Studia na kierunku sport management to interdyscyplinarny program kształcenia, który łączy wiedzę z różnych dziedzin – głównie zarządzania, psychologii i socjologii. W ramach licznych zajęć studenci mają kontakt ze specjalistami, praktykami oraz ekspertami z zakresu psychologii czy marketingu. Program studiów łączy wiedzę z różnych dziedzin, dlatego słuchacze zyskują wszechstronne wykształcenie.
Zajęcia prowadzą praktycy z organizacji sportowych oraz firm konsultingowych. W programie studiów uwzględniono tak interesujące przedmioty, jak te z zakresu podstaw finansów przedsiębiorstwa, zarządzania projektami w sporcie czy zarządzania klubem sportowym 2.0.
Kształcenie będzie więc idealnym wyborem dla osób, które pragną zwiększyć swoją wiedzę w zakresie zarządzania i chcą pracować w klubach oraz innych organizacjach sportowych. To świetny wybór dla wszystkich pasjonatów sportu pragnących związać z nim przyszłość zawodową i rozwijać swoje pasje. Program zajęć będzie też dobrym wyborem dla sportowców, którzy kończą swoją karierę sportową i chcą dalej pracować w sporcie jako menedżerowie. Obejmuje kilka bloków tematycznych z zakresu zarządzania, marketingu, finansów, zarządzania wydarzeniem, prawa, komunikacji.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku sport management możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Katowicach na kierunku sport management kształcą absolwentów, którzy mają kompleksową wiedzę w zakresie związanym z zarządzaniem, planowaniem i organizowaniem przedsięwzięć sportowych. Znają sposoby zastosowania narzędzi marketingowych.
Absolwent wie również, jak wykorzystywać umiejętności zarządcze, uwzględniając przy tym aktualne uwarunkowania branży sportowej w Polsce oraz na świecie. Po ukończeniu kształcenia ma także wiedzę w zakresie zarządzania wydarzeniami sportowymi.
Potrafi analizować interesariuszy oraz budować strategie marketingowe. Wie, jak zastosować koncepcje marketingowe w praktyce we wszystkich typach firm związanych ze sportem. Projektuje, ocenia innowacyjne modele biznesu sportowego.