Marketing i sprzedaż - Katowice i woj. śląskie

Marketing i sprzedaż - Katowice i woj. śląskie

Studia na kierunku marketing i sprzedaż w Katowicach i woj. śląskim możesz podjąć na 1 niepublicznej (prywatnej) szkole wyższej w trybie stacjonarnym (dziennym), niestacjonarnym oraz online.

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

grupa kierunku
poziom studiów
forma studiów

Wyszukiwarka kierunków podyplomowych: znaleziono ×

grupa kierunku

Wyszukiwarka kierunków studiów: znaleziono ×

Filtrowanie
Status uczelni
Typ uczelni
Poziom studiów
Forma studiów
Więcej filtrów
Czas trwania
Uniwersytet WSB Merito Chorzów

Uniwersytet WSB Merito Chorzów

Marketing i sprzedaż stopień: (I) (II) , czas trwania: 3 lata • 2 lata ,
forma: stacjonarne, niestacjonarne, online

Specjalności na kierunku marketing i sprzedaż

25.01.2024

Marketing i sprzedaż studia Katowice 2024 | woj. śląskie

Studia na kierunku marketing i sprzedaż to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata). Studia możesz podjąć w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym

Marketing i sprzedaż - Katowice i woj. śląskie
Studia na kierunku marketing i sprzedaż w Katowicach i woj. śląskim
Rok akademicki 2024/2025
Forma studiów stacjonarne, niestacjonarne, online
Poziom studiów studia I i II stopnia
Czas trwania 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia)

Uczelnie

Studia w Katowicach i woj. śląskim 2024/2025 na kierunku marketing i sprzedaż możesz podjąć na 1 niepublicznej (prywatnej) szkole wyższej: Uniwersytecie WSB Merito w Chorzowie.

 

Opis kierunku 

Studia na tym kierunku są gwarancją zdobycia interdyscyplinarnej wiedzy obejmującej marketing, promocję  i sprzedaż. Uczestnicy zajęć poznają tajniki nowoczesnych technik informatycznych i marketingowych, a także mediów społecznościowych. Uczą się także prawidłowego sposobu przeprowadzania strategii promocyjnej firmy, podstaw psychologii konsumenckiej i jej wykorzystania w pracy zawodowej. Program kształcenia przewiduje realizację przedmiotów, takich jak m.in.: zachowania konsumentów, podstawy prawa, środki i techniki sprzedaży, zarządzanie marką czy podstawy finansów organizacji. 
 
Praca po studiach
Absolwenci studiów na kierunku marketing i sprzedaż znajdują zatrudnienie w świecie biznesu, pracując w działach promocji, PR, komunikacji, sprzedaży czy marketingu w korporacjach. Pracują w różnorodnych domach mediowych i agencjach reklamowych. Dzięki uniwersalności ukończonego kierunku przed absolwentami otwierają się możliwości pracy zarówno w Polsce, jak i za granica. Ponadto, wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów umożliwiają absolwentom rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.

Jakie wymagania podczas rekrutacji na kierunek marketing i sprzedaż?

Jeśli chcesz studiować marketing i sprzedaż, musisz spełnić określone wymagania kwalifikacyjne. Warto odpowiednio wcześnie zapoznać się z wymaganiami rekrutacyjnymi, ponieważ uczelnie ustalają je indywidualnie.

Chętnych jest wielu, dlatego prócz obowiązkowych dla wszystkich maturzystów przedmiotów warto zdawać egzaminy dodatkowe na poziomie rozszerzonym. Proces rekrutacyjny zmienia się w zależności od tryby kształcenia.

szczegółowe wymagania na uczelniach

JAK WYGLĄDAJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAĆ W KATOWICACH, GLIWICACH I CHORZOWIE?

Marketing i sprzedaż to interdyscyplinarny kierunek studiów, który odpowiada na oczekiwania współczesnego rynku pracy. Studenci mają szansę zdobyć rzetelne wykształcenie odnoszące się stricte do nowoczesnego marketingu, innowacyjnych strategii biznesowych oraz komunikacji z rynkiem, która opiera się na nowych technologiach.

Kierunek urozmaicony jest dzięki interesującym specjalizacjom, mającym realny wpływ na ścieżkę kariery. Możesz rozwijać się w zakresie public relations i nowoczesnych komunikacji, strategii i technik sprzedaży, innowacyjnego marketingu i tym podobne. Ofertę specjalnościową warto śledzić na stronach internetowych wybranych uczelni, ponieważ jest ona zmienna.

W trakcie realizowanych zajęć masz szansę opanować nowoczesne narzędzia marketingowe, to znaczy programy monitorujące działania w Internecie, systemy zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami, a także programy do tworzenia grafik.

