnim dniu rejestracji brak jest zaksięgowania opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na rachunku GUMed lub potwierdzenia otrzymania kompletu wymaganych dokumentów, kandydat zobowiązany jest do dostarczenia drogą mailowq lub pocztową odpowiednio dowodu wniesienia opłaty lub wymaganych dokumentów do siedziby Działu Rekrutacji nie później niż w terminie wyznaczonym na dokonanie rejestracji (decyduje data doręczenia a nie wysłania). Adresy mollowe i pocztowy podane są do publicznej wiadomości na stronach: http://rekrutacja.gumed.edu.pl - dla kandydatów na studia z tokiem nauczania w języku polskim, oraz https://admission.mug.edu.pl - dla kandydatów na studia z tokiem nauczania w języku angielskim.
16. System ERK zamyka się z końcem 59 minuty po godzinie 23.00 czasu urzędowego na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej ostatniego dnia okresu rejestracji na dany kierunek, poziom i formę studiów. Po tej godzinie dokonywanie zmian lub uzupełnianie danych w systemie ERK jest niemożliwe.
17. Kandydat ponosi wszelkie koszty związane z wniesieniem opłaty rekrutacyjnej, w tym koszty manipulacyjne, opłaty bankowe, prowizje. Opłata za przeprowadzenie rekrutacji nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji gdy:
Zwrot opłaty następuje na pisemny wniosek kandydata zarejestrowanego w systemie rejestracji online GUMed (niezależnie od tego, kto dokonał wpłaty), złożony w terminie do 30 dni od zamknięcia ERK, na rachunek bankowy wskazany we wniosku.
18. Jeżeli w postępowaniu kwalifikacyjnym uwzględniane są wyniki egzaminu/rozmowy kwalifikacyjnej, Kandydat otrzymuje informację o miejscu, dacie oraz godzinie egzaminu/rozmowy kwalifikacyjnej za pośrednictwem informatorów dla kandydatów na stronach Działu Rekrutacji http://rekrutacja.gumed.edu.p1/ lub https://admission.mug.edu.p1/. Nieprzystąpienie do egzaminu/rozmowy kwalifikacyjnej w wyznaczonym terminie skutkuje uzyskaniem 0 punktów z tego egzaminu.
19. Rekrutację na dany kierunek studiów przeprowadzają Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne.
20. Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne powoływane są na wniosek Dziekana przez Rektora GUMed. Wydziałowe Komisje Rekrutacyjne dokonują przyjęcia na studia w drodze wpisu na listę studentów lub podejmują decyzję o odmowie przyjęcia na studia. Decyzję o odmowie przyjęcia na studia podpisuje Przewodniczy Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej.
21. Niedopuszczalne jest przyjęcie na dany kierunek, poziom i formę studiów Kandydata, który jest studentem Uczelni na danym kierunku, poziomie i formie studiów.
22. Decyzja o nieprzyjęciu kandydata ma formę dokumentu elektronicznego i publikowana jest na indywidualnym koncie kandydata w systemie ERK.
23. Wyniki postępowania w sprawie przyjęcia na studia są jawne.
24. Osoby kandydujące na studia z tokiem nauczania w języku polskim znajdujące się na liście osób zakwalifikowanych na studia zobowiązane są, w wyznaczonym przez GUMed terminie, załączyć w systemie ERK (w formie plików pdf) skany następujących dokumentów, a następnie dostarczyć ich oryginały bezpośrednio lub drogą pocztową do Działu Rekrutacji:
1) podanie na ustalonym formularzu, który dostępny jest w systemie rekrutacji on-line na stronie internetowej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego: http://rekrutacja.gumed.edu.pl/
w formie interaktywnego formularza on-line, po wypełnieniu podania w wersji elektronicznej należy je wydrukować i podpisać;
2) oryginalne świadectwo maturalne lub jego oryginalny odpis (dostarczenie tych uwierzytelnionych dokumentów wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument ten będzie nieudostępniony GUMed w systemie Krajowego Rejestru Matur (KReM)), a w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia II stopnia:
Oryginały i oryginalne odpisy świadectw i dyplomów będą zwrócone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego;
3) oryginalne zaświadczenie z OKE o wynikach z egzaminu maturalnego (dostarczenie tego uwierzytelnionego dokumentu wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument ten będzie nieudostępniony GUMed w systemie Krajowego Rejestru Matur (KReM) oraz oryginalne świadectwo dojrzałości (dostarczenie tego uwierzytelnionego dokumentu wymagane jest od wszystkich zakwalifikowanych kandydatów ze starą maturą) - dotyczy kandydatów ze starą maturą; zamiast oryginalnego zaświadczenia z OKE o wynikach egzaminu maturalnego kandydat może przedłożyć zaświadczenie o wyniku uzyskanym podczas egzaminów wstępnych w uczelni medycznej (egzaminy w standardzie CKE).
4) oryginalne zaświadczenie z Liceum Ogólnokształcącego o wynikach z egzaminu maturalnego, a niezwłocznie po otrzymaniu, oryginalne świadectwo maturalne - dotyczy kandydatów z maturą międzynarodową IB, (dostarczenie tych uwierzytelnionych dokumentów wymagane jest jedynie w przypadku jeżeli dokument ten będzie nieudostępniony GUMed w systemie International Baccalaureate Information System (IBIS) ) (ibo.org);
5) zaświadczenie o znajomości języka polskiego na poziomie umożliwiającym podjęcie studiów wyższych (B2) - dotyczy osób z matura zagraniczną;
6) jeden egzemplarz Katalogu opłat - który dostępny jest w systemie rekrutacji on-line na stronie internetowej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego: http://rekrutacja.gumed.edu.pl/ w formie elektronicznej. Po zapoznaniu się ze znajdującą się tam treścią, należy go wydrukować i podpisać;
7) kserokopię paszportu w przypadku cudzoziemców;
8) potwierdzenie wpłaty za czesne (dotyczy studiów w formie niestacjonarnej, oraz cudzoziemców, którzy nie podlegają ustawowemu zwolnieniu z opłaty za usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim).
9) dokument poświadczający posiadanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, polisy ubezpieczenia zdrowotnego na okres kształcenia w Polsce, lub objęcie powszechnym ubezpieczeniem zdrowotnym w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1510 ze zm.), lub potwierdzenie pokrycia przez ubezpieczyciela kosztów leczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na minimalną kwotę 30 000 euro (dotyczy cudzoziemców przyjmowanych na studia stacjonarne w języku polskim).
Powyższe dokumenty kandydat załącza w formie plików pdf na swoim koncie ERK a następnie składa w siedzibie Działu Rekrutacji. Odwzorowanie cyfrowe dokumentu sporządza się w formacie PDF, zapewniając jego czytelność oraz stosując zasadę, zgodnie z którą jeden plik PDF odpowiada jednemu odwzorowywanemu dokumentowi.
Komplet wyżej wymienionych dokumentów należy dostarczyć do Działu Rekrutacji w terminie podanym na każdej zaktualizowanej liście rankingowej. Przewidywany jest odrębny termin na składanie dokumentów elektronicznych oraz odrębny termin na dostarczanie dokumentów bezpośrednio lub drogą pocztową. O akceptacji przesłanych dokumentów decyduje data ich wpływu do Działu Rekrutacji, nie data stempla pocztowego.
25. Osoby, które nie spełnią wymagań opisanych w § 1 ust. 24, zostaną skreślone z listy osób zakwalifikowanych na studia w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym, a w ich miejsce przy aktualizacji listy rankingowej wejdą kolejne osoby znajdujące się pod linią odcięcia, które uzyskały pierwotnie niewystarczającą liczbę punktów. Osoby te zobowiązane są w wyznaczonym przez GUMed terminie załączyć w systemie ERK (w formie plików pdf) skony kompletu dokumentów (takiego samego, jaki obowiązywał osoby znajdujące się na pierwotnej liście zakwalifikowanych § 1 ust. 24), a następnie dostarczyć do Działu Rekrutacji komplet dokumentów bezpośrednio lub drogą pocztową.
Rozdział II
ZASADY PRZELICZANIA WYNIKÓW UZYSKANYCH PRZEZ KANDYDATÓW NA POZIOMIE SZKO
ŁY
ŚREDNIEJ BEDĄCYCH PODSTAWĄ PROCESU KWALIFIKACYJNEGO W SPRAWIE PRZYJĘCIA
NA STUDIA
2
1. Wyniki kandydatów na studia prowadzone w języku polskim przelicza się następująco:
1) „nowa matura", zdawana w latach 2005-2022:
2) „stara maturą" (zdawaną przed rokiem 2005) - kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia, zobowiązani są posiadać na zaświadczeniu z OKE wyniki z egzaminu maturalnego z danego przedmiotu zdawanego na poziomie rozszerzonym lub podstawowym wyrażone w procentach:
W przypadku, gdy zamiast oryginalnego za
świadczenia z OKE o wynikach egzaminu
maturalnego kandydat przedkłada zaświadczenie o wyniku uzyskanym podczas egzaminów wstępnych w uczelni medycznej (egzaminy w standardzie CKE), wyniki wskazane na zaświadczeniu (określone w %) są przeliczane jak dla „nowej matury".
