Studia na kierunku marketing to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).
Opis kierunku
Właściwie każda firma, która chce dotrzeć do potencjalnych klientów, korzysta z narzędzi marketingowych. Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się na co dzień m.in. PR-em, reklamą, czy mediami społecznościowymi – podstawową wiedzę na temat tych dziedzin, można zdobyć podczas zajęć. W trakcie studiów można również nauczyć się technik przeprowadzania badań rynku, czy zrozumieć zachowania konsumenckie.
Coraz więcej prywatnych i publicznych przedsiębiorstw otwiera swoje działy promocji lub marketingu – to w nich absolwenci kierunku powinni sprawdzić się najlepiej. Mogą pracować w zawodach specjalistów ds. marketingu, reklamy, social media lub public relations, czy analityków trendów rynkowych.
Jeśli rozważasz studia na kierunku marketing w Łodzi, musisz spełnić określone wymagania kwalifikacyjne. Warto odpowiednio wcześnie zapoznać się z wymaganiami rekrutacyjnymi, ponieważ uczelnie ustalają je indywidualnie.
Chętnych jest wielu, dlatego prócz obowiązkowych dla wszystkich maturzystów przedmiotów warto zdawać egzaminy dodatkowe na poziomie rozszerzonym.
Marketing to idealna propozycja kształcenia dla osób, które interesują się reklamą, czynnie działają w mediach społecznościowych, a PR nie jest dla nich pojęciem magicznym.
Ważny z perspektywy badań rynku oraz e-commerce kierunek stawia na innowację, to znaczy na interaktywne i projektowe metody pracy, gry strategiczne, pracę zespołową.
Studenci marketingu będą mieli okazję rozwinąć kreatywność i analityczne myślenie, a także zapoznają się z najnowszymi technologiami wykorzystywanymi w działaniach marketingowych.
Studia w tym zakresie stawiają na nowoczesność, ponieważ marketing najlepiej prezentuje się teraz w cyfrowym i graficznym świecie. Jest to więc także propozycja kształcenia, na której odnajdą się dusze artystyczne.
Studia na kierunku Marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Studia w Łodzi na kierunku marketing realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Są to studia licencjackie, które trwają trzy lata (sześć semestrów), a kształcenie na nich odbywa się w trybie dziennym, to znaczy, że zajęcia prowadzone są od poniedziałku do piątku, a proponowany program studiów wypełniony jest zajęciami obowiązkowymi i fakultatywnymi.
Studia stacjonarne na uczelniach publicznych są bezpłatne (wymagają uiszczenia opłaty rekrutacyjnej), natomiast na uczelniach niepublicznych tryb stacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.
Studenci marketingu zdobywają rzetelne wykształcenie, które obejmuje nauki społeczne, nauki o zarządzaniu, a także wiedzę z zakresu nauk prawnych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych. Jednocześnie weryfikują, jakie znaczenie mają różnego rodzaju dziedziny dla prawidłowego funkcjonowania szeroko pojmowanej działalności marketingowej.
Kształcenie w zakresie marketingu to idealna okazja, by poznać relacje i zależności, które zachodzą między organizacjami, podmiotami sfery rynku i instytucjami prowadzącymi działania marketingowe. Studenci zgłębiają także zagadnienia z zakresu psychologii i socjologii, by lepiej zrozumieć, jak ważne są tego typu nauki w przypadku próby wpływania na zachowania potencjalnych nabywców na rynku.
Studia w Łodzi pozwolą Ci rozwinąć umiejętności analityczne, dzięki praktycznym analizom procesów i zjawisk gospodarczych w odniesieniu do zarządzania i podejmowania decyzji marketingowych. Studenci uczą się prognozować skutki procesów i zjawisk ekonomicznych i społecznych z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi z zakresu nauk o zarządzaniu.
Studia na kierunku Marketing trwają 3 lata (studia I stopnia).
Absolwenci marketingu mają rzetelne podstawy odnoszące się do wiedzy z zakresu zarządzania oraz zarządzania działaniami marketingowymi, a także znają zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości różnego typu oraz wykazują się innowacyjnością i kreatywnością w działaniu.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku marketing:
Dzięki kształceniu w zakresie marketingu będziesz ze swobodą planował/a i zarządzał/a różnego rodzaju projektami, zwłaszcza marketingowymi, uwzględniając przy tym aspekty ekonomiczne, społeczne i prawne.
Nabyte kwalifikacje obejmują także prawidłową identyfikację i rozstrzyganie głównych dylematów i problemów, które wiążą się z realizowaniem operacyjnych działań marketingowych na poziomie specjalistycznym.
STUDIA W ŁODZI - ważne informacje
MARKETING - ważne informacje