Studia na kierunku akademia managera jednostki terytorialnej to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia kierowane są głównie dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego oraz osób, które chcą z nimi związać swoją ścieżkę zawodową. Kierunek będzie także odpowiedni dla osób na stanowiskach kierowniczych, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje i lepiej wypełniać obowiązki.
Na kierunku akademia managera jednostki terytorialnej często nie ma specjalnych wymagań. Konieczne jest jedynie ukończenie studiów I lub II stopnia na dowolnej specjalizacji i złożenie dokumentów w wyznaczonym terminie. Warto więc zapoznać się wcześniej z harmonogramem, żeby nie przegapić ważnych dat. Kierunek może się wiązać z dodatkowymi opłatami i zostać nieuruchomiony w przypadku zbyt małej liczby chętnych.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Kierunek akademia kompetencji menedżerskich realizowany jest w trybie niestacjonarnym. Zajęcia mogą być prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę uczelni i doświadczonych praktyków. Dzięki temu studenci zdobywają wiedzę od osób, które na co dzień zajmują się tematem administracji w jednostkach samorządowych. Zajęcia mogą mieć formę teoretycznych wykładów i praktycznych ćwiczeń.
Studenci zdobywają ogólną wiedzę z zakresu funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, a także prawa, finansów, organizacji i zarządzania. Dzięki zajęciom na kierunku przygotowują się do objęcia stanowisk managerskich.
Studia na kierunku akademia managera jednostki terytorialnej możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studenci w trakcie zajęć zdobywają szeroką interdyscyplinarną wiedzę niezbędną do pracy w jednostkach administracji publicznej. Poznają podstawy finansów publicznych, uczą się nimi zarządzać i prowadzić rachunki. W programie może się także pojawić temat funduszy unijnych i możliwości zdobycia dofinansowania z inwestycji z Unii Europejskiej. Studenci otrzymują informacje z zakresu ochrony danych i cyberbezpieczeństwa, gdyż w dzisiejszym świecie duża część zasobów istnieje w formie elektronicznej. Zajęcia omawiające audyt wewnętrzny pomogą przygotować przyszłych urzędników do kontroli finansowych.
Przedmioty, które mogą się pojawić w programie kierunku akademia managera jednostki terytorialnej, to np.:
Oprócz przyswajania wiedzy teoretycznej studenci pracują także nad swoimi umiejętnościami miękkimi i uczą się, jak lepiej zarządzać sobą i zespołami. Trenują techniki komunikacyjne, rozwiązywania problemów i negocjacji. W programie mogą się znaleźć zajęcia z PR czy marketingu, pokazujące jak promować i pokazywać działania jednostek samorządu szerszej publice.
Studia na kierunku akademia managera jednostki terytorialnej trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Absolwenci kierunku akademia managera jednostki terytorialnej są przygotowani do objęcia stanowisk urzędniczych w organach administracji samorządowej. Mogą szukać pracy m.in. w urzędach wojewódzkich, gmin, miast czy starostwach powiatowych. Zatrudnienie mogą znaleźć zarówno w roli urzędnika, jak i kierownika, jeśli odpowiednio podniosą swoje kompetencje zawodowe. Kierunek może być także drogą do otrzymania awansu na wyższe stanowisko w dotychczasowym miejscu pracy, dzięki zwiększeniu efektywności zarządzania.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu studiów na kierunku akademia managera jednostki terytorialnej to m.in.:
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia