Administracja bezpieczeństwa IT to propozycja kształcenia, która umożliwia pozyskanie wiedzy z zakresu prawa administracyjnego, ale poszerzonej o zagadnienia związane z bezpieczeństwem wewnętrznym i bezpieczeństwem informacji. Co oczywiste, omawiana ścieżka studiowania jest tylko wycinkiem znacznie większej całości, co oznacza że studenci zaznajamiają się nie tylko z problematyką administracji bezpieczeństwa IT, ale również zagadnieniami fundamentalnymi i podstawowymi dla nauk o administracji.
Wchodząc w szczegóły można powiedzieć, że studenci zdobywają wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji administracyjnych oraz ekonomicznych i społecznych, systemie prawnym i administracyjnym państwa, funkcjonowaniu samorządów lokalnych, systemach zarządzania organizacjami, normach prawa prywatnego i publicznego czy koncepcjach administracji publicznej. Posiadając wiedzę z zakresu wymienionych zagadnień znacznie łatwiej jest zrozumieć rolę i zadania funkcjonariusza publicznego odpowiedzialnego za bezpieczeństwo teleinformatyczne, zasady polityki bezpieczeństwa informacji oraz zagadnienia dotyczące administracji elektronicznej.
Absolwenci Administracji bezpieczeństwa IT sprawnie poruszają się po zagadnieniach: organizacji polityki bezpieczeństwa informacyjnego, prawnych aspektów świadczenia usług drogą elektroniczną, zarządzania bezpieczeństwem IT czy krajowego systemu cyberbezpieczeństwa. Z pozyskanym wykształceniem mogą pracować między innymi w: administracji rządowej i samorządowej lub w służbach mundurowych.