Terminy rekrutacji na studia Drzwi otwarte na uczelniach Terminy matury Terminy egzaminu ósmoklasisty
Administracja urzędnicza to propozycja kształcenia, która pozwala pozyskać wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne, stanowiące razem solidną bazę i praktyczne przygotowanie do pełnienia obowiązków specjalisty administracji i zarządzania publicznego. Studia posiadają interdyscyplinarny charakter, a zdobywana wiedza złożona jest z zagadnień reprezentujących obszary prawa, finansów, socjologii i zarządzania.
Mówiąc bardziej szczegółowo, studenci Administracji urzędniczej zaznajamiają się między innymi z: prawem karnym, prawem administracyjnym, prawem międzynarodowym publicznym, prawem pracy czy prawem cywilnym. Oprócz tego, poznają zasady ustroju politycznego, sferę polityki społecznej, zasady ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, podstawy zarządzania kryzysowego czy też zagadnienia dotyczące funkcjonowania organów ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Absolwenci omawianej ścieżki kształcenia przygotowani są do pracy w strukturach administracji publicznej, w tym Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w służbach, inspekcjach i strażach, w organizacjach zajmujących się bezpieczeństwem obywateli, w zespołach zarządzania kryzysowego, przedsiębiorstwach państwowych i prywatnych, firmach doradczych i konsultingowych, a także organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej.