ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ

ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ

Studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Filtrowanie
Województwo
Miejscowość
Status uczelni
Typ uczelni
Więcej filtrów
Poziom studiów
Forma studiów
Czas trwania
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

Zarządzanie mediami i reklamą stopień: (II), czas trwania: 2 lata
forma: stacjonarne, niestacjonarne

ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ studia - kierunek studiów

Studia na kierunku Zarządzanie mediami i reklamą to studia magisterskie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 2 lata (studia II stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (magistra).

Studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne, niestacjonarne
Poziom studiów studia II stopnia
Czas trwania 2 lata (studia II stopnia)

Terminy rekrutacji

Rekrutacja na uczelnie, które prowadzą studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą rozpocznie się 4 czerwca 2024 r. i potrwa do 12 września 2024 r. | zarządzanie mediami i reklamą - terminy rekrutacji >

Uczelnie

Studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą możesz podjąć na 1 uczelni publicznej w trybie stacjonarnym (dziennym) oraz niestacjonarnym | zarządzanie mediami i reklamą - uczelnie >

JAKIE PRZEDMIOTY ZDAWAĆ NA MATURZE?

Aby zostać studentem tego nowatorskiego i przyszłościowego kierunku musisz przedstawić dyplom ukończenia studiów wyższych z zakresu pokrewnych dyscyplin naukowych.

*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.

 

ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ - zasady rekrutacji

  • Terminy rekrutacji

  • Czas trwania

  • Przedmioty maturalne

  • Limity

  • Progi

WIEDZA, JAKĄ ZDOBĘDZIESZ PODCZAS STUDIÓW NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ:

Jako student będziesz miał możliwość uczestniczenia w licznych, niezwykle ciekawych zajęciach, warsztatach praktycznych oraz wykładach, dzięki którym ugruntujesz i rozwiniesz swoją dotychczasową wiedzę oraz zyskasz nowe, cenne umiejętności i kwalifikacje zawodowe.

Program kursu został podzielony na dwa moduły tematyczne. Pierwszy z nich oscyluje wokół zagadnień powiązanych z obszarem zarządzania, naukami prawnymi czy ekonomią. Natomiast, na kolejnym bloku będziesz miał okazję zaznajomić się z historią sztuki i mediów oraz rozwinąć swoje kompetencje z zakresu marketingu i reklamy.

W toku nauki będziesz musiał także zdecydować się na jedną z dostępnych specjalizacji zawodowych, która będzie jednocześnie najlepiej dopasowana do twoich potrzeb i planów zawodowych.

Zadecydujesz pomiędzy zarządzaniem mediami, a zarządzaniem reklamą. Uzyskaną wiedzę teoretyczną wykorzystasz także podczas obowiązkowych praktyk studenckich, dzięki którym zdobędziesz cenne doświadczenie i kwalifikacje zawodowe.

  • wiedza z zakresu zarządzania biznesem i zasobami ludzkimi
  • znajomość różnorodnych form medialnych
  • wiedza z zakresu historii sztuki
  • znajomość nowoczesnych technik marketingowych
  • wiedza z zakresu ekonomii i finansów
  • wiedza z zakresu nauk prawnych
  • umiejętności miękkie
  • znajomość nowoczesnych programów informatycznych
  • znajomość specjalistycznej terminologii
  • znajomość języka obcego

Jak wyglądają studia na kierunku Zarządzanie mediami i reklamą?

 

1. Typ i tryb studiów

Chociaż kierunek Zarządzanie mediami i reklamą wydaje się przyszłościowy, a poruszane w jego ramach zagadnienia wychodzą naprzeciw wymaganiom współczesności, to jednak dość rzadko występuje w ofertach edukacyjnych uczelni. Dość rzadko również studenci otrzymują wybór formy kształcenia i zazwyczaj kierunek ten realizowany jest w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, od godzin porannych. W przypadku studiów niestacjonarnych, zajęcia odbywać się będą podczas weekendowych zjazdów.

 

Studia na kierunku Zarządzanie mediami i reklamą możemy podzielić na:

1. Poziom:

 

2. Forma:

 

Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.

Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.

Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.

 

2. Program studiów i przedmioty

Zarządzanie mediami i reklamą to kierunek o bogatym programie kształcenia. Stanowi odpowiedź na zmieniające się warunki społeczne, w tym szeroko pojętą mediatyzację, rozwój struktur społeczeństwa informacyjnego, zwiększającą się rolę instytucji medialnych w życiu społecznym i gospodarczym. Studenci uczestniczą w zajęciach, które dotyczą:

  • prawa mediów,
  • zarządzania organizacją medialną,
  • prawa reklamy,
  • projektowania badań naukowych,
  • zarządzania strategicznego,
  • współczesnych trendów w kulturze.

 

Ponadto, w harmonogramie zajęć można odnaleźć zagadnienia związane z projektowaniem i realizacją kampanii medialnej, tworzeniem strategii nowego biznesu oraz planowania i organizacji kampanii reklamowej.

 

3. Nabywane umiejętności

Zarządzanie mediami i reklamą to propozycja dla tych, którzy chcą zrozumieć oraz odnaleźć się w sektorze, który dynamicznie się rozwija. Aby osiągnąć cel i pojąć funkcjonowanie mediów i reklamy potrzebna jest wiedza znacznie szersza, dlatego kierunek ten zbudowany jest nie tylko na zagadnieniach związanych z działalnością mediów i przestrzeni reklamowej, ale również zagadnieniach dotyczących prawa, ekonomii, finansów i komunikacji społecznej. To kierunek z gałęzi nauk o zarządzaniu, ale o znacznie szerszym obszarze zainteresowań

 

4. Dla kogo ten kierunek

Reklama często przez wielu określana jest dźwignią handlu. W powyższym, stwierdzeniu jest bardzo dużo prawdy, ponieważ większość współczesnych konsumentów sugeruje się reklamą i dostępnymi opiniami przy wyborze konkretnego produktu lub usługi.

