Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Administracja rządowa i samorządowa to propozycja kształcenia, w której spotykają się zagadnienia dotyczące polityki, ekonomii, prawa oraz działalności społecznej. Studia stanowią przepustkę do pracy między innymi w strukturach państwowych i samorządowych lub służbach administracyjnych podmiotów gospodarczych. Dzięki realizowanym zajęciom studenci zaznajamiają się z prawnymi i organizacyjnymi podstawami administracji publicznej, zasadami zarządzania zamówieniami publicznymi, zarządzaniem w administracji czy zarządzaniem procesami. Dowiadują się, jak wyglądają procedury, według których realizowane są czynności urzędowe, podział kompetencji pomiędzy państwowymi organami centralnymi a lokalnymi, a także instrumenty i narzędzia kontroli i audytu wewnętrznego.
Studenci Administracji rządowej i samorządowej zdobywają wiedzę złożoną z wielu zagadnień, ale oprócz tego rozwijają jasno określone umiejętności, które dotyczą między innymi w: sporządzania pism procesowych, prowadzenia postępowań związanych z zamówieniami publicznymi, wyznaczania i realizowania celów zgodnie z zasadami obowiązującymi w budżetowaniu instytucji publicznych, prowadzenia komunikacji czy zarządzania procesami.
Wiedza oraz umiejętności, którymi wyróżniają się absolwenci Administracji rządowej i samorządowej to solidna podstawa do realizowania działalności zawodowej. Z pozyskanym wykształceniem można pracować przede wszystkim w: administracji publicznej, służbie cywilnej, urzędach i innych instytucjach państwowych, firmach konsultingowych czy przedsiębiorstwach komunalnych.