Applied biosences

Status uczelni
Typ uczelni
    Więcej filtrów
    Czas trwania

Nie znaleziono uczelni spełniających kryteria wyszukiwania

Applied biosences – kierunek studiów

Studia na kierunku applied biosences to studia licencjackie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra licencjata). Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym.

Studia na kierunku applied biosences
    Rok akademicki 2024/2025
    Forma studiów stacjonarne
    Poziom studiów studia I stopnia
    Czas trwania 3 lata (studia I stopnia)

Uczelnie

Studia na kierunku applied biosences możesz podjąć na 1 niepublicznej (prywatnej) szkole wyższej w trybie stacjonarnym (dziennym) | applied biosences - uczelnie >

Opis kierunku

Studia na tym kierunku są interdyscyplinarne i łączą wiedzę z zakresu biologii, biotechnologii oraz nauk medycznych. Program kładzie nacisk na praktyczne zastosowanie nauk biologicznych w różnych branżach, takich jak ochrona zdrowia, rolnictwo, przemysł farmaceutyczny czy ochrona środowiska. Studenci uczą się, jak korzystać z nowoczesnych technologii i narzędzi badawczych w celu rozwiązywania realnych problemów biologicznych i medycznych. Kształcenie obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zajęcia, które pomagają studentom zdobyć wszechstronną wiedzę oraz umiejętności niezbędne do pracy w laboratoriach badawczych.

Absolwenci mogą pracować w roli specjalistów do spraw biotechnologii, którzy uczestniczą w projektach badawczych dotyczących genetyki, mikrobiologii i biochemii. Jako analitycy laboratoryjni będą przeprowadzać testy laboratoryjne i analizować wyniki w zakresie chemii czy biologii. Mogą też współpracować z zespołami badawczymi oraz raportować wyniki do kierownictwa lub klientów.

Rekrutacja na studia na tym kierunku uwzględniają wyniki na maturze z języka obcego nowożytnego oraz dodatkowego wybranego przez kandydata. Powinien on również znać język angielski na poziomie co najmniej B2, należy w tym celu przedstawić stosowny certyfikat lub pozytywnie zaliczyć rozmowę kwalifikacyjną w języku angielskim.

Applied biosences - zasady rekrutacji

Jak wyglądają studia na kierunku applied biosences?

Kierunki studiów obejmujące tę tematykę są zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły teoretyczne podstawy nauk biologicznych z praktycznymi umiejętnościami niezbędnymi do pracy w różnych dziedzinach.

Studenci uczą się podstaw biologii, chemii, matematyki i fizyki. Poznają podstawy biologii komórkowej, genetyki i mikrobiologii. W miarę postępu studiów program obejmuje bardziej zaawansowane kursy, takie jak biotechnologia, immunologia.

Laboratoria stanowią z kolei istotny element nauki. Studenci zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie analizy biologicznej, technik laboratoryjnych, hodowli komórkowej oraz inżynierii genetycznej.

1. Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku applied biosences możemy podzielić na:

1. Typ:

2. Tryb:

2. Zdobywana wiedza i umiejętności

Absolwenci rozumieją podstawowe zasady biologii komórkowej, biochemii, genetyki i mikrobiologii. Analizują zjawiska biologiczne na poziomie molekularnym. Potrafią formułować hipotezy, projektować eksperymenty oraz analizy danych.

Rozumieją zasady stosowania narzędzi informatycznych w analizie danych biologicznych. Korzystają z programów i baz danych w celu analizy sekwencji DNA, białek i innych biomolekuł.

Pracują ze sprzętem laboratoryjnym, takim jak mikroskop, spektrofotometr, chromatograf i inne urządzenia. Wykonują też testy biologiczne, hodowlę komórek czy PCR.

Ile trwają studia na kierunku applied biosences?

Studia na kierunku applied biosences trwają 2 lata (studia licencjackie).

Jaka praca po studiach na kierunku applied biosences?

Absolwenci mogą pracować w przemyśle biotechnologicznym w roli technika laboratoryjnego, specjalisty do spraw rozwoju produktów czy konsultanta biotechnologicznego. Zajmą się tworzeniem i wdrażaniem nowych produktów biotechnologicznych, a także doradzaniem firmom w zakresie technologii biotechnologicznych.

W przemyśle farmaceutycznym z kolei będą pełnić funkcję badacza klinicznego, specjalisty do spraw jakości czy regulatora. Zajmą się monitorowaniem postępów procesów produkcji i zapewnieniem zgodności z normami jakości. Mogą też pracować w dziale regulacji i zgodności, zajmując się przestrzeganiem przepisów prawa dotyczących produktów farmaceutycznych.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku applied biosences

• technik laboratoryjny,
    • specjalista do spraw rozwoju produktów,
    • konsultant biotechnologiczny,
    • badacz kliniczny,
    • specjalista do spraw jakości,
    • specjalista do spraw ochrony środowiska,
    • pracownik laboratorium ekologicznego.

Absolwenci są przygotowani do pracy w różnych branżach, które wymagają zrozumienia biologii stosowanej, umiejętności laboratoryjnych oraz analizy danych. Ich wszechstronność sprawia, że mogą znaleźć pracę w laboratoriach badawczych, firmach biotechnologicznych, farmaceutycznych i ochrony środowiska.

Poziom i forma studiów