Współcześnie, w dobie rozwoju nowych form medialnych i doskonalenia się tych już od dawna funkcjonujących na rynku, branża reklamowa odradza się na nowo i wprowadza innowacyjne metody i techniki działania, co ma pozytywny wydźwięk zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.

Ze względu na tego typu zmiany i tendencje panujące w tym obszarze, rośnie zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu znajomości mediów i technik reklamowych, którzy potrafiliby skutecznie wykorzystać swoją wiedzę w przyszłym życiu zawodowym.

Odpowiedzią na te i podobne potrzeby stawiane przez współczesny rynek pracy są innowacyjne i przyszłościowe studia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą.

Ich program skierowany jest do wszystkich osób o wszechstronnych zainteresowaniach i kreatywnym myśleniu, które chciałyby związać swoją przyszłość z dynamicznie rozwijającą się branżą reklamową. Jeżeli więc należysz do tego grona, to koniecznie weź udział w rekrutacji!

 

5. Gdzie studiować Zarządzanie mediami i reklamą

Popularne uczelnie na których można studiować kierunek Zarządzanie mediami i reklamą:

Ile trwają studia na kierunku Zarządzanie mediami i reklamą?

Studia na kierunku Zarządzanie mediami i reklamą trwają 2 lata (studia II stopnia).

Zarządzanie mediami i reklamą to kierunek, który dostarcza szerokiej wiedzy. Dzięki niemu można nabyć umiejętności menedżerskich, a także wiedzy na temat świata mediów i reklamy. Pomimo tego, że program kształcenia jest obszerny to kierunek ten występuje zwykle w formie studiów drugiego stopnia i trwa dwa lata, czyli cztery semestry.  Warto jednak zaznajomić się szeroko i dogłębnie z katalogami dydaktycznymi uczelni. Dzięki temu łatwiej nam będzie wybrać zarówno formę, jak i tryb kształcenia.

JAKA PRACA, CZYLI GDZIE BĘDZIESZ PRACOWAŁ PO UKOŃCZENIU STUDIÓW NA KIERUNKU ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ:

Po ukończeniu studiów na kierunku zarządzanie mediami i reklamą będziesz miał gruntowną wiedzę i kompetencje z zakresu zarządzania, marketingu, czy znajomości różnorodnych form medialnych. Uzyskane umiejętności i kwalifikacje zawodowe sprawią, że bez problemu znajdziesz zatrudnienie w wielu prężnie rozwijających się branżach.

Przede wszystkim zostaniesz kompleksowo przygotowany do objęcia stanowisk kierowniczych i menadżerskich w dowolnych formach, korporacjach czy instytucjach.

Ponadto, idealnie odnajdziesz się jako pracownik agencji reklamowych oraz działów marketingu i PR. Równie ciekawą opcją jest związanie swojej przyszłości z mediami, między innymi radiem, prasą, telewizją, a nawet portalami internetowymi.

Bardzo dobra znajomość języka obcego otworzy Ci drzwi do międzynarodowej kariery, w niemal każdym zakątku świata. Dodatkowo, po ukończeniu studiów magisterskich możesz kontynuować naukę na studiach doktoranckich i tym samym rozpocząć działalność naukową.

 

Absolwent kierunku Zarządzanie mediami i reklamą znajdzie zatrudnienie jako/w takich miejscach jak:

  • agencje reklamowe
  • działy marketingu i PR
  • stacje radiowe
  • telewizja
  • wydawnictwa
  • portale internetowe
  • redakcje czasopism
  • firmy i korporacje międzynarodowe
  • organizacje pozarządowe

Poziom i forma studiów

Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:

Zarządzanie mediami i reklamą studia niestacjonarne

Zarządzanie mediami i reklamą studia stacjonarne

Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:

Zarządzanie mediami i reklamą studia II stopnia

Zobacz inne kierunki zarządzanie i marketing

Filtrowanie
Województwo
Poziom studiów

Zobacz inne kierunki zarządzanie i marketing - podyplomowe

Filtrowanie
Województwo
Poziom studiów

Miasta, które oferują studia na kierunku ZARZĄDZANIE MEDIAMI I REKLAMĄ

Teraz najważniejsze

matura 2024

zmiany na maturze 2024

arkusze maturalne

wyniki matur 2023

rekrutacja na studia

studia

kierunki studiów

studia podyplomowe

 

Ciekawe

 


gdzie studiować

 

 

Nadchodzące wydarzenia

  • ul. Kopernika 26, Kraków https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=akademia%20ignatianum https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/0b0ba-akademia-ignatianum.jpg Uniwersytet Ignatianum w Krakowie
  • ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJoTuW7B5bFkcRCmmIk7KFjxI https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/6ee41-ue-krakow-studia.jpg Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Łódź https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/c8c81-akademia-sztuk-pieknych-w-L.jpg Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi
  • ul. Pigonia 1, Rzeszów https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJM5haPPj6PEcRAXpvuNl9L0M https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/d0984-uniwersytet-rzeszowski.jpg Uniwersytet Rzeszowski
  • Budynek Główny AWF w Krakowie Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
  • ul. Ostrowskiego 22, 53-238 Wrocław https://www.google.com/maps/embed/v1/place?q=place_id:ChIJ-1e4NozBD0cRCFt8gAWtS5k https://www.otouczelnie.pl/assets/uploads/uczelnia/bfdcf-wsh-wroclaw.jpg Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych

Komentarze (0)