Marketing - Łódź

Marketing - Łódź

Marketing - Łódź

Studia w Łodzi

marketing

Odkryj kierunek marketing w Łodzi i sprawdź gdzie możesz studiować 

10.01.2024

Marketing studia Łódź - 2024 | woj. łódzkie

Studia na kierunku marketing to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).

Opis kierunku

Właściwie każda firma, która chce dotrzeć do potencjalnych klientów, korzysta z narzędzi marketingowych. Specjaliści w tej dziedzinie zajmują się na co dzień m.in. PR-em, reklamą, czy mediami społecznościowymi – podstawową wiedzę na temat tych dziedzin, można zdobyć podczas zajęć. W trakcie studiów można również nauczyć się technik przeprowadzania badań rynku, czy zrozumieć zachowania konsumenckie.

Coraz więcej prywatnych i publicznych przedsiębiorstw otwiera swoje działy promocji lub marketingu – to w nich absolwenci kierunku powinni sprawdzić się najlepiej. Mogą pracować w zawodach specjalistów ds. marketingu, reklamy, social media lub public relations, czy analityków trendów rynkowych.

 

Jakie wymagania podczas rekrutacji na kierunek marketing?

Jeśli rozważasz studia na kierunku marketing w Łodzi, musisz spełnić określone wymagania kwalifikacyjne. Warto odpowiednio wcześnie zapoznać się z wymaganiami rekrutacyjnymi, ponieważ uczelnie ustalają je indywidualnie.

Chętnych jest wielu, dlatego prócz obowiązkowych dla wszystkich maturzystów przedmiotów warto zdawać egzaminy dodatkowe na poziomie rozszerzonym. 

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING W ŁODZI?

Marketing to idealna propozycja kształcenia dla osób, które interesują się reklamą, czynnie działają w mediach społecznościowych, a PR nie jest dla nich pojęciem magicznym.

Ważny z perspektywy badań rynku oraz e-commerce kierunek stawia na innowację, to znaczy na interaktywne i projektowe metody pracy, gry strategiczne, pracę zespołową.

Studenci marketingu będą mieli okazję rozwinąć kreatywność i analityczne myślenie, a także zapoznają się z najnowszymi technologiami wykorzystywanymi w działaniach marketingowych.

Studia w tym zakresie stawiają na nowoczesność, ponieważ marketing najlepiej prezentuje się teraz w cyfrowym i graficznym świecie. Jest to więc także propozycja kształcenia, na której odnajdą się dusze artystyczne.

 

Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku Marketing możemy podzielić na:

1. Typ

  • Studia I stopnia (licencjackie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne

 

Studia w Łodzi na kierunku marketing realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Są to studia licencjackie, które trwają trzy lata (sześć semestrów), a kształcenie na nich odbywa się w trybie dziennym, to znaczy, że zajęcia prowadzone są od poniedziałku do piątku, a proponowany program studiów wypełniony jest zajęciami obowiązkowymi i fakultatywnymi.

Studia stacjonarne na uczelniach publicznych są bezpłatne (wymagają uiszczenia opłaty rekrutacyjnej), natomiast na uczelniach niepublicznych tryb stacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.

 

Zdobywana wiedza i umiejętności

Studenci marketingu zdobywają rzetelne wykształcenie, które obejmuje nauki społeczne, nauki o zarządzaniu, a także wiedzę z zakresu nauk prawnych, ekonomicznych, politycznych i kulturowych. Jednocześnie weryfikują, jakie znaczenie mają różnego rodzaju dziedziny dla prawidłowego funkcjonowania szeroko pojmowanej działalności marketingowej.

Kształcenie w zakresie marketingu to idealna okazja, by poznać relacje i zależności, które zachodzą między organizacjami, podmiotami sfery rynku i instytucjami prowadzącymi działania marketingowe. Studenci zgłębiają także zagadnienia z zakresu psychologii i socjologii, by lepiej zrozumieć, jak ważne są tego typu nauki w przypadku próby wpływania na zachowania potencjalnych nabywców na rynku.

Studia w Łodzi pozwolą Ci rozwinąć umiejętności analityczne, dzięki praktycznym analizom procesów i zjawisk gospodarczych w odniesieniu do zarządzania i podejmowania decyzji marketingowych. Studenci uczą się prognozować skutki procesów i zjawisk ekonomicznych i społecznych z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi z zakresu nauk o zarządzaniu.

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING W ŁODZI?

Studia na kierunku Marketing trwają 3 lata (studia I stopnia).

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU MARKETING W ŁODZI?

Absolwenci marketingu mają rzetelne podstawy odnoszące się do wiedzy z zakresu zarządzania oraz zarządzania działaniami marketingowymi, a także znają zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości różnego typu oraz wykazują się innowacyjnością i kreatywnością w działaniu.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku marketing:

  • działy marketingu
  • agencje reklamowe
  • działy public relations
  • agencje marketingowe
  • przedsiębiorstwa

Dzięki kształceniu w zakresie marketingu będziesz ze swobodą planował/a i zarządzał/a różnego rodzaju projektami, zwłaszcza marketingowymi, uwzględniając przy tym aspekty ekonomiczne, społeczne i prawne.

Nabyte kwalifikacje obejmują także prawidłową identyfikację i rozstrzyganie głównych dylematów i problemów, które wiążą się z realizowaniem operacyjnych działań marketingowych na poziomie specjalistycznym.

Co warto sprawdzić przed rekrutacją na kierunek Marketing w Łodzi?

Komentarze (0)