Psychopedagogika to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać wiedzę obszerną, złożoną z wielu zagadnień, w szczególności na temat faktów, zjawisk, teorii i dylematów dotyczących edukacji oraz ich złożonych uwarunkowań, w tym humanistycznych, społeczno- kulturowych, cywilizacyjnych, biologiczno- medycznych oraz psychologicznych.
Studenci poruszają się po zagadnieniach: prawidłowości i zakłóceń procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej, interdyscyplinarnych aspektów różnic indywidualnych, psychologii motywacji, emocji i procesów poznawczych, psychospołecznych uwarunkowań funkcjonowania rodziny oraz relacji interpersonalnych i rozwoju zdolności, a także metod pracy opiekuńczo- wychowawczej, metod pracy pedagoga szkolnego, metod diagnozy rozwoju i zaburzeń w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci i młodzieży oraz metod wczesnego wspomagania rozwoju. Ponadto, nabywają umiejętności w zakresie: projektowania i realizowania programów profilaktycznych i pomocowych z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania i potrzeb odbiorców oraz wspierania funkcjonowania osób w różnych sytuacjach życiowych.
Absolwenci Psychopedagogiki wyróżniają się wiedzą, umiejętnościami oraz kompetencjami społecznymi, które razem stanowią podstawę do podjęcia pracy w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, poradniach psychologiczno- pedagogicznych, prywatnych gabinetach pomocy psychologiczno- pedagogicznej, opiniodawczych zespołach sądowych specjalistów, powiatowych centrach pomocy rodzinie, ośrodkach adopcyjnych, placówkach opiekuńczo- wychowawczych czy placówkach wsparcia dziennego.