Badanie i projektowanie gier
Bydgoszcz
POKAŻ
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier to studia licencjackie oraz magisterskie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata lub magistra). Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym.
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier | |
---|---|
Rok akademicki | 2024/2025 |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom studiów | studia I i II stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia), 3 lata (studia II stopnia) |
Uczelnie
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) | badanie i projektowanie gier - uczelnie >
Opis kierunku
Kierunek studiów z zakresu badania i projektowania gier łączy teoretyczną wiedzę z zakresu nauk humanistycznych, informatyki oraz sztuki z praktycznymi umiejętnościami tworzenia gier. Studenci uczestniczą w wykładach, warsztatach, seminariach oraz pracach projektowych. Istotnym elementem programu są zajęcia praktyczne, gdzie uczestnicy tworzą własne projektu gier od podstaw. Zapoznają się z zasadami projektowania dźwięku i muzyki, a także implementowania dźwięków w silnikach gier.
Praca po studiach
Studia na tym kierunku przygotowują absolwentów do pracy w dynamicznie rozwijającej się branży gier komputerowych i cyfrowej rozrywki. Mogą znaleźć zatrudnienie jako projektanci gier, którzy odpowiadają za tworzenie koncepcji i mechaniki gier, a także projektowanie poziomów, tzw. level design. Odnajdą się też w roli grafików 2D/3D, którzy tworzą grafiki oraz modele, projektują postaci i środowiska, a także pracują nad teksturami, oświetleniem czy efektami specjalnymi. Czeka na nich również praca w roli animatorów, którzy tworzą ruchy i sekwencje animacyjne.
Rekrutacja na studia na I stopień tego kierunku prowadzona jest jako ranking średniej punktów uzyskanych z części pisemnej matury z języka polskiego, języka obcego nowożytnego, informatyki czy matematyki. Następny etap to rozmowa kwalifikacyjna, która prowadzona jest w języku polskim oraz angielskim. Kandydaci mogą zaprezentować portfolio ze swoim dorobkiem prac projektanckich.
Rekrutacja na II stopień skierowana jest głównie do absolwentów kierunków humanistycznych, badanie i projektowanie gier, filmoznawstwo czy innych kierunków, których efekty uczenia odnoszą się do zagadnień nauk humanistycznych czy społecznych. O przyjęciu decyduje ocena na dyplomie ukończenia studiów wyższych.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Dalsza część artykułu pod reklamą
Kierunki studiów związane z projektowaniem i badaniem gier obejmują zróżnicowany, interdyscyplinarny program, który łączy teorię z praktyką, aby przygotować studentów do pracy w branży gier komputerowych.
Studenci zapoznają się z teoriami gier oraz zasadami ich projektowania. Tworzą koncepcje gry, opracowują protokoły oraz kreują historię i scenariusze. Uczą się także podstawowych języków programowania, np. C++ czy JavaScript.
Regularne warsztaty i zajęcia praktyczne pozwalają studentom na rozwój umiejętności praktycznych. W trakcie tych zajęć uczestnicy tworzą własne projekty gier od koncepcji po gotowy produkt. Wykłady i seminaria teoretyczne prowadzone są przez wykładowców oraz zaproszonych ekspertów z branży.
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Absolwenci znają ewolucję gier, od tradycyjnych planszowych po nowoczesne gry komputerowe. Rozumieją podstawowe teorie dotyczące mechaniki, dynamiki i estetyki gier. Mają też wiedzę na temat motywacji, zachowań i doświadczeń graczy. Rozumieją, jak różne elementy gry wpływają na zaangażowanie i satysfakcję graczy.
Znają techniki tworzenia opowieści w grach, w tym budowania świata, postaci i dialogów. Potrafią tworzyć i rozwijać koncepcje gier, opracowywać prototypy oraz testować projekty. Tworzą również atrakcyjne i funkcjonalne poziomy w grze, które są spójne z jej fabułą i mechaniką.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Studia na kierunku badanie i projektowanie gier trwają 3 lata (studia I stopnia) lub 2 lata (studia magisterskie).
Dalsza część artykułu pod reklamą
Branża gier oferuje wiele możliwości zatrudnienia zarówno w dużych, międzynarodowych studiach deweloperskich, jak i w małych, niezależnych firmach tworzących gry. Absolwenci mogą także pracować jako freelancerzy, realizując różne projekty dla klientów.
Znajdą pracę również jako projektanci gier, którzy tworzą koncepcje i mechanikę gry, projektują poziomy czy opracowują narrację i fabułę gry. Odnajdą się też na stanowisku grafika 2D/3D, który tworzy grafiki i modele 3D oraz projektuje postaci i środowiska.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku badanie i projektowanie gier
Studia na tym kierunku zapewniają kompleksowe przygotowanie do pracy w branży gier, łącząc solidną wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami, które są niezbędne do tworzenia innowacyjnych i angażujących gier.
Dalsza część artykułu pod reklamą
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Dalsza część artykułu pod reklamą
Miasta, które oferują studia na kierunku Badanie i projektowanie gier
Dalsza część artykułu pod reklamą
Teraz najważniejsze |
Ciekawe
|
|
gdzie studiować |
|
|
Nadchodzące wydarzenia