Menedżer produktu to propozycja kształcenia, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem, ponieważ współczesny rynek coraz mocniej potrzebuje wysoko wykwalifikowanych specjalistów odpowiedzialnych za technologiczne, rynkowe i jakościowe kształtowanie produktu i wizerunku jego marki. A w jakim zakresie kształcą się ci specjaliści? Otóż, w toku studiów studenci poruszają się po zagadnieniach: towaroznawstwa przemysłowego, towaroznawstwa spożywczego, logistyki, handlu zagranicznego, zarządzania produktem, marketingu strategicznego, jak również projektowania i innowacyjności produktu.
Założeniem tej ścieżki kształcenia jest przygotowanie do skutecznego i kreatywnego działania w warunkach gospodarki rynkowej, a mówiąc ściślej do praktycznego kreowania i weryfikowania pomysłów na produkt, zgodnie z potrzebami klientów. Oznacza to, że osoby wykształcone w tym zakresie będą zajmować się danym produktem, zaczynając od projektu wyrobu, poprzez cały cykl życia, aż po jego właściwe zagospodarowanie po zużyciu czy uszkodzeniu.
Absolwenci, posiadając konkretną wiedzę i jasno określone umiejętności, będą mogli znaleźć zatrudnienie w różnych działach gospodarki, a przede wszystkim w: przedsiębiorstwach handlu wewnętrznego i zagranicznego, działach projektów i wzornictwa przemysłowego, działach gospodarki magazynowej, firmach logistycznych i spedycyjnych, działach kształtowania jakości czy też działach marketingu przedsiębiorstw wytwórczych.