Dziennikarstwo i zarządzanie mediami studia - kierunek studiów
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami
Dziennikarstwo i zarządzanie mediami to studia stworzone z myślą o osobach, które chciałyby otrzymać interdyscyplinarne wykształcenie z pogranicza nauk humanistycznych i związanych z zarządzaniem. Studenci w trakcie kształcenia nie tylko doskonalą swój warsztat dziennikarski – związany z tworzeniem różnorodnych treści. Poznają także, jak wygląda funkcjonowanie przedsiębiorstwa medialnego, glokalność, kreacja wizerunku, dziennikarstwo–informacyjno-publicystyczne.
Specjalności
Współczesne studia z dziennikarstwa i zarządzanie mediami charakteryzują się tym, że bardzo często studenci tego kierunku otrzymują wybór specjalności i ścieżek kształcenia.
Popularne specjalności na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami: dziennikarstwo regionalne i transgraniczne, menedżer w mediach, teoria i praktyka dziennikarstwa.
Praca po studiach
Kierunki takie jak dziennikarstwo i zarządzanie mediami dają nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz również praktyczne umiejętności. Ich absolwenci w pełni przygotowani są do pracy dziennikarskiej, redaktorskiej, a także zarządzania przedsiębiorstwem medialnym i pracy w gremiach zarządczych. W zależności od stażu pracy mogą obejmować więc stanowiska kierownicze średniego oraz wyższego szczebla.
Podstawą kwalifikacji na studia II stopnia na kierunku Dziennikarstwo i zarządzanie mediami jest ocena na dyplomie oraz średnia ocen uzyskanych na studiach I stopnia.
szczegółowe wymagania na
uczelniach
Brak wyników
Szczegółowe informacje na temat wymagań rekrutacyjnych należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej". Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Terminy rekrutacji mogą się różnić w zależności od wybranego kierunku. Uczelnie mogą prowadzić także dodatkowe nabory, które z reguły trwają do 30 września lub 15 października.
Szczegółowe informacje znajdziesz klikając powyższy przycisk "Dowiedz się więcej".
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.
Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek.
Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Czas trwania
Czas trwania studiów na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami na poszczególnych uczelniach
Szczegółowe informacje na temat czasu trwania należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej". Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Przedmioty maturalne
Przedmioty maturalne brane pod uwagę w procesie
rekrutacji na kierunek dziennikarstwo i zarządzanie mediami na poszczególnych uczelniach
Uczelnie
Uczelnia
Przedmioty
Brak wyników
Szczegółowe informacje na temat wymagań rekrutacyjnych należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej". Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Limity
Orientacyjne limity miejsc na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami na
poszczególnych uczelniach
Szczegółowe informacje na temat limitów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej". Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Progi
Progi punktowe na kierunek dziennikarstwo i zarządzanie mediami na
poszczególnych uczelniach
Szczegółowe informacje na temat progów należy sprawdzić na stronie uczelni poprzez kliknięcie przycisku: "Dowiedz się więcej". Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Wiedza, którą zdobędziesz, studiując dziennikarstwo i zarządzanie mediami?
Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami: ekonomika mediów, etykieta w komunikacji publicznej i medialnej, globalizacja a lokalność, gospodarka globalna a gospodarka lokalna, instrumentarium badawcze mediów.
Czego właściwie spodziewać się po takim „rozszerzonym dziennikarstwie”? Spotkania z nauką, które wypadnie na styku dwóch dziedzin – humanistyki i zarządzania.
Z jednej strony przygotujesz się więc do pracy dziennikarza, redaktora i wydawcy, poznając teorię oraz zdobywając warsztat niezbędny w pracy z każdym rodzajem medium.
Z drugiej zaś opanujesz kompetencje ekonomiczne i zarządcze. To one uczynią z Ciebie specjalistę, który nie tylko zna specyfikę środowiska medialnego, ale potrafi również sprawnie zarządzać jego instytucjami.
Absolwent powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie:
teorii i praktyki dziennikarskiej w pracy z każdym medium (telewizja, radio, prasa, nowe media itd.)
wrażliwości na zjawiska społeczne i kulturalne oraz interpretowania ich
opisu i diagnozowania rzeczywistości
szeroko rozumianych kompetencji językowych
korzystania z narzędzi informatycznych i nowych mediów
komunikacji społecznej i medialnej
zarządzania instytucjami medialnymi
etyki dziennikarskiej
prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży medialnej
ekonomicznego zaplecza funkcjonowania mediów
warsztatu i specyfiki pracy redaktora oraz wydawcy
zasad współpracy regionalnej
Dalsza część artykułu pod reklamą
JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU DZIENNIKARSTWO I ZARZĄDZANIE MEDIAMI?
1. Tryb i typ studiów
Studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami możemy podzielić na:
Zawsze jesteś na bieżąco z tym, co dzieje się na Twojej ulicy, w Twoim mieście, kraju i na świecie? Masz lekkie pióro lub zdolność do swobodnego formułowania ważnych i ciekawych opinii na każdy temat? Obcy ludzie chętnie powierzają Ci swoje historie? Pewnie zatem nie raz słyszałeś, że sprawdziłbyś się jako pracownik mediów.
Jeśli zastanawiałeś się kiedykolwiek nad karierą dziennikarza, ale chciałbyś dodatkowo połączyć ją z inwestowaniem w rozwój zdolności przywódczych i organizacyjnych, które posiadasz, powinieneś rozważyć studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami.
3. Gdzie studiować dziennikarstwo i zarządzanie mediami
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek dziennikarstwo i zarządzanie mediami:
Jaka praca, czyli gdzie będziesz pracował po kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami?
Praca po studiach
Czy studia na kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami oferują ciekawe perspektywy rozwoju zawodowego? Z pewnością poszerzają kompetencje, które można zdobyć na klasycznych studiach dziennikarskich o kilka uniwersalnych umiejętności, potrzebnych wszędzie tam, gdzie stawia się na sprawne zarządzanie ludźmi lub procesami.
Absolwent dziennikarstwa i zarządzania mediami może pracować jako członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej, właściciel własnej firmy, która swoją działalność opiera na komunikacji medialnej, dyrektor radia, stacji telewizyjnej czy redaktor naczelny gazety.
Absolwent kierunku dziennikarstwo i zarządzanie mediami znajdzie zatrudnienie w/jako:
dziennikarz
redaktor radiowy lub telewizyjny
menedżer do spraw Public Relations
członek lub przewodniczący zarządu firm z branży medialnej
dyrektor instytucji związanych z funkcjonowaniem mediów
rzecznik prasowy
specjalista do spraw komunikacji zewnętrznej
pracownik agencji reklamowej
wydawca
Dalsza część artykułu pod reklamą
Poziom i forma studiów
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach: