Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej to propozycja kształcenia, która adresowana jest do osób zainteresowanych zagłębieniem się w przestrzeń zagadnień związanych z działalnością organów administracji publicznej będącą elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym. Studia pozwalają poznać sferę zapobiegania sytuacjom kryzysowym, przygotowania do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowania w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, jak również usuwania ich skutków oraz odtwarzania zasobów i infrastruktury krytycznej.
Realizowane w toku studiów zajęcia poświęcone są między innymi: zarządzaniu ryzykiem, rodzajom i formom zagrożeń sytuacji kryzysowych, prawnym uwarunkowaniom zarządzania kryzysowego, prawno- organizacyjnym uwarunkowaniom funkcjonowania służb mundurowych, obiegowi informacji w systemie zarządzania kryzysowego czy logistyce sytuacji kryzysowych.
Absolwenci Zarządzania kryzysowego w administracji publicznej przygotowani są do pracy w: instytucjach administracji publicznej i jednostkach służb mundurowych, które zajmują się bezpieczeństwem obywateli, zespołach reagowania kryzysowego zarówno na szczeblu regionalnym, jak i centralnym jednostkach administracji publicznej, jednostkach samorządu terytorialnego i przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych związanych z zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych.