Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny to studia podyplomowe, których program kształcenia zazwyczaj trwa 1 rok.
Studia na kierunku archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | zjazdy |
Poziom studiów | studia podyplomowe |
Uczelnie
Studia na kierunku archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe możesz podjąć na | archikultura - edukator architektoniczny - studia podyplomowe - uczelnie >
Studia skierowane są do wszystkich, którzy chcieliby rozwinąć swoje kompetencje w dziedzinie edukacji architektonicznej, w tym m.in. pracowników domów kultury, nauczycieli, muzealników i absolwentów kierunków plastycznych. Będą także odpowiednie dla samorządowców i liderów lokalnych.
W procesie rekrutacji na kierunek archikultura – edukator architektoniczny można się spotkać z różnymi wymaganiami. Podstawą jest ukończenie studiów I lub II stopnia, jednak czasem może być konieczne wykształcenie plastyczne czy architektoniczne lub doświadczenie zawodowe. Kandydaci powinni wysłać zgłoszenie i dostarczyć odpowiednie dokumenty. Studia mogą się wiązać z opłatami, takimi jak czesne. O akceptacji kandydata może zadecydować kolejność zgłoszenia lub wynik osiągnięty w procesie rekrutacyjnym.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Kierunek archikultura – edukator architektoniczny realizowany jest w trybie niestacjonarnym, a zajęcia mogą odbywać się częściowo w budynkach uczelni, a częściowo online za pomocą narzędzi przeznaczonych do nauki zdalnej. Studenci zdobywają wiedzę i trenują umiejętności praktyczne podczas wykładów i ćwiczeń, które mogą przybierać różne formy np. gier, prezentacji, czy czasem warsztatów terenowych. Słuchacze mogą także tworzyć projekty indywidualne i grupowe oraz brać udział w dyskusjach. Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych wykładowców akademickich oraz specjalistów z dziedziny np. historii sztuki, architektury, kultury i urbanistyki. Wśród kadry mogą się czasem znaleźć także pracownicy instytucji partnerskich kierunku.
Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studenci kierunku archikultura – edukator architektoniczny zdobywają wiedzę niezbędną do stworzenia i realizacji planów zajęć w zakresie architektury i urbanistyki. Dowiadują się, jak są metody prowadzenia warsztatów w zależności od grupy odbiorców. Mogą także zapoznać się z ideą design thinking i mogą nauczyć się wykorzystywać nowoczesne techniki i narzędzia do urozmaicenia programów zajęć. Przeważnie zdobywają również ogólną wiedzę z zakresu architektury.
Przedmioty, które mogą się pojawić w programie kierunku archikultura – edukator architektoniczny, to np.:
W programie kierunku mogą się pojawić także zajęcia związane z partycypacją i procesami inwestycyjnymi. Słuchacze mogą nauczyć się pracy w zespołach projektowych, prowadzenia mediacji i rozwiązywania konfliktów przestrzennych np. na terenach miejskich.
Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny trwają przeważnie 1 rok (studia podyplomowe).
Studia na kierunku archikultura – edukator architektoniczny przygotowują studentów do prowadzenia zajęć z zakresu architektury. Obecnym nauczycielom i edukatorom dają możliwość poszerzenia kwalifikacji i tworzenia innowacyjnych planów zajęć. Absolwenci mogą zająć się edukacją różnych grup wiekowych – od dzieci po osoby dorosłe. Mogą szukać pracy m.in. w placówkach naukowych, inicjatywach kulturalnych i instytucjach administracji samorządowej. Absolwenci mają możliwość stworzenia autorskich programów nauczania i czasem także prowadzenia własnej działalności szkoleniowej.
Możliwości zatrudnienia po ukończeniu kierunku archikultura – edukator architektoniczny to m.in.:
edukator architektoniczny/przestrzenny
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia
Wystawiam ocenę tym "quazi studiom" - niedostateczną. Bez prawa do poprawki.
Te studia to kpina. Kpina organizatorów i prowadzących ze studentów. Poziom arogancji wielokrotnie większy niż merytoryki - tak mniej więcej o 95% większy. Organizacyjny chaos. Informacje podawane last minut często.Traktowanie studentów jak w XIXwiecznej szkole. Uczestnicy po wielokroć sensowniejsi niż prowadzący. I poważniej podchodzący do tych studiów. Kadra w ogromnej większości nie przekazywała żadnych komentarzy do prac zaliczeniowych oddawanych online (których było bardzo dużo i wiele nie wnosiło za dużo nowego w wiedze i kompetencje uczestników). Zaliczenia nie były wpisywane na czas, a odpowiedzialność za ten stan rzeczy przerzucano na studiujących... - "upominajcie się sami indywidualnie, jak nie będziecie się upominali możecie nie dostać dyplomu jeśli nie będą wpisane na czas...". Kontakt z wieloma prowadzącymi był niemożliwy - nie odpowiadali na wiadomości na mailach i Teamsach. Niektórzy NIGDY nie odezwali się. Techniczne problemy z systemem online (logowanie na zajęcia) zdewastował zajęcia od października niemal do stycznia... Niektórzy z prowadzących nie radzili sobie z technologią komunikacyjną zupełnie i nie czuli potrzeby podciągnięcia swoich kompetencji w tym zakresie z uwagi na wymogi prowadzenia zajęć - wcale. Materiały obiecane do przesłania po zajęciach - niejednokrotnie nie zostały przesłane, albo z takim opóźnieniem, że trudno już było zapamiętać do czego miały służyć... Połapanie się w posegregowaniu danych na Teamsach wymagało wiele samozaparcie, podobnie jak połapanie się w liście zaliczeń... A kadra zupełnie w tym nie pomagała wypełnić luk w pamięci, odnajdowania danych w folderach i zespołach. Większość sama nie mogła nic tam odnaleźć... . Samozadowolenie Koordynatorki, pomimo systematycznie zgłaszanych przez studentów uwag i problemów... - rozbrajające. Ankiety ewaluacyjne po I semestrze dostaliśmy chyba tylko dlatego, ze sami ich zażądaliśmy. Były przekazane tak późno, że trudno było cokolwiek pamiętać, zeby sensownie wypełnić po II semestrze nie inaczej... A szkoda bo tematyka studiów bardzo ważna społecznie. Ale sposób w jaki to zostało zrealizowane nawet "nie stał obok" nowoczesnej i partnerskiej edukacji.
Nie polecam