Prawo pracy i kadr to propozycja kształcenia, która pozwala studentom zapoznać się z praktyką stosowania przez pracodawców prawa pracy oraz pozyskać liczne umiejętności, niezbędne do wykonywania zadań w obszarze kadr. Studia wprowadzają w obszar zagadnień, które dotyczą między innymi: zasad prawa pracy, sposobów zawierania stosunku pracy, rodzajów umów o pracę, rozwiązywania stosunku pracy, zatrudniania pracowników tymczasowych czy zasad wynagradzania.
Prawo pracy i kadr to ścieżka studiowania, a zatem stanowi element znacznie większej całości. Oznacza to, że studenci zdobywają wiedzę nie tylko z zakresu działalności kadrowej, ale również innych, fundamentalnych dla administracji tematów. Wiedza ta złożona jest z takich zagadnień jak między innymi: prawo i postępowanie administracyjne, organizacja i zarządzanie w administracji publicznej, legislacja administracyjna, podatki i opłaty lokalne, opodatkowanie przedsiębiorstw czy ubezpieczenia gospodarcze.
Absolwenci Prawa pracy i kadr wyróżniają się obszerną wiedzą. Co istotne, wiedza ta posiada wymiar praktyczny, dzięki czemu potrafią wykorzystywać ją w konkretnym działaniu. Dobrze wiedzą na czym polega planowanie i nadzorowanie czasu pracy, odprowadzanie składek na podatek dochodowy i ubezpieczenie społeczne czy też prowadzenie dokumentacji pracowniczej. Zdobyte wykształcenie mogą wykorzystać pracując w działach kadr różnego rodzaju przedsiębiorstw.