3) matura międzynarodowa (IB):
a) wynik z matury IB z danego przedmiotu zdawanego na poziomie HI jest traktowany jako wynik na poziomie rozszerzonym. Wynik wyrażony w skali od 1 do 7, dla wyników zaliczających egzamin, będzie przeliczany na punkty według tabeli:
Ocena na świadectwie IB - HL |
Punkty rekrutacyjne GUMed |
7 |
100 |
6 |
85,71 |
5 |
71,43 |
4 |
57,14 |
3 |
42,86 |
2 |
28,57 |
b) Wynik z matury IB z danego przedmiotu zdawanego na poziomie SL jest traktowany jako wynik na poziomie podstawowym. Wynik wyrażony w skali od 1 do 7, dla wyników zaliczających egzamin, będzie przeliczany na punkty według tabeli:
Ocena na świadectwie IB - SL |
Punkty rekrutacyjne GUMed |
7 |
60 |
6 |
51,43 |
5 |
42,86 |
4 |
34,28 |
3 |
25,72 |
2 |
17,14 |
Wyjątek stanowi wynik z matury IB z matematyki zdawanej na poziomie SL (podstawowym), który będzie przeliczany na punkty według zasad dla poziomu HL.
4) matura European Baccalaureate (EB):
[wynik matury EB/10] x 100 = liczba punktów rekrutacyjnych.;
Pod uwagę brane będą jedynie wyniki z przedmiotów, które uwzględniają ocenę z egzaminu maturalnego.
[wynik matury EB/10] x 60 = liczba punktów rekrutacyjnych.;
Wyjątek stanowi wynik z egzaminu maturalnego z matematyki zdawanej na poziomie podstawowym (przedmiot realizowany w zakresie 2-3 godzin tygodniowo), który będzie przeliczany na punkty według zasady:
[wynik matury EB/10] x 100 = liczba punktów rekrutacyjnych.;
Pod uwagę brane będą jedynie wyniki z przedmiotów, które uwzględniają ocenę z egzaminu maturalnego.
5) matura zagraniczna: wyniki ze świadectwa są przeliczane przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną.
Rozdział III
ZASADY REKRUTACJI NA WYDZIAŁ LEKARSKI
Tytu
ł I
JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE STACJONARNE
§3
Czas kształcenia w ramach jednolitych studiów magisterskich wynosi:
4
Tytuł II
STUDIA I STOPNIA STACJONARNE
5
Czas kształcenia w ramach studiów I stopnia na kierunku Techniki dentystyczne wynosi 3 lata (6 semestrów).
6
Tytuł III
JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE NIESTACJONARNE
7
Studia są odpłatne. Wysokość obowiązujących w danym roku opłat jest podawana do publicznej wiadomości w formie Zarządzenia Rektora GUMed na stronie internetowej Działu Rekrutacji GUMed www.rekrutacja.gumed.edu.pl
§8
Czas kształcenia w ramach jednolitych studiów magisterskich:
§9
Kandydatów na jednolite studia magisterskie niestacjonarne kierunków: lekarski i lekarsko-dentystyczny obowiązują takie same zasady rekrutacji, jak w przypadku studiów stacjonarnych.
Tytuł IV
STUDIA I STOPNIA NIESTACJONARNE
10
Studia sq odpłatne. Wysokość obowiązujących w danym roku opłat jest podawana do publicznej wiadomości w formie Zarządzenia Rektora GUMed na stronie internetowej Działu Rekrutacji GUMed www.rekrutacja.gumed.edu.pl.
§11
Czas kształcenia w ramach studiów I stopnia na kierunku techniki dentystyczne wynosi 3 lata (6 semestrów).
§12
Kandydatów na studia I stopnia niestacjonarne na kierunku: techniki dentystyczne obowiązują takie same zasady rekrutacji, jak w przypadku studiów stacjonarnych.
Tytuł V
JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE ANGLOJĘZYCZNE
13
§14
§ 15
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Gdański Uniwersytet Medyczny
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Gdański Uniwersytet Medyczny