Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie ma limitu wiekowego. Podstawą do przyjęcia na studia I stopnia i jednolite magisterskie jest posiadanie świadectwa maturalnego. Podstawą do przyjęcia na studia II stopnia jest posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
studia stacjonarne I STOPNIA i JEDNOLITE MAGISTERSKIE: - wydrukowane podanie o przyjęcie na studia z systemu IRK - świadectwo dojrzałości w oryginale lub odpis świadectwa dojrzałości wraz z kserokopią - dowód wniesienia opłaty za Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) - zaświadczenie lekarskie z odbytych badań specjalistycznych -> dotyczy tylko kierunków określonych odrębnym zarządzeniem Rektora - dla kierunków prowadzonych przez Wydział Teologiczny jedna fotografia
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
W przypadku studiów stacjonarnych należy zgodnie z harmonogramem rekrutacji dostępnym w okolicach kwietnia na stronie: www.rekrutacja.uksw.edu.pl, zarejestrować się na studia za pomocą strony internetowej: www.irk.uksw.edu.pl. Następnie po wynikach rekrutacji należy wydrukować podanie o przyjęcie na studia z systemu IRK i wraz z kompletem dokumentów złożyć je na określonym Wydziale. W przypadku studiów niestacjonarnych na większości wydziałów nie trzeba czekać na wyniki rekrutacji. Po zarejestrowaniu się w systemie IRK, dokonaniu opłaty rekrutacyjnej w wyznaczonych terminach należy złożyć dokumenty na Wydziale. Wyjątek stanowi Wydział Nauk Pedagogicznych – tu procedura jest taka sama jak w przypadku studiów stacjonarnych.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Zaleca się składanie dokumentów osobiście, jednak w sytuacjach wyjątkowych może to zrobić osoba trzecia. W przypadku, gdy kandydat nie może osobiście złożyć dokumentów na studia - dopuszczone jest, aby osoba trzecia dokonała tego w imieniu kandydata.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Nie jest wymagane poświadczenie notarialne w przypadku składania dokumentów przez osobę trzecią.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Za kandydata na studia stacjonarne dokumenty złożyć mogą: członek najbliższej rodziny (niekonieczne jest w tym przypadku pełnomocnictwo pisemne) lub osoba spoza rodziny w przypadku, gdy posiada pełnomocnictwo udzielone na piśmie (ogólne – tj. do reprezentowania kandydata podczas postępowania rekrutacyjnego, bądź szczególne – tj. do dokonania konkretnej czynności, jaką jest złożenie dokumentów na studia). Podanie o przyjęcie na studia, które jest jednym z wymaganych dokumentów, musi być podpisane przez kandydata. Za kandydata na studia niestacjonarne czynności tej może dokonać inna osoba, przy czym należy pamiętać, że w momencie składania dokumentów na studia niestacjonarne, dokonuje się podpisanie umowy o warunkach odpłatności za studia niestacjonarne, w związku z czym, osoba składająca za kandydata dokumenty, aby ją podpisać, musi posiadać pisemne pełnomocnictwo do złożenia dokumentów oraz dokonania konkretnej czynności prawnej, jaką jest podpisanie w/w umowy w imieniu kandydata. Podanie o przyjęcie na studia, które jest jednym z wymaganych dokumentów, musi być podpisane przez kandydata]
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Kandydaci, którzy będą na liście rezerwowej muszą obserwować komunikaty, które są dostępne na ich kontach w IRK. W większości wydziałów kandydaci z list rezerwowych nie składają dokumentów, tylko czekają aż zmieni się status ich kwalifikacji na: kandydat zakwalifikowany. Jedynie w przypadku Wydziału Prawa i Administracji kandydaci z listy rezerwowej, chcąc mieć szansę na przyjęcie na studia, składają dokumenty.
Czy wyniki matur należy wpisywać samodzielnie?+
Tak, zaleca się samodzielne wpisywanie wyników do systemu IRK. Wyniki maturalne i tak są pobierane z Krajowego Rejestru Matur przez Uczelnię.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Tylko w przypadku osób, które zdawały starą maturę.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Osoby, które są laureatami bądź finalistami są zwolnione z opłaty rekrutacyjnej. Muszą zarejestrować się w systemie IRK oraz przesłać na adres mailowy: rekrutacja@uksw.edu.pl skan zaświadczenia o byciu laureatem bądź finalistą. Wówczas jest im przyznana maksymalna ilość punktów. Po wynikach rekrutacji wraz z wymaganym kompletem dokumentów na studia należy donieść stosowne zaświadczenie. W przypadku Wydziału Medycznego. Collegium Medicum – szczegółowe zasady dotyczące olimpiad można znaleźć na stronie www.rekrutacja.uksw.edu.pl
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
W przypadku rekrutacji na Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego progi punktowe nie są wymagane. Każdy kierunek ma określony limit przyjęcia na studia. Kwalifikowane są osoby z najwyższą punktacją.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Informacja o tym, czy kandydat został zakwalifikowany na studia jest dostępna na koncie kandydata w systemie IRK w dniu ogłoszeniu wyników rekrutacji. Po złożeniu dokumentów kandydat zostanie wpisany na listę studentów.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
W przypadku studiów stacjonarnych – nie ma to znaczenia. W przypadku studiów niestacjonarnych – dokumenty są przyjmowane do wyczerpania limitu.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Nie, dopiero po złożeniu dokumentów kandydat zostaje wpisany na listę studentów, a więc zostaje przyjęty na studia.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak, osoby, które się zarejestrowały i dokonały opłaty rekrutacyjnej będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłata rekrutacyjna jest dokonywana na indywidualny numer konta, który jest generowany w systemie IRK, po zapisaniu się na studia.
Co wpisać w tytule przelewu?+
Dla Polaków – w tytule przelewu należy wpisać: opłata rekrutacyjna i rok (w tym roku – 2019). Dla obcokrajowców (opłaty w Euro i w USD) – opłata rekrutacyjna i rok oraz pesel.
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Studia stacjonarne – zgodnie z terminem, który jest podany w harmonogramie rekrutacji (głównie do ostatniego dnia rejestracji), studia niestacjonarne – do momentu, kiedy są przyjmowane dokumenty, a więc do wyczerpania limitów.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Można ubiegać się o zwrot opłaty rekrutacyjnej lub wykorzystać ją w rekrutacji dodatkowej, jeśli będzie taka uruchomiona.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Przelew może zostać zrealizowany z dowolnego konta, może zostać dokonany za pośrednictwem banku, można go również dokonać za pośrednictwem poczty. Ważne, żeby został zrealizowany na właściwy numer konta.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
Jeśli chodzi o studia stacjonarne, to w większości wydziałów są brane pod uwagę – język polski, język obcy oraz przedmiot do wyboru. W przypadku studiów II stopnia brana jest pod uwagę średnia z ukończenia studiów wyższych. Szczegółowe zasady rekrutacji i informacje o przedmiotach można znaleźć na stronie: www.rekrutacja.uksw.edu.pl w zakładce studia.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
W przypadku osób posiadających nową maturę – tak, w przypadku osób ze starą maturą, jeśli ktoś nie miał na maturze wymaganego zestawu przedmiotów można wprowadzić ocenę końcoworoczną.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Nie ma limitu w przypadku rejestracji i zapisów na studia. Za każdy kierunek trzeba jednak dokonać opłaty rekrutacyjnej.
W jaki sposób dokonywana jest procedura przeniesienia?+
W kwestiach przeniesienia należy kontaktować się Wydziałem, na który kandydat chce się przenieść. Decyzję podejmuje dziekan danego Wydziału.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Wgranie zdjęcia jest konieczne do wydrukowania podania o przyjęcie na studia. Zdjęcie można wgrać wcześniej, albo poczekać na wyniki rekrutacji. Jego wymiary powinny wynosić 400 x 500 pikseli, co pozwala na wydrukowanie zdjęcia w rozmiarze 2 cm x 2,5 cm z odpowiednią jakością. Akceptowane są również zdjęcia o większych wymiarach spełniających powyższe proporcje.
Wasze pytania:
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.