 

Typ i tryb studiów:

Studia na kierunku Marketing i sprzedaż możemy podzielić na:

1. Typ

  • Studia I stopnia (licencjackie)

 

2. Tryb:

  • studia stacjonarne
  • studia niestacjonarne

 

Studia na kierunku marketing i sprzedaż realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Są to studia licencjackie, które trwają trzy lata (sześć semestrów).

Kształcenie w trybie stacjonarnym (dziennym) odbywa się od poniedziałku do piątku, a proponowany program studiów wypełniony jest zajęciami obowiązkowymi, specjalistycznymi i fakultatywnymi. Studia stacjonarne na uczelniach niepublicznych zazwyczaj są odpłatne.

Studia niestacjonarne mogą być prowadzone zaocznie, to znaczy, że zajęcia odbywają się w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, lub wieczorowo, gdzie zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku nawet przez cały dzień (mimo umownej nazwy). 

Nim zdecydujesz się na studia niestacjonarne, sprawdź, w jakiej formie są one realizowane. Pamiętaj także, że studia niestacjonarne są płatne.

 

Zdobywana wiedza i umiejętności

W kompleksowo opracowanym programie studiów w zakresie kierunku marketing i sprzedaż znajdziesz takie przedmioty jak: zarządzanie marką, zachowania konsumentów, podstawy komunikacji, podstawy technologii informacyjnej i aplikacji biurowych, środki i techniki sprzedaży, nowoczesne technologie w marketingu i sprzedaży.

Studenci mają okazję poznać realia i specyfikę pracy w zakresie nowoczesnego marketingu i sprzedaży. Zdobywają potrzebne kompetencje, które przekładają się na skuteczną sprzedaż, efektywne zarządzanie projektami, a także rzetelną obsługę klientów. Nauczysz się także analizować dane rynkowe, przeprowadzać badania marketingowe oraz pozyskiwać informacje o poziomie satysfakcji klientów.

Rozwiniesz umiejętności sprowadzające się do skutecznego komunikowania się, jak również planowania działań oraz podejmowania pracy indywidualnej i zespołowej.

Uczelnie w Katowicach i woj. śląskim - kierunek marketing i sprzedaż:

Uczelnia Forma studiów Poziom studiów  
Uniwersytet WSB Merito Chorzów stacjonarne, niestacjonarne, online I stopnia, II stopnia więcej

Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności

ILE TRWAJĄ STUDIA NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAŻ W KATOWICACH, GLIWICACH I CHORZOWIE?

Studia na kierunku Marketing i sprzedaż trwają 3 lata (studia I stopnia).

Marketing i sprzedaż w Katowicach i woj. śląskim - czas trwania

Poziom studiów czas trwania otrzymywany tytuł
studia I stopnia 3 lata licencjat
studia II stopnia 2 lata magister

JAKA PRACA PO STUDIACH NA KIERUNKU MARKETING I SPRZEDAŻ W KATOWICACH, GLIWICACH I CHORZOWIE?

Absolwenci marketingu i sprzedaży mają bardzo wiele możliwości rozwoju na aktualnym rynku pracy. Mogą zajmować się zarówno e-handlem, jak i działać w zakresie public relations, nowych mediów, marketingu innowacyjnego, zarządzania relacjami z klientami. Miejsce zatrudnienia bardzo często związane jest z realizowaną specjalizacją.

Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku marketing i sprzedaż:

  • działy marketingu
  • agencje reklamowe
  • działy public relations
  • agencje marketingowe
  • przedsiębiorstwa

Możesz pracować w różnych branżach na różnych stanowiskach. Absolwenci zatrudniani są w charakterze internet marketing specialist, rzecznika prasowego, specjalisty ds. sprzedaży internetowej, specjalisty ds. rozwoju treści, eksperta ds. mediów społecznościowych, menedżera produktu. 

Co warto sprawdzić przed rekrutacją na kierunek marketing i sprzedaż w Katowicach i woj. śląskim?

Poziom i tryb studiów


Marketing i sprzedaż w Katowicach i woj. śląskim

Popularne kierunki zarządzanie i marketing w Katowicach i woj. śląskim

Pokaż wszystkie

Popularne kierunki zarządzanie i marketing niestacjonarne w Katowicach i woj. śląskim

komentarze (0)

Teraz najważniejsze

kalkulator maturalny

matura 2025

arkusze maturalne

wyniki matur 2024

rekrutacja na studia

studia

kierunki studiów

studia podyplomowe

 

Ciekawe

 


gdzie studiować